پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۵۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ارجاع لایحه هشت منطقه آزاد جدید توسط کمیسیون اقتصادی مجلس به صحن مجلس شورای اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شعار سال: «مرتضی بانک» دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره آخرین وضعیت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و اقتصادی جدید، گفت: لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در سال ۱۳۹۵ توسط دولت مصوب و اعلام شد اما این لایحه در مجلس مسکوت ماند و حالا به صورت جدی عملیاتی شده و در حال پیگیری است؛ این لایحه در تمامی کمیسیون‌های مجلس به خصوص کمیسیون اقتصادی با حضور مسئولان حوزه اقتصادی و مناطق آزاد پیگیری شده و دیدگاه‌های نمایندگان مردم در مجلس برای مناطق آزاد جدید مورد نظر مطرح شده است.

به گفته وی، در حال حاضر می‌توان گفت که روند لایحه مناطق آزاد جدید در مجلس به نهایت رسیده و به زودی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به صحن مجلس ارجاع داده می‌شود و امید داریم تا در مجلس این لایحه تصویب و سریعتر فرآیند ایجاد این مناطق با هماهنگی دولت انجام شود.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: هشت منطقه آزاد تجاری_ صنعتی جدید که در دستور کار قرار گرفته دارای ویژگی‌های مناطق آزاد حال و حاضر هستند و با توجه به معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌تواند برای فعالان اقتصادی و تولیدی در کشور شرایط مناسبی را فراهم کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به حضور گمرک در مناطق آزاد، اظهار داشت: گمرک برای ثبت ورود و خروج کالا از این مناطق مستقر شده است و مقررات گمرکی معافیت گمرکات است؛ شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرک سامانه‌ای مشترک برای ارائه گزارش ایجاد کرده‌اند تا انواع محموله‌ها قابل پیگیری و رصد باشد.

وی با بیان این که ۴۰۰ واحد صنعتی در مناطق آزاد وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین مسائل در مناطق آزاد، حضور فعالان صنعتی و اقتصادی است که باعث شده تا به امروز ۴۰۰ واحد صنعتی و ۳۹ واحد کشاورزی در این مناطق به صورت گسترده فعالیت داشته باشند که اشتغال زایی و توسعه این مناطق را به دنبال دارد.

بانک تاکید کرد: عمده فعالیت در مناطق آزاد را فعالیت‌های صنعتی و سپس فعالیت‌های گردشگری تشکیل می‌دهد؛ فعالیت‌های تجاری بخش کوچکی از فعالیت در مناطق آزاد را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که بسیاری تصور می‌کنند بخش تجاری در این مناطق صرفا حضور پررنگی نسبت به سایر فعالیت‌های اقتصادی دارد که اشتباه است.

بر اساس این گزارش چهاردهم تیرماه سال ۱۳۹۵ بود که رئیس جمهوری، لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تبدیل کرد. پس از آن نیز دولت یک لایحه جدید در خصوص ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد تا ایجاد این هشت منطقه آزاد جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

براساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری، صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، ایجاد کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 26 خرداد 97، کد مطلب: 718265: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
United Kingdom
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
اقای بانک با این بزوری بزودی گفتنها کمتر به شعور مردم توهین کنین .واقعا قباحت داره .یه مسول این همه دروغ بگوید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین