پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
امام جمعه کرج گفت: مهم‌ترین اهرم فشار استکبار علیه ایران نفت است و ملاحظه کردیم که بعد از توافقات هسته‌ای قیمت نفت تا چه میزانی کاهش یافت.

شعارسال: منطقه البرز، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج گفت: جهان غرب با رهبری آمریکا هنوز راضی به استقلال ایران نیست و تلاش می‌کنند با ابزارهای گوناگون کسورمان را تحت سلطه قرار دهند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین ابزار و اهرم فشار آنان علیه ایران در این سال‌ها نفت بوده است که بحمدالله تا به امروز در این نیت شوم خود ناموق بوده‌اند.

حسینی همدانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص عدم وابستگی کشور به نفت، گفت: دشمنان ایران همواره در صدد بوده‌اند بر ایران مسلط شوند و در موضوعات سیاسی نیز اثرگذار باشند، یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به این اهداف نفت است.

وی با اشاره به این که امیدوارم روزی برسد که بودجه کشور وابسته به نفت نباشد، خاطرنشان کرد: توجه به بیانات رهبری می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

امام جمعه کرج گفت: اخیرا قراردادهای نفتی زیادی از سوی مسئولان به امضا رسیده که به ضرر آینده کشور خواهد بود و جواب قانع کننده‌ای نیز در این خصوص داده نشده است.

حسینی همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کمرنگ کردن روحیه انقلابی در کشور افزود: برخی‌ها در داخل با استفاده از ابزارهای مختلف مانند سخنرانی، رسانه و روزنامه سعی در تغییر ذائقه انقلابی مردم دارند و حزب‌اللهی‌ها را تند رو و افراطی گر خطاب می‌کنند.

وی افزود: پیروزی انقلاب و روحیه انقلابی بسیاری از معادلات تنظیم شده قدرت‌ها را بر هم زد، این بر هم خوردن معادلات بعد از پیروزی انقلاب و تاثیرگذاری ایران در منطقه شدت بیشتری گرفت.

امام جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبری درباره تفکیک مسائل اصلی از فرعی گفت: قدرت‌ها در طول ۴۰ سال اخیر با تغییر ماهیت انقلاب سعی در نفوذ داشتند.

حسینی همدانی تاکید کرد: یکی از مناسب‌ترین راهکارها برای جداسازی مسائل اصلی از فرعی توجه به تذکرات و فرمایشات رهبری است.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها رهبری با تکرار مسائل زنگ هوشیاری را برای ما به صدا درآورده‌اند و امروز نیز یکی از موضوعاتی که به کرار از زبان ایشان می‌شنویم انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.

امام جمعه کرج افزود: اگر به تاکیدات رهبری توجه کنیم به راحتی مسائل اصلی را از فرعی تشخیص خواهیم داد.

حسینی همدانی بیان کرد: در دو سال اخیر در فضای سیاسی کشور مسائلی مطرح می‌شود که هدف از بیان آن تغییر ذائقه و باور مردم درباره انقلاب است.

وی یادآور شد: تغییر ذائقه استکبار ستیزی، تحریف انقلاب و کم کردن فاصله کشور با آمریکا از اقداماتی است که در داخل کشور انجام می‌شود اما این غافلان بدانند عزت و ذلت دست خداوند است و کسی با کدخدای بی‌خدا عزتمند نخواهد شد.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: غافلان بدانید اگر صد در صد هم تسلیم شوید امریکا باز هم دست بردار نخواهد بود چرا که آنان جز نابودی ایران به موضوع فکر نمی‌کنند.

امام جمعه کشور با اشاره به حضور حزب‌الله گفت: بحمدالله امروز حزب الله آماده است و بر اساس مبانی قرآن دست از مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ بر نخواهد داشت‌.

وی افزود: امروز همین جوانانی که متهم به تندروی و افراطی‌گری می‌شوند با تمام وجود از استقلال کشور و کشورهای مظلوم منطقه دفاع می‌کنند، در کدام صحنه ایثار و شهادت کسانی که اشرافی زندگی می‌کنند حضور داشته‌اند؟ تاریخ معاصر را ببینید، دوران جنگ تحمیلی را ملاحظه کنید، این افراد چرا می خواهند با بیان این موضوعات به حزب‌الله ضربه بزنند.

وی با اشاره به این که امروز تفکری که می‌تواند انقلاب را حفظ کند تفکر انقلابی است، افزود: انقلابی دروغ نمی گوید، اشرافی‌گری ندارد، اهل خدمت صادقانه است، استکبارستیز است، ایثار می‌کند، مدافع مظلوم است و با هر کجی مبارزه می‌کند.

وی با تبریک سال جدید، سالی پر از خیر و برکت را برای شهروندان آرزو کرد و گفت: عید امسال عید فاطمی است و امیدوارم همه از برکات این سال بهره‌مند شوند.

حسینی همدانی تاکید کرد: امیدوارم در کنار تفرج و تفریح دید و بازدیدها از مجالس گناه نیز دوری کنیم، به وضع اطرافیان رسیدگی کنیم و بدانیم عید واقعی یعنی بازگشت به فطرت الهی و بیدار شدن از خواب غفلت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 28 اسفند 1394، کد مطلب: 94122817169: آدرس سایت: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین