پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
عضو سندیکای تولید خمیرمایه ایران با بیان اینکه عدم استفاده از خمیرمایه در نانوایی‌ها یکی از عوامل بروز بسیاری از بیماریها است و گفت: زمان‌بر بودن استفاده از خمیرمایه در پخت نان سبب شده تا نانوایان از جوش شیرین برای پخت نان استفاده کنند. بوی ترشیدگی نان هم از جوش شیرین است.

شعار سالعضو سندیکای تولید خمیرمایه ایران با بیان اینکه عدم استفاده از خمیرمایه در نانوایی‌ها یکی از عوامل بروز بسیاری از بیماریها است و گفت: زمان‌بر بودن استفاده از خمیرمایه در پخت نان سبب شده تا نانوایان از جوش شیرین برای پخت نان استفاده کنند. بوی ترشیدگی نان هم از جوش شیرین است.

احسان اژدری مدیرعامل خمیرمایه رضوی وعضو هیات مدیره سندیکای تولید خمیرمایه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مشکلات گوارشی و سوءهاضمه ناشی از استفاده از نان‌های مسطح است، افزود: در نان‌های صنعتی از خمیرمایه استفاده میشود اما در نانوایی‌های سنتی کمتر مورد استقال است، نمیتوان عنوان کرد که نانوایی‌های نان صنعتی تعطیل شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر در حدود ٧٠هزار نانوایی در کشور وجود دارد و در حدود ٢٨٠هزار نفر در نانوایی های کشور مشغول کار هستند.

عضو سندیکای تولید خمیر مایه با بیان اینکه دستمزد نانواییها افزایش پیدا نکرده است، گفت: این مسأله و همچنین عدم آموزش مناسب سبب پایین بودن کیفیت نان شده است.

ساماندهی تولید نان در کشور

مجید پارسایی دبیر سندیکای تولیدکنندگان خمیرمایه، با بیان اینکه بازار مصرف برای خمیرمایه ایرانی در جهان وجود دارد، گفت: دغدغه حال حاضر ما استفاده از خمیرمایه در پخت نان و سلامتی مصرف کنندگان است.

او با بیان اینکه کمتر از نیمی از نانوایی‌های کشور از خمیر مایه استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر نیاز کشور ٤٠تا٤٥هزار تن است.

دبیر سندیکای خمیر مایه ایران در واکنش به صحبت‌های زراعت‌کار رئیس اتحادیه نانوایان که گفته بود خمیر مایه به اندازه کافی در دسترس برای نانوایی‌ها نیست، گفت: طبق آمار نانوایی‌های موجود در کشور ما سالانه 40 هزار تن خمیر مایه نیاز داریم و این در صورتی است که همه نانوایی‌ها از خمیر مایه استفاده کنند اما شاهدیم که تنها 20 هزار تن درخواست مشتری وجود دارد در حالی که در تمام استان‌ها امکان تهیه خمیر مایه وجود دارد و حتی سال گذشته 12 هزار تن خمیر مایه به کشورهایی همچون عراق، افغانستان و پاکستان صادر کرده‌ایم که خود گواهی بر کیفیت محصول است.

استاندارد نان اجرایی نمی شود

در ادامه این نشست، محمود گیاهی عضو دیگر سندیکای تولیدکنندگان خمیرمایه ایران با بیان اینکه حذف یارانه نان سبب حذف جوش شیرین می شود، افزود: این مسأله همچنین سبب افزایش کیفیت نان هم خواهد شد.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو متولی کیفیت نان هستند، گفت: بحث فرهنگ‌سازی در این بخش بسیار مهم است و مردم باید خواستار نان سالم باشند.

وی ادامه داد: مصرف کالاهایی که یارانه به ‌آن‌ها اختصاص داده میشود سبب کاهش کیفیت آن‌ها خواهد شد.

گیاهی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف نان هر فرد طی یک سال ١٧٠کیلوگرم است، افزود: این عدد واقعی نیست و بیشتر از نیاز به دلیل قیمت پایین مصرف میشود.

گیاهی با بیان اینکه بحث تولید نان باید رقابتی شود، گفت: باید به نان به عنوان یک کالای اقتصادی نگاه شود.

او افزود: متاسفانه استاندارد نان در کشور اجرا نمی شود.

وی تصریح کرد: با آنکه بارها گفته‌ایم استفاده از خمیر مایه برای تولید نان سالم هزینه چندانی ندارد اما متأسفانه شاهدیم که علاوه بر جوش شیرین دو یا سه سالی است که جوهر قند هم برای نرم و سفید شدن نان مصرف می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فود پرس ، تاریخ انتشار 3 تیر 97، کدمطلب: -------، www.foodpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
واقعا نان در دایران کلی تلفات داره. بعضی وقت ها حتی نمی شه این برکت خدا رو بعد از سرد شدن خورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین