پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
روزنامه جروزالم پست نوشت: کشورهای عربی با استفاده از توان اقتصادی که دارند می‌توانند سیاست‌های اروپا در قبال ایران را تغییر داده و تمایل تهران برای تسلیحات اتمی را متوقف کنند

شعارسال:روزنامه جروزالم پست نوشت: کشورهای عربی با استفاده از توان اقتصادی که دارند می‌توانند سیاست‌های اروپا در قبال ایران را تغییر داده و تمایل تهران برای تسلیحات اتمی را متوقف کنند.

 روزنامه «جروزالم پست» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی مسئله حمایت کشورهای اروپایی از ایران در موضوع خروج آمریکا از توافق هسته‌ای پرداخت و مدعی شد که کشورهای عربی می‌توانند با نفوذ اقتصادی که در اروپا دارند، آنها را به رها کردن ایران تشویق کنند.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به سودجویی‌های اخیر عده‌ای قلیل از نارضایتی مردم تهران از برخی نابسمانی‌های اقتصادی، آمده است: «کشورهای حاشیه خلیج (فارس) می‌توانند با فشار آوردن به اروپا برای خارج کردن سرمایه‌های خود از ایران، مانع حمایت تهران از تروریسم در خاورمیانه شوند«.

جروزالم پست اقداماتی دیپلماتیک و اقتصادی که عربستان سعودی می‌تواند علیه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به‌کار ببرد را مثال زده و نوشت: «محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی از دولت آلمان بسیار ناراضی است و معامله‌های جدید با دولت فدرال این کشور را به حالت تعلیق درآورده است».

این روزنامه با اشاره به اینکه عربستان سعودی به همراه امارات عربی متحده و دیگر کشورهای عربی چه گام‌هایی برای فشار آوردن به اروپا برای قطع روابطش با ایران برمی‌دارند، افزود: «اکنون زمان مناسبی است که شیخ‌نشین‌های خلیج (فارس) با اروپا زورآزمایی اقتصادی داشته باشند تا محاصره اقتصادی بر رژیم تهران را تنگ‌تر کنند».

جروزالم پست مدعی شد که تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران در بخش‌های مختلف انرژی و اقتصادی که قرار است در سال 2018 اعمال شود، وضعیت نابسمان اقتصادی در ایران را پیچیده‌تر می‌کند.

این روزنامه در ادامه با تشویق کشورهای عربی برای تحریک اروپا به قطع روابط اقتصادی با ایران، اضافه کرد آنها می‌توانند از دستورات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه ایران پیروی کرده و از آشوب‌‌های خیابانی در ایران حمایت کنند.

در پایان این یادداشت آمده است: «کشورهای خلیج (فارس) با استفاده از توان اقتصادی خود، پتانسیل بالایی برای تغییر سیاست‌های اروپا در قبال ایران دارند. استفاده آن می‌تواند نقطه عطفی در نبرد اقتصادی علیه حکومت ایران، خنثی‌کردن تلاش برای رسیدن به تسلیحات اتمی و متوقف کردن تروریسم آنها در منطقه باشد».

ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار7تیر 97،کدخبر: 13970407000586،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین