پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
استاديار بخش تحقيقات ماشين ها و مکانيزاسيون کشاورزي موسسه تحقيقات فني و مهندسي کشاورزي بر لزوم ايجاد و توسعه باغ هاي ميوه در اراضي شيبدار و کم بازده در کشور تاکيد کرد.
شعارسال: عادل واحدي در برنامه «شاخه هاي طلايي» راديو اقتصاد افزود: اين طرح علاوه بر افزايش سطح زير کشت باغ هاي ميوه کشور موجب رشد توليد و درآمد بيشتر باغداران نيز مي شود.

وي در ادامه جلوگيري از فرسايش بي رويه منابع آب و خاک، توليد پايدار از عرصه هاي شيبدار و کم بازده، ايجاد اشتغال در مناطق روستايي وغيره را از ديگر اهداف تبديل اراضي شيبدار به باغات برشمرد.

استاديار بخش تحقيقات ماشين ها و مکانيزاسيون کشاورزي موسسه تحقيقات فني و مهندسي کشاورزي کشور گفت: رشد روز افزون جمعيت افزايش نياز بشر به مواد غذايي را مي طلبد بنابراين بايد از روش هاي بهينه و علمي در استفاده از منابع موجود بخش کشاورزي از قبيل مهار آب هاي سطحي، استفاده اصولي از منابع آبي موجود، کاهش تلفات آبي، بررسي و شناخت دقيق منابع خاک، ارائه راهکارهاي مناسب و علمي به منظور افزايش بهره وري از تمامي نهاده ها ي توليد به نحو احسن بهره جست.

وي افزود: ايران از لحاظ جغرافيايي داراي شرايط اقليمي و تنوع آب و هوايي خاصي است که اين شرايط باعث شده کشور به لحاظ ظرفيت هاي موجود يکي از مناطق مهم توليد محصولات باغي و ميوه در جهان قلمداد شود.

واحدي در ادامه يادآورشد: باغباني از جمله مزيت هاي خوب کشاورزي ايران بوده که از نظر اقتصادي، اشتغالزايي و ارز آوري براي کشور بسيار مهم است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 17 تیر 1397 ، کدخبر: 20180708154833726 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین