پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
مسئول «دانشنامه رجال هفتم تیر» گفت: دو سال و نیم از فعالیت‌های پژوهشی در رابطه با این پروژه در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری گذشته است و امیدواریم به‌زودی شاهد انتشار این اثر باشیم

شعارسال:مسئول «دانشنامه رجال هفتم تیر» گفت: دو سال و نیم از فعالیت‌های پژوهشی در رابطه با این پروژه در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری گذشته است و امیدواریم به‌زودی شاهد انتشار این اثر باشیم.

 رقیه کمانی، مسئول «دانشنامه رجال هفتم تیر»، ضمن اشاره به تولید و تالیف این پروژه اظهار کرد: این پروژه به زندگی و شخصیت شهدا و مجروحانی می‌پردازد که در حادثه تروریستی هفتم تیر حضور داشته اند. حدود دو سال و نیم است که در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری در این زمینه کار می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی شاهد انتشار این اثر توسط انتشارات سوره مهر باشیم.

وی ادامه داد: در بخش پیش تولید این پروژه، کتاب‌ها و نشریات را منبع‌یابی کرده‌ایم و در حال بررسی و فیش‌برداری هستیم. به ارگان‌ها و مکان‌های مختلفی مانند بنیاد آثار شهید بهشتی، مرکز اسناد و وزارت اطلاعات برای منبع‌یابی سر زده‌ایم و اطلاعات و منابع مختلف را جمع‌آوری کرده‌ایم.

کمانی خاطرنشان کرد: از مصاحبه هم استفاده خواهیم کرد، اما در نهایت این اثر به شکل یک دانشنامه ارائه خواهد شد. به همین جهت تلاش می‌کنیم شخصیت‌ها را به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی خانوادگی بررسی کنیم و بسیار مشتاق هستیم که اطلاعات نابی را در این اثر ارائه کنیم و مردم شناخت بهتری نسبت به شخصیت‌های حاضر در هفتم تیر به دست بیاورند.

مسئول «دانشنامه رجال هفتم تیر» این اثر را متمرکز بر روی شخصیت‌های حاضر در حادثه تروریستی هفت تیر عنوان کرد و افزود: به دلیل آنکه اوایل انقلاب اسلامی این حادثه تروریستی رخ داد، ما در این اثر پژوهشی به فعالیت‌ها و مبارزات شخصیت‌ها در پیش از انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم. این شخصیت‌ها هر کدام پایه‌گذار بخشی از حکومت جمهوری اسلامی ایران و انسان‌های فعال و جزو بهترین‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بررسی شخصیت‌های انقلاب اسلامی بی‌نهایت تاثیرگذار است، گفت: افرادی همچون شهید بهشتی هنوز هنوز هم در جامعه و مردم اثر دارند و زندگی چنین شخصیت‌هایی می‌تواند الهام‌بخش باشد. در کتاب «دانشنامه رجال هفتم تیر» به هر شخصیتی به اندازه وسعت فعالیت‌هایش پرداخته می‌شود و بارزترین شخصیت در این بین، شهید بهشتی است. شهید بهشتی جزو مولفان کتاب‌های درسی بوده‌اند و فعالیت‌هایی در مسجد هامبورگ آلمان داشته‌اند و دیگر مبارزاتشان نیز قابل توجه بوده است.

کمانی در پایان اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که دانشنامه رجال هفتم تیر منبعی برای محققان و همچنین اهالی ادبیات و هنر کشور باشد و ان‌شاءالله در آینده، اطلاعات این کتاب در قالب سایت در اختیار مردم و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تاریخ هفتم تیرماه 1360 منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی دبیرکل حزب و 72 تن از یاران امام شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار6تیر 97،کد خبر: 13970406000857 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
چه ارزش تاریخی دارد این نوشتار. اگر فقط قصد تبلیغ دارید، بهتر است این کار را نکنید. اما اگر می توانید محتوایی را تهیه کنید که ارزش تاریخی داشته باشد، بسم الله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
این کتاب خواندنیست منتظر اومدنش خواهم بود
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین