پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۳۷۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
اعتراض به نمره پایان‌ترم در هر دانشگاهی متفاوت است و ضوابط خاص خود را دارد، آگاهی از ضوابط این مقررات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شعارسال: ایام امتحانات است و نمرات دانشجویان یکی پس از دیگری اعلام می‌شود، یکی از ابهامات و سوالات مهم در این ایام پرتلاطم و پراسترس، چگونگی اعتراض به نمره امتحاناتی است. براساس آیین‌نامه وزارت علوم «مدرس هر درس موظف است گزارش نمره ارزیابی نهایی درس دانشجویان را ظرف مدت ده روز از تاریخ برگزاری امتحان نیم‌سال آن درس به اداره آموزش دانشکده یا واحد مربوط اعلام نماید. دانشجویی که تقاضای تجدید نظر به نمره ارزیابی درسی داشته باشد، می‌تواند ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام نمره، تقاضای تجدید نظر کتبی خود را به اداره آموزش دانشکده یا واحد مربوط تسلیم کند. مدرس هر درس نیز موظف است، ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت تقاضای تجدید نظر دانشجویان، به اعتراضات رسیدگی و اشتباهات احتمالی را برطرف و نمره قطعی را به اداره آموزش دانشکده یا واحد مربوط اعلام کند. نمره درس پس از قطعی شدن غیرقابل تغییر است.

همچنین در این زمینه دکتر علی‌ اشرفی‌زاده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیر با تاکید بر آیین‌نامه وزارت علوم گفت: براساس شیوه‌نامه آموزشی دانشگاه ما حق درخواست اعتراض دانشجو حداکثر تا 72 ساعت پس از اعلام نمره است و استاد درس حداکثر تا 12 ساعت پس از انقضای بازه اعلام نمره، می تواند تجدید نظر کند، نمره درس پس از قطعی شدن در سیستم الکترونیکی آموزش دانشگاه، غیر قابل تغییر است.

فرصت یک هفته‌ای دانشگاه علمی کاربردی برای اعتراض به نمره پایان ترم

براساس اعلام دانشگاه علمی کاربردی نیز دانشجویی که تقاضای تجدید نظر برای درس داشته باشد، می‌تواند تا 7 روز بعد از اتمام تمامی امتحانات دانشگاه، نسبت به ثبت درخواست تجدید نظر نمره امتحانی در سامانه جامع آموزشی دانشگاه اقدام کند. مدرس موظف است حداکثر یک مرتبه و به مدت 2 روز درخواست دانشجو را بررسی و در سامانه اعلام نظر کند.

در صورت عدم بررسی درخواست تجدیدنظر دانشجو در سامانه، توسط مدرس، شورای مرکز 3 روز فرصت دارد موارد را بررسی و نتیجه را همراه کاربرگ مربوطه ( تکمیل شده توسط دانشجو و مرکز) به شورای استان ارسال کند. واحد استان ظرف مدت 2 روز باید پرونده دانشجو را بررسی، اعلام نظر و در سامانه ثبت کنند.

در صورت عدم رسیدگی مدرس پس از مهلت مقرر امکان رسیدگی به این درخواست برای شورای آموزشی مرکز فراهم می‌شود. در صورتی که شورای مرکز یا استان در مهلت مقرر نسبت به اعلام نظر اقدام نکند درخواست به طور اتوماتیک در سامانه رد شده تلقی شده و تمام مسئولیت‌ها بر عهده شورای مرکز و شورای استان است.

تغییر نمره در دانشگاه علمی کاربردی بعد از فرآیند تجدید نظر مطلقاً ممنوع است.

همچنین دکتر سیدعطالله سینایی، معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای درباره اعتراض به نمره به آنا گفت: دانشجویان پس از ثبت اولیه نمره خود در سامانه این دانشگاه می‌توانند تا 3 روز اعتراض کنند. استادان هم ظرف یک هفته باید پاسخ اعتراض را بدهند.

ضوابط اعتراض به نمره در دانشگاه پیام ‌نور

محسن صدر، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در این باره نیز گفت: در سوالات تستی اگر سوال خارج از منبع یا دارای اشتباه محتوایی، بیش از یک جواب صحیح، فاقد گزینه صحیح باشد و یا اصلا گزینه‌ای برای سوال تستی درج نشده، اشکال تایپی که باعث تغییر مفهوم و محتوای سوال و یا جواب شده باشد یا جدول، فرمول، شکل، نمودار و یا اطلاعاتی که برای سوال نیاز است و ضمیمه نشده و یا در متن سوال جا افتاده است، دانشجویان می‌توانند اعتراض کنند.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۳ روز از برگزاری امتحان، برای اعتراض به این قسم مشکلات از طریق سیستم گلستان بخش کاربری خود دانشجو اقدام شود.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ادامه داد: در اعتراض به نمرات تشریحی دانشجویان می‌توانند درخواست تجدید نظر خود را تا حداکثر ۷ روز پس از ثبت نمره توسط استاد، در سیستم گلستان درخواست تجدید نظر دوباره نمره را اعلام کنند. تمامی این اعتراضات توسط دانشگاه بررسی می‌شود و در صورت تائید در سرجمع نمرات دانشجویان تاثیرگذار خواهند بود.

مهلت 7 روز دانشگاه آزاد برای اعتراض به نمره

همچنین براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی؛ حداکثر مهلت اعلام نمره توسط استاد در سایت دانشگاه، 7 روز بعد از تاریخ امتحان است. دانشجو حداکثر 7 روز پس از اعلام نمره اولیه توسط استاد، مهلت دارد که فقط از طریق سایت دانشگاه اعتراض خود را ثبت کند. بدیهی است بعد از اتمام مهلت اعتراض به هیچ عنوان امکان درخواست تجدیدنظر نخواهد بود.

براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، هرگونه اعتراض به روند تصحیح ورقه امتحانی، یا عدم رسیدگی به اعتراض دانشجو، بر عهده مدیرگروه مربوطه خواهد بود و لازم است دانشجو موضوع را با مدیرگروه خود در میان بگذارد و مدیرگروه هم موظف است اختلاف بین دانشجو و استاد را حل و فصل کند. اگر استاد نمره‌ای را از طریق تجدیدنظر تغییر داده باشد، تا مادامی که نمره تغییر‌یافته در قسمت کارنامه منتقل نشده است، دانشجو نباید آن نمره را بعنوان نمره نهایی تلقی کند بلکه نمره تغییر یافته ابتدا از طریق شورای آموزش بررسی شده و در صورت تصویب، به کارنامه دانشجو منتقل خواهد شد؛ و اگر نمره‌ای بدون تغییر، به کارنامه دانشجو منتقل شده باشد بدین معنی است که نمره تجدیدنظر در شورای آموزش ردّ شده و نمره اولیه به عنوان نمره نهایی لحاظ خواهد شد. نمره‌ای که مستقیما در قسمت کارنامه دانشجو ثبت می‌شود بدین معنی است که نمرات نهایی شده و تجدیدنظر نخواهد شد. مانند نمرات دروس کارآموزی، پروژه و کلیه دروس آزمایشگاه یا دروسی که واحد عملی دارند به هیچ عنوان قابل تجدیدنظر نیستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 8تیر1397 ، کدخبر: 400160،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
دانشجو هرطور اعتراض کنه و حتی حقشم باشه ولی استاد نخواد بررسی کنه به راحتی میتونه کاری نکنه
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین