پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
امام جمعه مشهد گفت: «مرگ بر آمریکا» شما از اول سال تا امروز که آخر سال است، کوچک‌ترین تنازلی پیدا نکرده است.

شعار سال: منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه توصیه رهبر انقلاب به همدلی و هم‌زبانی، تکلیف دوطرفه دولت و ملت است، اظهار کرد: همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت تکلیف یک‌طرفه به ملت نبود که ملت با دولت همدلی و هم‌زبانی داشته باشد، این تکلیف دوطرفه بود.

وی با طرح این پرسش که برای این تکلیف دوسویه‌ای که مقام معظم رهبری برای ملت و دولت مشخص کرده‌اند، از ما سوال کنند که چه کرده‌ایم، تصریح کرد: آیا در این یک سال، این تکلیفی را که در ضمن پیام سال ایشان ابلاغ فرمودند ما انجام دادیم یا نه، کسانی که به‌عنوان نماینده دولت و مجری سیاست دولت پای میز مذاکره نشستند، با دشمنان مذاکره کردند، از دیدگاه مردم ما، هم در سر زبان‌ها، هم در درون‌دل‌ها و باورها به‌عنوان انسان‌های متدین، معتقد و دلسوز این نظام و وابسته به این انقلاب با توصیه مقام معظم رهبری هم در دل مردم جا داشتند و هم در زبان مردم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مقام معظم رهبری مسئله دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر دشمن و استکبارستیزی را به‌عنوان یک اصل اصیل انقلاب هم به مردم تکلیف کردند، هم به دولت و مدیران نظام و تاکید داشتند که به دروازه غرب چشم ندوزند و به دشمنان امیدوار نشوند.

علم‌الهدی تاکید کرد: شما امت انقلاب پای این نقطه ایستادید، «مرگ بر آمریکا» شما از اول سال تا امروز که آخر سال است، کوچک‌ترین تنازلی پیدا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این مردم پایمردانه پای اجرای دستورات و فرامین مقام معظم رهبری در عرصه استکبارستیزی آن‌چنان ایستاده‌اند که امروز شاهدیم در روی کره زمین، عصبانیت آمریکا و غضب افریط‌های مزدور آمریکایی مثل آل سعود و حکام جاسوس منطقه به‌مراتب بیشتر از پارسال است.

وی یادآور شد: 36 سال قبل شهید بهشتی اعلام کرد که «ای آمریکا، از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر»، 36 سال از جمله شهید بهشتی گذشته، امروز شهید بهشتی سر از خاک بردارد، ببیند که آمریکا از عصبانیت از دست ما دارد می‌میرد و نقطه‌های آخر نفس کشیدنش است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این نتیجه توصیه و اطاعت مردم از ولی امر مسلمین و ایستادگی مردم در پایمردی در پای این انقلاب است، بیان کرد: مردم در حماسه‌های مختلف، اصل استکبارستیزی را به نمایش گذاشتند، در برابر چشم مردم دنیا، در حماسه 22 بهمن، در حماسه انتخابات هفت اسفند و در همه حماسه‌ها نشان دادند که مفهوم مرگ بر آمریکا امروز در جامعه ما یک معنا و مفهوم شعوری و جدی است، یک لفظ شعاری نیست که بر سر زبان‌ها جاری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 28 اسفند 1394، کد مطلب: 94122817160: آدرس سایت: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین