پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
حسین کلانتری با بیان اینکه تولید و اشتغال از مهمترین دستاوردهای توسعه معادن است گفت: در راستای شعار جهش تولید باید در سال جاری برنامه ریزی های لازم انجام و توسعه معادن در دستور کار باشد.

شعار سال:استاندار کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در نشست مجازی با مدیران اقتصادی استان گفت: هر چند که کهگیلویه و بویراحمد در حوزه معادن بسیار مستعد است اما در سالهای گذشته به دلایل مختلف در این حوزه به خوبی برنامه ریزی انجام نشده است.

حسین کلانتری با بیان اینکه تولید و اشتغال از مهمترین دستاوردهای توسعه معادن است گفت: در راستای شعار جهش تولید باید در سال جاری برنامه ریزی های لازم انجام و توسعه معادن در دستور کار باشد.

کلانتری همچنین با اشاره به نقش مهم شرکتهای دانش بنیان در جهش تولید، گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند برای بالفعل کردن ظرفیت های موجود در استان در بخشهای مختلف موثر باشند.

استاندار، کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه گیاهان دارویی مستعد عنوان کرد و افزود: با گسترش این بخش می توان با ایجاد فرصت برای شرکتها، زمینه رقابت را فراهم و محصولات خوب را به بازارهای بین المللی معرفی و میزان صادرات را افزایش داد.
کلانتری تاکید کرد: تولید محصولات رقابتی برای صادرات یکی از مهمترین پارامترهای جهش تولید، است و باید به جذب شرکت‌هایی که تولید محصول آنها با رویکرد صادرات است، توجه بیشتری شود.

وی افزود: عدم تغییر مداوم قوانین تجاری و تولیدی، همکاری نخبگان سیاست‌گذار و دانشگاهی برای ایجاد و اجرای قوانین، ایجاد امنیت اقتصادی، مبارزه با رانت و ایجاد فضای رقابتی، رفع  قوانین نادرست و حمایت از صادرات به‌ویژه محصولات دانش‌بنیان که قابلیت رقابت جهانی دارند، محرک جهش تولید است.

استاندار عامل تحقق شعار سال ۹۹ یعنی «جهش تولید» را تامین مالی و بخشودگی مالیاتی عنوان کرد و گفت: سرعت بخشیدن به طرحهای صنعتی موجود در استان به ویژه طرحهای پتروشیمی گچساران و پتروشیمی دهدشت و سیکل ترکیبی می تواند سبب رشد تولید و اشتغال در استان شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز گفت: با توجه به نیاز استان به توسعه اقتصادی و در راستای رونق و افزایش تولید و اشتغال، این نواحی ایجاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه نواحی صنعتی استان به یازده ناحیه افزایش می یابد، گفت: فرمانداران باید برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز نواحی صنعتی همه ظرفیت ها را به کار گیرند.
موسوی تصریح کرد: تمرکز در نواحی صنعتی بر سرمایه گذاری ها در زیربخشهای کشاورزی بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات روستایی می تواند به رونق این نواحی کمک کند، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی ظرفیتهای بی نظیری دارد و باید این بخش مورد توجه قرار گیرد.
موسوی مساحت زمینهای شهرکهای صنعتی استان را یکهزار و ۵۴۱ هکتار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد، گفت: شهرکهای صنعتی استان با امکانات مناسب آب، برق، گاز و خطوط تلفن و اینترنت آماده استقبال از سرمایه گذاران است.
موسوی تعداد واحدهای تولیدی استان را ۳۱۶ واحد عنوان کرد و گفت: این واحدها با سرمایه گذاری دو هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال فعالیت می کنند.
وی افزود: در راستای رونق تولید و توسعه اقتصادی استان ۲۸ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند و در سال جاری نیز در راستای جهش تولید از سرمایه گذاران برای تولید در استان دعوت می شود.

شعار سال ، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازپایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ 7 فروردین 1399، کد خبر:155595 ،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین