پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
جوان بهمئی که با راه اندازی یک واحد تولید پرورش شترمرغ برای 3 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرد، از چالش ها و دغده های پیش روی این صنعت در شهرستان سخن گفت.

شعارسال: در راستای حمایت از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، ظهر امروز سراغ جوان بهمئی رفتیم که توانست با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی یک کارگاه تولیدی پرروش شترمرغ راه اندازی کند.


دغدغه ها و چالش های پیش روی صنعت پرورش شترمرغ در بهمئی+تصاویر


این کارآفرین جوان با پرورش شترمرغ برای 3 نفر به صورت مستقیم شغل ایجادکرد.

زارعی در این زمینه گفت:سال گذشته با دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بانک مهر اقتصاد توانستم کار پرروش شترمرغ را در شهرک دامپروری شهرستان بهمئی در نزدکی روستای دوپرنظری راه اندازی کنم.


دغدغه ها و چالش های پیش روی صنعت پرورش شترمرغ در بهمئی+تصاویر


وی افزود:با توجه به اینکه دغدغه اصلی بنده لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و اجرای فرمان سیاست اقتصاد مقاومتی بود، تمام این مبلغ را در همین راستا هزینه کردم.


دغدغه ها و چالش های پیش روی صنعت پرورش شترمرغ در بهمئی+تصاویر


زارعی خاطرنشان کرد:در مجموع 70 قطعه جوجه یک ماهه شترمرغ از استان خراسان جنوبی خریداری کردم و با احتساب قیمت خرید تاکنون 25 میلیون تومان هزینه کردم.


دغدغه ها و چالش های پیش روی صنعت پرورش شترمرغ در بهمئی+تصاویر


این کارآفرین جوان با بیان اینکه شترمرغ ها را در یک واحد بزرگ که قبلا گاوداری بود، نگهداری می کنم، افزود:هزینه احداث جایگاه پرورش شترمرغ به مراتب بیشتر از تسهیلاتی بود که دریافت کردم، بنابراین از ظرفیت گاوداری های تعطیل با رعایت کلیه مسائل بهداشتی استفاده کردم تا مقرون به صرفه باشد.


دغدغه ها و چالش های پیش روی صنعت پرورش شترمرغ در بهمئی+تصاویر


زارعی با اشاره به اینکه گوشت شترمرغ از لحاظ کیفیت در صدر سایر گوشت های موجود در بین حیوانات و پرندگان قرار دارد، گفت: به تایید پزشکان متخصص گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی - عروقی ، افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای بسیار مناسبی بوده و مصرف آن به اقشار مختلف جامعه توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مسئولان شهرستان و دریافت تسهیلات 300 میلیون تومانی می توانم یک واحد تولیدی بالای 300 قطعه به صورت صنعتی راه اندازی کنم.

این کارآفرین چالش پیش روی پرورش شترمرغ در شهرستان بهمئی و کهگیلویه و بویراحمد را نبود کشتارگاه صنعتی در استان و بازار فروش گوشت آن عنوان کرد.

زارعی با بیان اینکه هر شترمرغ از بنده در یک دوره 6تا 8 ماهه به میانگین وزنی 40 کیلوگرم رسید و با توجه به قیمت خوب گوشت شترمرغ، در صورت فروش به موقع سود خوبی داریم.

وی تصریح کرد:به عنوان کسی که تازه وارد این عرصه شدم به تمامی کسانی که قصد سرمایه گذاری در صنعت پرورش شترمرغ را دارند، توصیه می کنم که این شغل سودآور است اما باید با برنامه ریزی منظم جوجه ریزی صورت گیرد تا در فروش محصول مشکل پیش نیاید.


دغدغه ها و چالش های پیش روی صنعت پرورش شترمرغ در بهمئی+تصاویر


این کار آفرین افزود:افرادی که قصد سرمایه گذاری در این عرصه را داشته باشند، آمادگی همکاری های لازم برای راه اندازی و اداره صحیح واحد های تولیدی را به این افراد داریم.

وی گفت:مشکل دیگری که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنیم، گرانی نهاده ها غذایی است که انتظار داریم مسئولان برای حمایت از تولید در این زمینه نظارت بیشتر و چاره اندیشی های لازم را داشته باشند.

زارعی در پایان با اشاره به اینکه آماده دریافت سفارش گوشت تازه و ارگانیک شترمرغ از طرف همشهریان می باشد، از بسیج سازندگی شهرستان بهمئی که در اعطای تسهیلات برای راه اندازی این واحد تولیدی همکاری های لازم را داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

تصاویر بیشتر:




شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 21 تیر 1397 ، کد خبر: 109108 ، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
پرورش شتر مرغ میتونه هم اشتغالزایی خوبی به دنبال داشته باشه و هم به ارز اوری برای کشور کمک کنه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین