پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
کمیسیون ماده 7(باغات) جریمه 7میلیارد و 100میلیون تومانی برای بنیاد مستضعفان در ازای نابودی باغ سعادت‌آباد(برره)مقرر کرده است.

شعارسال: روز سه شنبه مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران نسبت به نابودی باغ 22هزار متری سعادت‌آباد معروف به «برره»که متعلق به بنیاد مستضعفان است تذکر داد.

او گفت که از قضا و متاسفانه مالک این باغ بنیاد مستضعفان است و بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده از این باغ ما می بینیم که باغ از اوایل دهه 80 به مرور در حال خشک شدن است . هر چند بر اساس مصوبه برج باغ و رای دادگاه مالک مجاز به ساخت و ساز تنها در هفت هزار متر است و می بایست 15 هزار متر باغ حفظ شود،اما ظاهرا مسئولان و مدیران بنیاد مستضعفان اراده ای بر حفظ این باغ نداشته و به دنبال آن هستند تا باغ را به برج بدل سازند و ما دیگر شاهد نشانی از باغ نباشیم.

از مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران پیگیر جزییات شدیم. به گفته علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران؛ این باغ که در میدان کتاب، خیابان فرحزادی واقع شده با توجه به بررسی وضعیت درختان و وجود 87اصله درخت مثمر و غیرمثمر خشک با محیط بن 15الی 140سانتی‌متر و 2اصله درخت نیمه خشک با محیط بن 130_140سانتی‌متر و 72اصله درخت با محیط‌بن 15الی 275سانتی‌متر و 21اصله درخت با محیط بن 30الی 300سانتی‌متر و 18اصله نهال خشک با محیط‌بن کمتر از 15سانتی‌متر در محوطه باغ نابود شده‌اند.

او می‌گوید: همچنین مطابق با قانون طبق قانون جریمه 7میلیارو 100میلیون تومانی برای بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است و هیچگونه مجوز ساختی نباید صادر گردد و در عین حال 25اصله درخت سوزنی با محیط‌بن 15الی 130سانتی‌متر 670اصله درخت غیرمثمر با محیط‌بن 15الی 259سانتی،82اصله درخت مثمر بامحیط بن 15الی 270سانتی‌متر، 53اصله درخت انار با محیط‌بن 15الی 30سانتی‌متر، 3اصله انار با محیط بن 49،49،70سانتی‌متر و 10اصله انجیر با محیط‌بن کم‌تر از 15سانتی‌متر باید حفظ شوند.

اشد مجازات برای بنیاد مستضعفان

همچنین امیرحسین عبدالله‌زاده، دبیر کمیسیون ماده 7نیز در تشریح نابودی این باغ به اقتصادآنلاین می‌گوید: برای این باغ کاربری فضای سبز تثبیت شده و بنیاد مستضعفان آن را به موسسه شمس الشموس واگذار کرده و درحال حاضر نیز در مرحله رسید نقشه است.

وی ادامه می‌دهد: بابت کسر و خشک کردن 198اصله درخت علاوه بر اعمال ماده ۴ و عوارض تبصره یک ماده ۶ (مصادره)، رای به عدم امکان صدور پروانه ساخت صادر شده و درحال حاضرهم ۲۴۰ اصله درخت باقی مانده است.

عبدالله‌زاده اضافه کرد: قرارداد واگذاری زمین در سال ۹۳ صورت گرفته و پروانه ساختمان اداری ۱۴ طبقه و ۶ طبقه پارکینگ در نظر گرفته شده و با صدور رای کمیسیون ماده ۷ در بهمن ۹۶ فرایند صدور پروانه برای این باغ متوقف شده است.

به گفته او کمیسیون ماده ۷ نیز اشد مجازات را در نظر گرفته و تمامی ظرفیت های تنبیهی در قانون را برای مالکان در رای صادر شده خود آورده و همچنین مالکان باغ به دادگاه فرستاده شده‌اند و پرونده ملک نیز به دادستانی ارجاع شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار:11خرداد1397 ، کدخبر: 275689: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
در تهران بجای این که از باغات حمایت شود و آن هارا بیشتر کنیم داریم آن هارا از میان میبریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین