پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۵۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
رئیس سازمان غذا و دارو از تخصیص ۳ و نیم میلیارد یورو برای واردات دارو در سال جاری خبر داد

شعارسال:غلامرضا اصغری  افزود: رقم تعیین شده براساس عملکرد ارزی سال ۹۶ در حوزه واردات دارو و تجهیزات است و نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد رشد دارد.

وی گفت: این ارز تضمین شده است و بانک مرکزی متعهد شده این ارز را تأمین کند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تخصیص ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد، افزود: در سه ماهه اول امسال بیش از ۸۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات و تجهیزات پزشکی و دارو تخصیص پیدا کرده که این میزان تخصیص ارز نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶ بیشتر است.

اصغری گفت: در سه ماهه اول امسال به تمام درخواست‌های ارائه شده برای واردات مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص پیدا کرده است.

وی افزایش اخیر قیمت دارو را ناشی از افزایش قیمت دلار از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: بجز افزایش لحاظ شده، هیچ افزایش قیمت دیگری برای دارو و تجهیزات پزشکی اعلام نشده است.


اصغری گفت: قیمت جدید دارو‌ها و تجهیزات در سایت سازمان غذا و دارو موجود است و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت ما واطلاع از قیمت‌های مصوب داروی خود را گران نخرند و اگر مواردی از تخلف هم در این زمینه وجود داشته باشد از طریق تعزیرات با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص تخصیص ارز سایر کالا‌های سلامت مثل مکمل ها، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و فرآورده‌های غذایی افزود: وارد کنندگان این نوع کالا‌ها باید ارزشان را از سامانه نیما تأمین کنند و تفاوت این نوع ارز با ارز تضمین شده در این است که ارز نیمایی ناشی از صادرات است و منوط به ارائه آن توسط صادر کنندگان خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور وجود ندارد، گفت: تولیدکنندگان ما به اندازه کافی مواد اولیه وارد کرده و دارو تولید کرده اند و دارو‌های وارداتی نیز به میزان کافی وارد شده و در حال حاضر ذخایر دارویی کشور بیش از شش ماه است و اگر تلاطمی در بازار دیده می‌شود بیشتر ناشی از بحث‌های روانی اقتصاد است که در برخی موارد تناسب عرضه و تقاضا را بر هم می‌زند.





وی درخصوص تأمین داروی بیماران خاص نیز افزود: در این زمینه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر بعضاً مواردی از کمبود گزارش می‌شود مربوط به برند‌های خاص خارجی است.

اصغری گفت: در این موارد داروی ایرانی به اندازه کافی موجود است، اما برخی بیماران به دنبال برند خارجی همان دارو هستند که ممکن است در لحظه در بازار موجود نباشد.

معاون وزیر بهداشت افزود: در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام دارو‌های خارجی بیماران خاص به میزان سال گذشته وارد کشور شده و کمبودی در این زمینه بوجود نخواهد آمد.

زمان فعال سازی این بخشنامه در ساعت 11 صبح از روز شنبه مورخ 97/04/02 الی 97/04/09 مطابق متن بخشنامه می باشد.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 31 خرداد97، کد خبر: 2158275، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
چه سودی می کنن این شرکت های وارد کننده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
لیست این شرکت ها باید به اطلاع عموم برسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
بد نیست مقداری از این بودجه ها را صرف تولید داروهای معمولی در داخل اختصاص دهیم و بیشتر بخش واردات را به داروهای خاص برای بیماری های خاص سرمایه گذاری کنیم
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ایشالا مشکل دارو هر چه زودتر حل بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین