پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
استاندار ایلام گفت: در دوران جنگ تحمیلی مهران به صورت صد در صد تخریب شده بود اما هم اکنون مهران پیشانی توسعه استان است.
شعار سال: استاندار ایلام گفت: در دوران جنگ تحمیلی مهران به صورت صد در صد تخریب شده بود اما هم اکنون مهران پیشانی توسعه استان است.

 قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم جشن سالروز آزادسازی مهران خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان را چشمگیر و قابل قبول دانست و افزود: 80 کیلومتر از مسیر دسترسی چهار بانده شدن ایلام به مهران در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده و 20 کیلومتر مابقی نیز تا پیش از اربعین امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران از پیشرفت مناسبی برخوردار است و نقاط حادثه خیز آن در حال حذف شدن هستند، ادامه داد: 30 کیلومتر از مسیر مهران به دهلران در دست ساخت و مابقی آن در آینده نزدیک به مناقصه خواهد رفت.

استاندار ایلام از هزینه کردن 30 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح گمرک پایانه مرزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید با ایجاد بازارچه چنگوله موافقت کرد و 15 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت ها و راه اندازی این مهم نیز در شهرستان هزینه شده است.

سلیمانی دشتکی میزان هزینه صورت گرفته در میدان نفتی آذر را حدود 1 و نیم میلیارد یورو اعلام و اظهار کرد: مراحل کاری ساخت پتروشیمی مهران آماده شده و در حال واگذاری به سرمایه گذار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز آزادسازی مهران گفت: برای بیان اهمیت آزادسازی مهران آن پیام تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی که فرمود: "مهران را هم خدا آزاد کرد" گویای همه چیز است.

استاندار ایلام با اشاره به تاریخ 150 سال گذشته ایران گفت: در طی این سالها در ظاهر از توان نظامی و سیاسی قدرتمندی برخوردار بودیم اما با اندکی تامل و تحقیق در می یابیم که قسمت های بسیاری از ایران را در 150 سال گذشته و طی معاهده هایی مانند ترکمانچای، گلستان، بحرین و... از دست داده ایم.

وی ادامه داد: در دوران قاجاریه پس از شکست در جنگ با روسیه و عثمانی سرزمین های بسیاری را از دست دادیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به وضعیت کشور در زمان پهلوی گفت: در زمان پهلوی اول، حتی 24 ساعت هم توان مقابله با پیشروی های دشمن را نداشتیم و در نتیجه کشور مجبور به تسلیم شد.

وی ادامه داد: در دوره حکومت پهلوی دوم نیز بحرین را از دست دادیم زیرا مردم ایمان و اعتقادی به حکومت طاغوت نداشتند و ارتش کشور نیز در دست مستشاران بود.

استاندار ایلام با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش آن در ایجاد عزت ملی اظهار کرد: درست است که وقتی انقلاب ما به وقوع پیوست هنوز ارتش، سپاه و بسیج شکل نگرفته بود اما خدا، امام و امت پیرو امام را با خود به همراه داشتیم و حرکت انقلاب ما گام برداشتن در مسیر الهی بود.

وی ادامه داد: در مقابل ما نیز فقط صدام نبود، بلکه تمام قدرت های بزرگ استکباری در مقابل تنها سلاح ما که "الله اکبر" بود، صف آرایی کرده بودند و گمانشان بر این بود که ظرف چند روز ایران را به تسخیر خود در می آورند اما علیرغم هشت سال دفاع جانانه و تقدیم هزاران شهید، یک وجب از خاک کشور را به آنان واگذار نکردیم.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه این قدرت الهی باید در تاریخ ماندگار و ثبت شود، تصریح کرد: امروز کشور ما از یک رهبر توانمند و مقتدر، ارتش، سپاه، نیروهای امنیتی کاردان و با تجربه و سربازان گمنام امام زمان(عج) برخوردار است.

نماینده عالی دولت در پایان با بیان اینکه دشمنان به دنبال ترساندن ملت ما هستند اما نمی دانند که ما از گذشته قوی تر هستیم، خاطرنشان کرد: در گذشته ما با کاستی هایی از نظر امکانات مواجه بودیم اما امروز و با تلاش فرزندان و جوانان این مرز و بوم شرایط فرق کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11 تیر 1397، کدخبر: 724515 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا امیدوارم که همین اتفاقی که برای مهران رخ داده برای استان خوزستان هم رخ بده و از این فلاکت در بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ای کاش به خوزستان و خرمشهر هم همین میزان توجه بشه
ن.ف84
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین