پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
به گفته مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، با هدف تهیه کتاب­‌ها و مواد مناسب آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، «شورایعالی برنامه­‌ریزی درسی و تألیف منابع آموزشی» در این بنیاد تشکیل می‌شود.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، سیدمحمد حسینی معصوم، مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، که از سوی رئیس این بنیاد به عنوان دبیر شورایعالی برنامه ریزی درسی و تألیف منابع آموزشی بنیاد منصوب شده است، اظهار کرد: به دستور رئیس بنیاد سعدی، آقای دکتر حداد عادل و در راستای اجرای بند ۹ ماده ۲ اساسنامۀ بنیاد، این شورا تشکیل می‌شود.

وی درباره ضرورت تشکیل شورایعالی برنامه ریزی درسی و تألیف منابع آموزشی در بنیاد سعدی، گفت: با توجه به کمبود منابع درسی و متون آموزشی مناسب و نیازهای متنوّع فارسی­‌آموزان در نقاط مختلف جهان، لازم است تدوین این منابع در قالب فرایندی نظام­مند صورت گیرد و از توان و تجربه متخصصین مختلف استفاده شود.

حسینی معصوم با بیان اینکه تاکنون حرکت­‌های انفرادی مختلفی از سوی مؤلفین صاحب‌­نظر برای تألیف و چاپ کتاب‌­های آموزش زبان فارسی انجام شده است، افزود: هر یک از آثار تولید شده با وجود مزایای فراوان، کاستی­‌هایی نیز داشته‌­اند. برهمین اساس، این شورا به دنبال آن است که با هم‌­افزایی تجربه متخصصین مختلف و هدایت فرایند تولید محتوا، در تألیف کتاب­‌های جدید، این نقایص به حداقل کاهش یابد و محتوای تولید شده به طور مستمر بازنگری و روزآمد شود.

وی یادآور شد: اعضای شورا، افرادی با تخصص و تجربه تألیف منابع آموزش زبان فارسی از دانشگاه‌های مختلف کشور هستند که به پیشنهاد معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و با حکم رئیس بنیاد به مدت دو سال منصوب شده‌­اند. ریاست شورا نیز به عهده دکتر صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد است.

مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، در پایان گفت: نخستین جلسه شورا با هدف تعیین اولویت­‌های تألیف و انتخاب رؤسای کمیته‌­های تألیف در آینده نزدیک و با حضور اعضاء تشکیل خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395، کد مطلب: 3590376، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین