پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست روز دوشنبه فراکسیون شفاف سازی مجلس که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با طرح این سوال که آیا ذخیره ارزی ما نامحدود است که با سوء مدیریت از بین برود، گفت: آنچه مسلم است این منابع ارزی باید به گونه ای مدیریت شود که همه ملت ایران از منافع آن بهره‌مند شوند.

شعار سالفاطمه حسینی نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست روز دوشنبه فراکسیون شفاف سازی مجلس که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با طرح این سوال که آیا ذخیره ارزی ما نامحدود است که با سوء مدیریت از بین برود، گفت: آنچه مسلم است این منابع ارزی باید به گونه ای مدیریت شود که همه ملت ایران از منافع آن بهره‌مند شوند.

نماینده تهران در مجلس در توضیح این موضوع، به ماجرای ایجاد رانت برای واردکنندگان موبایل که از ارز دولتی استفاده کرده بودند اشاره کرد و خطاب به وزیر ارتباطات گفت: وقتی در ارائه ارز دولتی به واردکنندگان کالاها، محدودیت هایی وجود دارد، این موضوع خود می تواند رانت به وجود آورد زیرا به امضای طلایی نیاز است.

حسینی با اشاره به اقدام وزیر ارتباطات به انتشار اسامی واردکنندگان گوشی تلفن همراه با ارز دولتی گفت: گرچه در این زمینه اقدام وزارت ارتباطات درخور تقدیر است که کمیته ای تشکیل شده تا در این زمینه ضمن شفاف‌سازی با سودجویان برخورد شود، اما در افکار عمومی سرعت و نتیجه‌ بخشی رسیدگی به این پرونده ها محل سوال است. آنچه بایستی صورت بگیرد، مدیریت بهینه ذخایر ارزی کشور است، به صورتیکه رانت و فساد به حداقل برسد در غیر این صورت فراهم آوردن زمینه فساد و تخصيص های اینچنینی، هزینه گزافی برای کنترل نیاز دارد و برای کالاهایی محدودقابلیت اجرا دارد.

فاطمه حسینی خطاب به جهرمی تاکید کرد: لازم است که برای جلوگیری از به وجود آمدن رانت و فساد، دولت در مقابل دیدگاهی ایستادگی و مقاومت کند که بستر را برای رانت، تبعیض و فساد فراهم می کند. در واقع دولت با اعلام نرخ دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای تامین تمام تقاضای ارز زمینه را برای ارایه رانت بزرگی فراهم کرد.

به گفته حسینی، آنهایی که با امضا و تاییدشان زمینه تخصیص غیربهینه ارز را به صورتیکه به وقوع پیوسته، نظیر آنکه از طرفی در بازار دارویی کمبودهایی دیده می‌شود و از سویی دیگر موبایل آیفون توسط شرکتی تازه تاسیس وارد می‌شود ، باید از مردم عذرخواهی کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تی نیوز ، تاریخ انتشار 12تیر 97، کدمطلب: 0ad9114316429، www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
دولت به نظر من به طور کلی استعفا بدهد بهتر است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین