پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۶۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
رئیس‌جمهور گفت: تحریم سختی هایی برای زندگی مردم خواهد داشت اما در عین حال می تواند فرصت بزرگی برای ابتکارات، خلاقیت، تولید و افتخارآفرینی در برابر قدرت های زورگوی جهان باشد.
شعارسال: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح روز پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس اظهار داشت: بسیار خوشحالم که برای یک طرح بسیار مهم و تاثیرگذار در زندگی مردم و خودکفایی کشور یعنی افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس میهمان مردم شریف هرمزگان هستم. همواره مردم این استان مردمی سرافراز، انقلابی و مدافع مرزهای آبی کشور بوده اند. در سال‌های قبل و بعد از انقلاب که به بندرعباس می آمدم همواره این استان را یک استان بسیار مهم با مردمی فرهیخته با جایگاهی که این استان از برخی جهات بی نظیر دارد، می‌دیدم.

وی افزود: تنگه هرمز و دهانه خلیج فارس، بندرگاه های بسیار مهم کشور که می تواند ارتباط ایران با بسیاری از کشورها را برقرار کند و جزایر مهم و استراتژیک در این استان قرار دارد. طرح های عمرانی مهمی در این استان شامل ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در سال ۹۷ و طرح هایی که برای تامین نیازمندی های آبی مردم جریان دارد. همیشه امیدوار به رحمت خداوند هستیم، اما در عین حال دریا نیز برای خداست و مردم باید احساس راحتی بیشتر و نگرانی کمتری داشته باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول زندگی انسان مقاطعی وجود دارد که هم برای تاریخ ملت و هم برای سرنوشت کشور و تبلور لیاقت های انسان کم نظیر و سرنوشت ساز است. صدق و کذب ما در روزهای امتحان خداوند آشکار می شود. همه با زبان افتخار می کنند که ما مومن و مسلمان هستیم، اما در روز امتحان و آزمایش یک ملت سر افرازی و صداقتش برای تاریخ و جهانیان روشن می شود. امروز در یکی از آن مقاطع تاریخی هستیم و اگر دشمنی علیه ما توطئه کرده، ما آن تهدید را باید دفع و رفع کنیم و ثانیا باید تلاش کنیم تا این تهدیدات به فرصت تبدیل شود.

روحانی تاکید کرد: تحریم سختی هایی برای زندگی مردم خواهد داشت اما در عین حال می تواند فرصت بزرگی برای ابتکارات، خلاقیت، تولید و افتخارآفرینی در برابر قدرت های زورگوی جهان باشد.

وی با بیان اینکه امنیت کشورمان در سایه اقتدار نیروهای مسلح در منطقه مثال زدنی است، اظهار داشت: در منطقه خودمان را مقایسه کنیم با کشورهای اطراف، حتی با کشورهای جنوبی خلیج فارس که به ظاهر شرایط‌شان خیلی نا امن نیست. یکی از سران کشورهای جنوبی خلیج به من می‌گفت سالانه ۹ میلیارد دلار به آمریکا برای حضورش در منطقه می دادیم. این درحالی است که آمریکا به جای اینکه به آنها پول بدهد و پایگاه را از آنها اجاره کند، برای منافع نامشروع خود در منطقه حضور دارد و هم آنها را سرکیسه می کند.

رئیس جمهور ادامه داد: کشوری که در برابر یک ابر قدرتی سر فرود می آورد و باج می دهد برای اینکه به ظاهر از آن کشور محافظت کند درحالی که همان آقا می گفت ترامپ به من گفت این رقم کم است و باید بخش عظیمی از منابع خود را به ما بدهید.

روحانی با تاکید بر اینکه افتخار مسئولین ما این است که در سایه رای مردم مشروعیت حقوقی و سیاسی دارند، خاطرنشان کرد: در کشور پر افتخار ما مردم به پای صندوق می روند و رای می‌دهند. با قاطعیت می گویم که هیچ مسئولی در این کشور نیست که مشروعیت خود را از آرای مردم نگرفته باشد.

وی افزود: تردید ندارم که اگر تمام ابزار و امکاناتمان را به کار بگیریم در این امتحان الهی هم مثل همیشه سربلند خواهیم بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید پیشانی دولتمردان آمریکایی به سنگ بخورد و چاره دیگری نیست، عنوان کرد: یک مشت آدم قلدرمآبی که دارای محاسبات غلط نسبت به کل جهان ازجمله ایران هستند روی کار آمده اند که به هیچ پیمانی تعهد ندارند. بین آمریکا و نزدیک ترین متحدانش امروز فاصله زیاد وجود دارد و این آقا حتی در برابر اروپا، چین و کانادا نیز متعهد نیست.

روحانی ادامه داد: نیمی از مردم آمریکا از این حکومت خجالت می‌کشند. چند درصد از مردم آمریکا به این کاخ سفید افتخار می کنند؟ آدمی که بین مادر و فرزند جدایی می اندازد و به آن افتخار می کند، ضد اسلام است و افتخار می کند که با همسایه اش دیوار بکشد.

وی با بیان اینکه چنین افرادی نسبت به ما کینه طولانی و بلند مدت دارند، تصریح کرد: یکی از سران آمریکا که اکنون نیز مسئولیتی دارد در گذشته گفته بود که باید ریشه ملت ایران را بخشکانیم. در این مقطع باید احساس قدرت کنیم و سینه را ستبر کرده و در برابر بدخواهان با صبر و تحمل بایستیم. نباید گلایه‌ها، گذشته ها و فاصله ها را به هر دلیل مطرح کنیم.

رئیس جمهور گفت: وقتی دشمن در برابر ما قرار می گیرد و می خواهد عظمت ملت را پایین بیاورد باید همه این مسائل را کنار بگذاریم. ما مقاطع بسیار سخت تری را در سالهای اول انقلاب داشتیم.

روحانی با اشاره به هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، عنوان کرد: سایت ها را که می خوانم، می‌بینم تخریب دولت و رئیس جمهور جزو کارهای روزمره عده ای است. از آنجایی که خداوند به پیغمبر که اشرف مخلوقات است می گوید در برابر توهین ها و تخریب ها صبر کن، هروقت می بینم خیلی فشار هست یادی از شهید بهشتی می کنم. فشاری که بر ما است قابل مقایسه با فشاری که بر شهید بهشتی می آوردند نیست.

وی افزود: در یک جلسه ای که همه با هم دوست بودیم، وقتی شهید بهشتی وارد جلسه شد جز دو نفر هیچکس تکان نخورد. وقتی آمد نشست خم به ابرو نیاورد چراکه روح بلند و بزرگی داشت و آگاه و دنیاشناس بود.

رئیس‌جمهور مدیر، مدبر و معمار قانون اساسی و قوه قضائیه را از جمله ویژگی های شهید بهشتی برشمرد و گفت: ارادت من به شهید بهشتی از سال ۱۳۴۰ است. او در فراز و نشیب های مختلف صبر کرد و امروز الگویی بزرگ برای ماست. کمتر مظلومی در تاریخ معاصر مثل شهید بهشتی سراغ داریم چراکه با قامت استوار ایستاد و با یک دنیا امید به آینده تا لحظه آخر تلاش کرد.

روحانی تصریح کرد: اگر دشمن تحریم را شروع کرده است باید دست پاچه شویم؟ باید چیزی را که نیاز داریم دو برابر خرید کنیم؟ البته اکثر مردم در این آزمایش پیروز اند اما عده محدودی هستند که رفوزه می شوند. سه ماه اول امسال که در آمد ما کمتر از پارسال نشده است، حتی نسبت به سال های گذشته بودجه عمرانی ما حدودا ۳۰ برابر پرداخت شده است. پس چرا این همه نگرانی هست؟

وی با بیان اینکه امروز، روز امتحان الهی است و ما باید فرهنگ، قدرت و عزتمان را به رخ دیگران بکشیم، خاطرنشان کرد: می گویند در آینده ممکن است شرایط سخت تر شود. آیا باید خودمان را ببازیم و گردن یکدیگر بندازیم؟ در این پنج سال تولید بنزین ما ۴۵ درصد بیشتر شده است که ثمره کار همه کارگران، مهندسان، طراحان و کسانی است که در این هوای گرم تلاش می کنند و ما به آنها افتخار می کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: جوان ترین نیروهای پالایشگاه های کشور در این پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستند. آیا نباید به آنها افتخار کرد؟ چرا روح یاس و نا امیدی را می‌دمیم؟ باید تسلیم شویم یا اینکه باید بایستیم و دست همدیگر را بگیریم؟ مچ همدیگر را نگیریم بلکه دست همدیگر را بگیریم.

روحانی با بیان اینکه تولید بنزین یورو۴ و یورو۵ در پنج سال گذشته ۱۳ برابر شده است، گفت: در گذشته واردکننده گازوئیل بودیم و امروز صادرکننده هستیم. در زمستان ناچار به واردات گاز بودیم اما امروز صادرکننده گاز در زمستان هستیم. اینکه در اردیبهشت پارسال به اینجا آمدیم و فاز اول افتتاح شد و امسال فاز دوم افتتاح شده و در هر فازی حدود ۱۲ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می شود و تحویل داده می شود آیا نباید به آن افتخار کرد؟

وی افزود: امیدوارم تا پایان سال بتوانیم فاز سوم را افتتاح کنیم؛ البته باید در مصرف سوخت نیز صرفه جویی کنیم. هشتاد میلیون جمعیت داریم و روزانه هشتاد میلیون لیتر بنزین مصرف می کنیم. در دورانی که دشمن ما را تهدید به تحریم می کند، اگر صرفه جویی کنیم می توانیم بگوییم در بنزین و گازوئیل خودکفا هستیم.

رئیس جمهور مسئله محیط زیست را حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: تنها مسئله نیاز مردم نیست بلکه مسئله محیط زیست نیز هست. بنزین اگر کیفیتش بالا برود محیط زیست نیز کمتر به خطر خواهد افتاد که البته باید جلوی قاچاق نیز گرفته شود.

روحانی با تاکید بر اینکه باید هزینه را برای بدخواهان و دشمنان مرتبا اضافه کنیم، تصریح کرد: اگر یکسال در برابر دشمن بایستیم دشمن مایوس و خسته می شود.

وی با بیان اینکه باید دستگاه های عمومی و دولتی سهام خود را واگذار کنند، عنوان کرد: ستاره خلیج فارس از جمله بنگاه های اقتصادی است که اگر سهام آن در بازار عرضه شود در ساعت سهام آن فروخته خواهد شد. قوای سه گانه، دستگاه های عمومی و نیروهای مسلح همانگونه که در جلسه اقتصادی سران سه قوه نیز مطرح شد باید سهام عمومی خود را عرضه کنند.

رئیس جمهور گفت: یکی از ارگان ها و دستگاه هایی که می تواند در جامعه جذب سرمایه کند وزارت نفت است. امروز می توانیم سرمایه گذاری وسیعی را در تولید نفت توسط شرکت های داخلی انجام دهیم. در نمایشگاه صنعت نفت و گاز که چندی پیش رفتم، وزیر نفت اعلام کرد که آمادگی انتشار ۶ میلیارد دلار اوراق را دارند. سردار عبداللهی نیز امروز گفت یکی از پروژه های پر سود و پر درآمد ساختن آزادراه‌ها است و اگر مردم سرمایه گذاری کنند در آزادراه‌ها سود خوبی خواهند داشت.

روحانی با بیان اینکه هر دستگاهی که بتواند مردم را وارد کار کند، خدمت بزرگی به کشور در مقطع زمانی فعلی انجام داده است، اظهار داشت: از نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و همه کارآفرینان و مردم که باعث افتخار کشور می شوند می خواهم تا امروز که روز یاری بیشتر ما به یکدیگر است، همدیگر را یاری کنیم.

وی تصریح کرد: ما همه بدهکار ایران و ملت ایران، اسلام، تمدن اسلامی و ایرانی خود هستیم.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: باید دین مان را به اسلام، انقلاب و ایرانمان ادا کنیم و بی تردید خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 7 تیر 1397 ، کدخبر: 4332909 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
ا.ف75
این آقای روحانی اون زمانی که نیازی به رای داشتند داعش از تحولات منطقه و تحریم ها صحبت می کردند که به ضرر مردم و این کشور می باشد اما امروز نوبت به اون رسیده  که اعتراف به باخت کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
همیشه باید مردم قربانی این سیاست ها شوند ؛ چرا نمیشود که مردم را در صدر سیاست های خود قرار دهیم
ا.ح75
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
حالا که با این برجام امید مردم نقش بر آب شد سیاست گول زدن مردم را پیش گرفته اید؟
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
اقای روحانی خسته شدیم ز این همه دیدن نیمه پر لیوان...
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین