پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۴۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
وزیر خارجه ترکیه برای دیدار با همتای آمریکایی خود به واشنگتن رفته است. طرفین در مورد اختلافات خود در شمال سوریه و آن‌چه «نقشه راه منبج» عنوان شده، گفت‌وگو خواهند کرد.
شعارسال: به نقل از حریت، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته برای سفر دو روزه و دیدار با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود به واشنگتن سفر کرده‌ است.

طبق این گزارش، هدف از این سفر «پایان دادن به مذاکرات چند ماهه برای دستیابی به نقشه راهی‌ست که به توافق مشترک در زمینه منبج در سوریه منتهی شود؛ طرحی که در نهایت به خروج شبه‌نظامیان کـرد از منبج، و تا حدودی کاهش تنش‌ها میان دو متحد ناتو، آمریکا و ترکیه، بینجامد».

وزیر خارجه ترکیه، روز شنبه گفته بود ایالات متحده «همکاری با یک سازمان تروریستی در سوریه را ترجیح داده است. این یک اشتباه بزرگ بود، و ما تلاش می‌کنیم این وضعیت تغییر کند».

ترکیه، شبه‌نظامیان کـرد در شمال سوریه، که از متحدان ائتلاف آمریکایی در نبردها علیه داعش هستند را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان( پ‌ک‌ک) و «گروه تروریستی» قلمداد می‌کند. آمریکا، حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، را یک گروه تروریستی می‌داند، اما اتهام‌های ترکیه علیه «یگان‌های مدافع خلق» و شاخه سیاسی آن را رد کرده و آن‌ها را تروریستی نمی‌داند.

ترکیه دست به عملیاتی در سوریه زده که بخش عمده‌ای از آن متمرکز بر نبرد با شبه‌نظامیان کرد است. آنکارا از آمریکا خواسته است یا تمامی حمایت‌های خود از «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه را متوقف کند، یا خطر رویارویی با نیروهای زمینی ترکیه در سوریه را بپذیرد. نیروهای آمریکایی در زمان اوج‌گیری تنش‌ها در شمال سوریه، در حوالی منبج مستقر شدند تا مانع درگیری بین نیروهای تحت حمایت خود و نیروهای تحت حمایت ترکیه شوند.

مایک پمپئو نزیک به دو هفته پیش ابراز امیدواری کرده بود که دو طرف از هر گونه رویارویی احتمالی دوری خواهند کرد. پومپئو در جریان نشستی در کنگره تاکید کرده بود یکی از اهداف اصلی از دیدارهای روز دوشنبه موضوعات مربوط به شمال سوریه است.

دیدار میان چاووش‌اوغلو و پمپئو، نخستین دیدار دو وزیر از زمانی‌ست که پمپئو از سیا به وزارت خارجه منتقل شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 14خرداد 1397، کد خبر: 630180 ، www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
واقعا این امریکا هرطوری که میتونست ایرانو محدود کرد...
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
آمریکا و ترکیه اختلاف نظر های بسیاری در مسائل مختلف سیاسی با یکدیگر داشته اند و نمیشود گفت که نتیجه نشست چه میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین