پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۲۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش از عرضه برخی محصولات دانش‌آموزان هنرستانی در بازار خبر داد و گفت: علاوه بر این تلاش شده مدارس برای برخی خدمات خود از جمله تعمیر و نگه‌داری نیمکت‌ها، سیستم‌های گرمایشی، سیستم‌های سرمایشی و ... از ظرفیت‌های دانش‌آموزان بهره‌مند شوند.
شعارسال: سید محسن حسینی مقدم، مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه در هنرستان‌ها طرحی تحت عنوان «آموزش همراه با تولید» طی سال‌های اخیر آغاز شده است، گفت: در تمامی هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش به خصوص هنرستان‌هایی که دارای رشته‌های خدماتی و صنعتی هستند این طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح بنا شده ضمن آموزش دانش‌آموزان، تولیدات آنها در بازار عرضه و یا مدارس از آن بهره‌مند شوند. برای مثال در حال حاضر بسیاری از فرآورده‌هایی که توسط دانش‌آموزان رشته کشاورزی و امور دامی تولید می‌شود در بازار عرضه و به‌فروش می‌رسد.

حسینی مقدم یادآور شد: در رشته‌هایی خدماتی نیز سعی شده از دانش‌آموزان رشته‌ خیاطی برای تولید پوشاک مدرسه، پوشاک جشن تکلیف از جمله چادر و سجاده و ... بهره‌مند شد. البته به اداره‌های آموزش‌و‌پرورش استان‌ها و مناطق ابلاغ شده که با انجام بررسی‌های لازم مبلغی را به عنوان دستمزد یا حق الزحمه برای معلمان و دانش‌آموزان تعیین کنند و پس از فروش محصولات و تولیدات و یا بهره‌مندی از آن در بدنه آموزش‌و‌پرورش این مبلغ به آنها پرداخت شود.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌و‌پرورش افزود: هم‌چنین به اداره‌های آموزش‌و‌پرورش ابلاغ شده است که از دانش‌آموزان جهت تولید و تعمیر صندلی مدارس، سیستم‌های سرمایشی، سیستم‌های گرمایشی و ... بهره‌مند شوند و سپس حق الزحمه به آنها پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش‌آموزی در ایام تابستان باید با حضور معلمان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: برخی خدمات در قالب طرح «آموزش همراه با تولید» باید در فصل تابستان انجام شود برای مثال تعمیر نیمکت‌ و تولید روپوش مدارس باید در تابستان صورت گیرد که در این مواقع حضور معلم ضروری است و باید مبلغی از درآمد حاصل به معلم اختصاص یابد.

حسینی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مبالغی که به دانش‌آموزان و معلمان پرداخت می‌شود برای آنها مقرون به صرفه است، گفت: در این طرح سعی می‌شود خدمات و تولیدات به قیمت کم‌تر از بازار عرضه شود اما تلاش شده این مبالغ به گونه‌ای تعیین شود که دانش‌اموزان و معلمان بتوانند درآمد مناسبی داشته باشند.

وی افزود: بخشی از درآمد حاصل صرف تهیه مواد اولیه، بخشی صرف تهیه تجهیزات و مابقی در اختیار دانش‌آموز و معلم قرار می‌گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1397 ، کدخبر: 394203 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
امیدواریم همه دانش آموزان از این نمونه های داخلی استفاده کنند تا صنعت کشور را بهبود ببخشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین