پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
بانک پاسارگاد با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های مربوط به کلان‌داده از جمله روش‌های جمع‌آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل یک دوره گردهمایی تابستانی با عنوان «دوره تابستانی اقتصاد کلان‌داده» (Big Data Economics Summer School) برگزار کرد. بانک پاسارگاد برای این گردهم‌آیی‌ها از اساتید برجسته‌ی برترین دانشگاه‌های جهان دعوت به عمل آورد.
شعار سال: بانک پاسارگاد با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های مربوط به کلان‌داده از جمله روش‌های جمع‌آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل یک دوره گردهمایی تابستانی با عنوان «دوره تابستانی اقتصاد کلان‌داده» (Big Data Economics Summer School) برگزار کرد. بانک پاسارگاد برای این گردهم‌آیی‌ها از اساتید برجسته‌ی برترین دانشگاه‌های جهان دعوت به عمل آورد.

کلان داده به مجموعه‌ای از داده‌ها اطلاق می‌شود که بسیار عظیم و پیچیده هستند و سیستم‌ها و نرم‌افزارهای قدیمی برای پردازش آن‌ها کفایت نمی‌کند. از جمله چالش‌های کلان‌داده می‌توان تجزیه و تحلیل، جمع‌آوری، مدیریت، جستجو، اشتراک‌گذاری، ذخیره، انتقال و به‌روزرسانی را نام برد.

داده‌های عظیم حاوی اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی هستند که می‌توانند در زمینه‌های مختلف مفید واقع شده و به رشد اقتصادی و پیشرفت صنعت‌های جوامع مدرن کمک کنند. اما داده‌ها در سطح جهان با سرعت زیادی انباشت شده و هر سال دو برابر می‌شوند. این موضوع چالش‌هایی را برای اقتصاد و صنایع مختلف به وجود می‌آورد. چرا که مدیریت کلان‌داده و استخراج این اطلاعات ارزشمند و منفعت بردن از آن‌ها به همان اندازه سخت‌تر می‌شود.

در همین راستا، بانک پاسارگاد با حضور اساتید برجسته‌ای از دانشگاه‌های آکسفورد، استفنورد، MIT، اموری، دانشگاه اقتصاد لندن، کالج امپریال لندن و همچنین Bank of America دوره‌ای تخصصی برگزار کرده است. دکتر «محمد مروتی» و «علی حبیب‌نیا»، از اعضای کمیته و به ترتیب، دبیر اجرایی و دبیر علمی این گردهمایی هستند. از میان اساتید شرکت‌کننده و سخنران در این گردهم‌آیی می‌توان پروفسور «جی. دوین فارمر» (J. Doyne Farmer) از دانشگاه آکسفورد، پروفسور «اسفندیار معصومی» از دانشگاه اموری و دکتر «ویکتور چرنوژوکوف» از دانشگاه MIT را نام برد.

این اساتید درباره‌ی موضوعات گسترده‌ای از جمله زیرساخت‌های بنیادی نظری، پردازشی و آماری مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل کلان‌داده صحبت کردند. آن‌ها طی صحبت‌هایشان بر مدل‌های اقتصادسنجی چند بعدی و تکنیک‌های نوین «یادگیری ماشینی» برای کنترل و تحلیل کلان‌داده تاکید داشتند؛ و این‌که این تکنیک‌ها در بانک‌داری و اقتصاد یا تحقیقات مربوط به سوالات مهم اقتصادی چه کاربردهایی خواهند داشت. این سوالات مهم اقتصادی عمدتا به تغییرات سریع در نحوه‌ی دسترسی به داده‌ها و فناوری‌ها و نرم‌افزارهای پردازشی مربوط می‌شوند.

دوره تابستانی اقتصاد کلان‌داده از روز ۱۵ تا ۱۸ شهریور ماه در دانشگاه خاتم واقع در خیابان حکیم اعظم برگزار شد. مخاطبان هدف این دوره دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، سیاست‌گذاران، کارشناسان صنعت بانک‌داری و اقتصاد و محققان مرتبط با این حوزه بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله اینترنتی دیجی کالا، تاریخ انتشار 21 شهریور 95، کدخبر: - ، www.digikala.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
این حوزه به زودی، بسیار خواهان پیدا می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین