پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
شبکه سی ان ان به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داد که کاخ سفید برای افزایش فشارها به ایران در حال ارزیابی این موضوع است که بازوی نظامی قدرتمند ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

شعار سال: شبکه سی ان ان در گزارشی نوشت که دولت دونالد ترامپ در ادامه تلاشهای خود برای افزایش فشار به ایران در حال ارزیابی این موضوع است که بازوی نظامی قدرتمند ایران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند.

مقامات ارشد فعلی و سابق آمریکا که از این موضوع مطلع هستند به سی ان ان گفته‌اند که کاخ سفید در حال بررسی این مساله است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند. موضوعی که مقامات ارشد کابینه در دو طرف در حال بحث درباره آن هستند.

این برای اولین بار نیست که دولت آمریکا به دنبال چنین اقدامی است. رسانه‌های آمریکایی پیش از این بارها از تلاش دولت های پیشین آمریکا در این زمینه گزارش داده بودند.

سی ان ان در ادامه افزود؛ این بحث که از چند ماه پیش در کابینه در جریان است و هنوز به نتیجه نرسیده است تحت هدایت وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و در صورت تصویب یکی از مهمترین بخش های رویکرد تهاجمی آمریکا علیه تهران خواهد بود.

براساس این گزارش، برخی از مقامات آمریکایی درباره چنین تصمیمی و به خطر افتادن منافع آمریکا و همچنین پرسنل آمریکایی در خارج از مرزها هشدار داده‌اند اما برخی دیگر نیز میگویند که اتخاذ چنین تصمیمی به کاخ سفید این اختیار را خواهد داد تا دارایی های سپاه را مسدود کند، ممنوعیت های مسافرتی و تحریم های تازه‌ای را علیه این نهاد ایرانی اعمال کند.
سی ان ان در ادامه به نقل از منبع خود مدعی شد که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا حامی این طرح است.

براساس این گزارش، برخی از مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که تروریستی خواندن یک گروه با قدرت و توان سپاه پاسداران می‌تواند خطرات زیادی را برای مقامات نظامی و دیپلماتیک آمریکایی ایجاد کند.

تحلیلگران می‌گویند که قراردادن سپاه پاسداران در لیست سیاه آمریکا در صورت عملی‌شدن، اقدامی انتحاری و افراط‌گرایانه محسوب می‌شود که می‌تواند موجبات تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن را در پی داشته و حتی تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 12 تیر 97، کد مطلب: 13970412000046: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
سپاه پاسداران همیشه پشت مردم ایران بوده است و هرگز هیچ فعالیت تروریستی ای را انجام نداده و هیچ صدای سیاسی ای در ایران را خفه نکرده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین