پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۳۱۷۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
رئیس اداره توسعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و‌پرورش از بازبینی اساسنامه انجمن اولیا و مربیان خبر داد و بیان کرد: ضروری است اولیا دانش‌آموزان در کنار مسئولان مدرسه حضور داشته باشند تا دیگر شاهد بروز حوادثی از جمله آزار جنسی برای دانش‌آموزان نباشیم.
شعارسال: محمدرضا ولی‌زاده، رئیس اداره توسعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و‌پرورش با توجه حادثه آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای پسرانه واقع در غرب تهران، گفت: برای پیشگیری از وقوع حوادث این چنینی اساسنامه انجمن اولیا و مربیان مورد بازبینی قرار گرفته است که پس از تصویب در شورای عالی آموزش‌و‌پرورش برای اجرا به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در این اساسنامه تبیین شده که نمایندگان والدین در انجمن و اعضای هیات امنا می‌توانند با شخص وزیر و معاونان وی دیدار داشته باشند و با طرح مسائل راهکارهای مناسب برای آن بیندیشند. برای مثال این افراد می‌توانند در خصوص محتوای کتاب درسی، مسائلی که قرار است در مدرسه به دانش‌آموزان انتقال داده شود، آموزش خانواده‌ها و ... با شخص وزیر صحبت و گفت‌و‌گو کنند.

ولی‌زاده درباره اقدامات آموزش‌و‌پرورش برای آموزش والدین جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: برای مثال ماهنامه تخصصی پیوند پس از انتشار در بین اولویت توزیع می‌شود. در این ماهنامه از اساتید برجسته و بنام مقالاتی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت روان، اهمیت رابطه دانش‌آموزان با والدین، ضرورت کاهش فاصله اولیا با وزارت آموزش‌و‌پرورش و ... منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: البته ما می‌دانیم که این اقدامات کافی نیست و باید افزایش یابد بر همین اساس برنامه‌هایی را برای آموزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 97-98 در نظر گرفته‌ایم که امید است با اجرایی شدن آن شاهد کاهش بروز حوادث این چنینی باشیم.

رئیس اداره توسعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص برنامه‌های آتی وزارتخانه، خاطرنشان کرد: برای مثال قرار است جلساتی برای آموزش اولیا برگزار شود که بخشی از این جلسات به صورت حضوری و بخشی غیر حضوری خواهد بود زیرا برخی والدین شاغل هستند و امکان حضور در جلسات را ندارند.

راه‌اندازی شبکه مجازی ارتباط والدین و مدرسه

ولی‌زاده ادامه داد: هم‌چنین پیگیر راه‌اندازی شبکه مجازی یا اپیلیکیشنی هستیم که بتوانیم از طریق آن ارتباط والدین با یکدیگر، والدین با مدرسه، والدین با آموزش‌و‌پرورش و ... تقویت کنیم.

وی در خصوص اهداف این شبکه تعاملی، بیان کرد: بنا شده از طریق راه‌اندازی این شبکه فرصت و بستری را برای خانواده‌ها فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی مسائل خود را مطرح کنند و برای رفع آن از نظرات اساتید یا تجربیات سایر والدین بهره‌مند شوند.

رئیس اداره توسعه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌و‌پرورش افزود: علاوه بر این از طریق این شبکه یا برنامه والدین دانش‌آموزان می‌توانند در نقاط مختلف با یکدیگر ارتباط پیدا کنند.

ولی‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور والدین در مدارس، گفت: تعداد مدارس در سطح کشور بسیار زیاد است که اعزام ناظر به تمامی مدارس امری بسیار زمانبر است بانابراین ضروری است والدین و مسئولان مدرسه در کنار ناظران حضور داشته باشند و به فعالیت بپردارند تا دیگر شاهد بروز حوادثی از جمله آزار و اذیت جنسی دانش‌آموزان در مدارس نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان مدارس و والدین باید بیاموزند به جای ایجاد حساسیت، برای پیشگیری با وزارت آموزش‌و‌پرورش همکاری داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1397 ، کدخبر: 393471 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
با این کارها هیچی درست نمیشه! سیستم اموزشی از اساس غلطه!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
به نظر من اقدام بسیار خوبیه و میتونه اعتماد سازی هارو نسبت به مدارس بیشتر بکنه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
امیدوارم این حضور والدین منجر به افزایش استرس و فشار روی بچه ها نباشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین