پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
در حالی ‌که هفته گذشته، اخباری به نقل از یکی از رسانه‌های سعودی، مبنی بر مذاکرات میان اسرائیل و ایران در امان، پایتخت اردن بر سر درگیری‌ها در جنوب سوریه منتشر شده بود و همچنین در پی گزارش‌هایی مبنی بر توافق روسیه و اسرائیل برای خروج ایران از سوریه، امروز مقامات اسرائیلی در سازمان ملل، هرگونه توافق برای خروج ایران از جنوب سوریه را میان اسرائیل و روسیه تکذیب کرده است.
شعارسال: در حالی ‌که هفته گذشته، اخباری به نقل از یکی از رسانه‌های سعودی، مبنی بر مذاکرات میان اسرائیل و ایران در امان، پایتخت اردن بر سر درگیری‌ها در جنوب سوریه منتشر شده بود و همچنین در پی گزارش‌هایی مبنی بر توافق روسیه و اسرائیل برای خروج ایران از سوریه، امروز مقامات اسرائیلی در سازمان ملل، هرگونه توافق برای خروج ایران از جنوب سوریه را میان اسرائیل و روسیه تکذیب کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل امروز در مطلبی به نقل از چند تن از مقامات ارشد اسرائیلی بیان کرده است: میان اسرائیل و روسیه، هیچ توافقی مبنی بر خروج نیروهای ایران از جنوب سوریه و مرز فلسطین اشغالی به دست نیامده است.

همچنین یکی از مقامات ارشد اسرائیلی در مصاحبه‌ای با تلویزیون Kaan بیان کرده که اسرائیل همچنان این موضوع را با روسیه و آمریکا در میان گذاشته و نه ‌تنها خواهان خروج ایران از جنوب سوریه، بلکه خواستار اخراج ایران از تمامی خاک سوریه است.

پیش ‌از این، رسانه‌های اسرائیلی از جمله Channel 10 گزارش‌هایی مبنی بر توافق اسرائیل با روسیه بر سر خروج ایران از خاک سوریه را منتشر کرده بودند.

با این ‌حال، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد مستقیم توافق روسیه و اسرائیل بر سر این موضوع را نه تأیید کرده و نه تکذیب.

وی در خصوص سؤالی مبنی بر توافق میان ایران و اسرائیل برای عقب‌نشینی نیروها از جنوب سوریه گفته است: من این موضوع توافق بر سر عقب‌نشینی نیروهای ایران از جنوب سوریه را از طریق رسانه‌ها و از کانال‌های دیگر شنیده‌ام. نظر من این است که این توافق صورت گرفته، ولی در مورد این‌که آیا این توافق از همین‌الان پیاده‌سازی خواهد شد یا نه، پاسخی در خصوص آن ندارم.

وی بیان کرد: به نظر من، طرف‌هایی که در این مذاکرات و توافق حضور داشته‌اند، به آنچه به آن رسیده‌اند، راضی و خشنود هستند.

بر اساس اظهارات نبنزیا، حتی اگر این توافق در حال حاضر عملیاتی نشود، در آینده نزدیک قطعاً پیاده‌سازی خواهد شد.

چندی پیش، روزنامه «ایلاف» عربستان، از مذاکره‌ای غیرمستقیم میان ایران و اسرائیل در اردن خبر داده بود که بنا به ادعای این روزنامه، ایران و اسرائیل در این مذاکره غیرمستقیم توافق کرده بودند که ایران در هیچ‌یک از درگیری‌های جنوب سوریه نباشد و اسرائیل نیز هرگونه مداخله نظامی در خاک سوریه را متوقف کند.

البته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بعد از انتشار این خبر آن را تکذیب کرد و گفت: این ادعا از اساس کذب و خبرسازی است. جمهوری اسلامی ایران قطعاً و اساساً رژیم جعلی، تروریستی و غاصب اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و هدف چنین دروغ‌پراکنی‌هایی، کاملاً آشکار است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در بحبوحه خیانت برخی کشورهای عربی به آرمان فلسطین و پایمال کردن مجاهدت و مقاومت چند ده‌ساله ملت مبارز آن سرزمین، خبرسازی مغرضانه و پوچ برخی وبگاه‌های منتسب به محور عبری - عربی برای انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، جای هیچ‌گونه تعجبی ندارد.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز بعدازاین خبر بیان کرده بود که اسرائیل با خروج نیروهای ایران از جنوب سوریه راضی و خشنود نخواهد بود و تلاش خود تا خروج کامل نیروهای ایران از تمام خاک سوریه را ادامه خواهد داد.

گفته می‌شود، دستور کار اسرائیل برای رسیدن به این خواسته استفاده از توان نظامی و هوایی خو در سوریه است که برای این مهم نیاز به توافق اساسی با روسیه دارد که از سال 2015 نیروهای هوایی و سامانه‌های دفاعی آن در سوریه جای‌گیر شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1397 ، کدخبر: 805097 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
ایران در جنوب سوریه نیرو های خاصی را نداشته که بخواهد از آن جا خارج شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
اسرائیل اگر ایران را تحریک نکند ایران هم نیرو های خود را از جنوب این کشور تخلیه میکند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
نتان یاهو فقط دنبال انتشار اخبار تحریک کننده ی کذب در سطح مجامعه بین المللی ست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین