پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگی‌های هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.

شعار سال: وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگی‌های هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.

 بطحایی وزیرآموزش و پرورش صبح امروز در جلسه معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر کشور در اصفهان از لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سخن گفت و اظهار داشت: اختلافی که در ساختار آموزش و پرورش وجود دارد باعث شده تا از نقش تنظیم‌کنندگی عوامل موثر در افزایش کیفیت آموزش ابتدایی دور شویم، باید مشخص شود چرا کیفیت آموزش ابتدایی در سطح مطلوبی نیست.

بطحایی با بیان این که آموزش‌های معلم در مدرسه باید توسط مدیر هدایت و کنترل شود، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند برای همه معلمان کشور نسخه واحد بنویسد و مدیران مدارس بر اساس ویژگی‌های هر منطقه باید بر کار و روش معلمان خود نظارت کنند.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری و جایگزینی رقابت های فردی به جای رقابت های گروهی را دو سیاست بسیار مهم در عرصه نظام آموزش و پرورش کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه تربیت و تعلیم در مدارس ابتدایی از مسیر اصلی خود منحرف شده است، اضافه کرد: در قالب یک طرحی به زودی صلاحیت مدیران را می‌سنجیم و در یک دوره آموزشی سطح آموزش و مهارت و شایستگی مدیران را تعلیم می دهیم و پس از یک آزمون، مدیران بی لایق را از سیستم آموزش حذف خواهیم کرد و با آنها خداحافظی می کنیم.

بطحائی بیان داشت: امروز سیستم آموزش و پرورش را از این حالت که از ناحیه وزیر و اداره کل آموزش و پرورش و ادارت مناطق و ناحیه دستور العمل و بخش نامه برای مدارس برود و آنها را نوکر خود بدانیم و ملزم به اجرا کنیم خارج خواهیم کرد و ما باید نوکر مدارس باشیم و باید به سمت مدرسه محوری پیش برویم.

وزیر آموزش و پرورش نقش مسئولان به منظور هماهنگی عوامل و افزایش کیفیت آموزش را از دیگر مواردی برشمرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بطحایی در ادامه خاطر نشان کرد:مدرسه به عنوان رکن اصلی و محوری در نظام آموزش و پرورش باید متحول شود و مدیران مدرسه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بنا به گفته وی، مدرسه همانند سایر سازمان ها یک موجود زنده است که باید تغذیه ،رشد و تولید مثل کند ،محتوای آموزشی را خودش تعیین نماید و این تجربه را به سایر مدارس نیز انتقال دهد، البته موانعی از جمله مشکلات معیشتی معلمان بر سر راه وجود دارد که باید حل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 23 تیر 97، کدمطلب:۶۵۹۶۶۶۶، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
کاش واقعا که اینطور میگید خاحافظی کنیم ؛ امیدواریم سریع تر این مشکلات حل بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین