پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
حسین الله‌بداشتی می‌گوید: وضعیت گردشگری سلامت به هیچ‌وجه مورد تایید سازمان میراث فرهنگی نبوده و ما در حال تعاملاتی با وزارت بهداشت هستیم تا با ایجاد فرایندی از کلاهبرداری واسطه‌ها در این حوزه جلوگیری شود

شعارسال:حسین الله‌بداشتی می‌گوید: وضعیت گردشگری سلامت به هیچ‌وجه مورد تایید سازمان میراث فرهنگی نبوده و ما در حال تعاملاتی با وزارت بهداشت هستیم تا با ایجاد فرایندی از کلاهبرداری واسطه‌ها در این حوزه جلوگیری شود.

حسین الله‌بداشتی (سرپرست دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری( در پاسخ به این سوال که بین وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی کدام متولی گردشگری سلامت هستند،  گفت: برای این موضوع در حال تعاملاتی با وزارت بهداشت هستیم که هنوز در آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. اما به طور کلی باید بگویم که از روند گردشگری سلامت راضی نیستیم. چراکه خیلی در آن اتفاق مثبتی رخ نداده و آمار گردشگران در این حوزه رو به رشد نیست. البته قصدم این نبوده که بگویم آمار آنها خیلی کاهشی است ولی حداقل از آن ظرفیتی که کشور ما در این حوزه دارد؛ استفاده نشده است. به هر حال بحث پزشکی و موضوعات درمانی مختص به وزارت بهداشت و بحث ترانسفر و مباحث سفر به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد؛ نه مورد تایید ما بوده و نه وزارت بهداشت. به همین دلیل در حال تدوین فرآیندی هستیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم. اما چون در حال حاضر اقدامات و گزارش کارگروهی که روی این موضوع کار می کنند، هنوز نهایی نشده است؛ نمی‌توانیم در مورد جزئیات آن صحبت کنیم. ولی در روزهای آینده به صورت رسما روند مذاکرات را اعلام می‌کنیم و می‌گوییم که از این به بعد حوزه گردشگری سلامت مربوط به کجاست و کسی که می‌خواهد در آن فعالیت کند چه روندی را باید طی کند.

بداشتی با بیان اینکه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که به آن آسیب رسانده است، افزود: در حال حاضر نمی‌خواهیم تقصیر را به گردن وزارت بهداشت بیاندازیم و با آنها به‌صورت تقابلی برخورد کنیم چراکه برای رفع اتفاقات نامطلوب این حوزه که از آنها می‌توان به حضور واسطه‌ها در آن اشاره کرد. ما در حال رسیدن به یک راهکار مشترک هستیم تا مشکلات این حوزه را با کمک و تعامل یکدیگر حل کنیم.

سرپرست دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری در پاسخ به این موضوع که عده‌ای از گردشگرانی که سال گذشته برای درمان به ایران آمدند؛ با آسیب‌های دیگری مواجه شدند که شاید دیگر هرگز به ایران نیایند، گفت: این مسائلی که نام بردید ازجمله آسیب‌هایی است که به گردشگری سلامت وارد شده و برای آن ضدتبلیغی ایجاد کرده است. متاسفانه در آن زمان، مراکز غیرمجاز و واسطه‌ها گردشگران سلامت را به مقاصد خود می‌بردند و چنین مواردی پیش آ‌مد. البته در حال حاضر هم ما نمی‌دانیم گردشگران ورودی به چه منظوری به ایران می‌آیند و در کدام دسته از گردشگران قرار می‌گیرند؟ فرد می‌تواند به راحتی و با توصیه دوست یا فامیلی که در ایران دارد بگوید برای زیارت آمده و بعد از آمدن با واسطه‌هایی رو به رو شود و به کار درمان خود بپردازد.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که نمی‌خواهم با توضیحاتم همه تقصیرات را به گردن وزارت بهداشت بیاندازم چراکه آنها هم چارچوب و کارشناسانی دارند. ما در حال حاضر همراه با وزارت بهداشت در حال رسیدن به فرآیندی هستیم تا بدانیم که اگر توریستی به ایران آمد، در کدام ریل تعریف شده و براساس قانونی که برای آن وجود دارد و با وجود دستگاه‌های مرتبط بدانیم که در کدام شاخه از گردشگران قرار می‌گیرد. به این صورت می‌خواهیم از کلاهبرداری‌های مالی جلوگیری شود.

حسین الله‌بداشتی در پایان گفت: جلساتی با وزارت بهداشت برگزار شده تا بحث گردشگری سلامت به یک فرآیند قانونی برسد و در کشور هر کسی که می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند به او می‌گوییم که این بستر این حوزه است تا فرد بداند برای فعالیت چه مجوزهایی را باید بگیرد. البته قرار است وضعیت به‌صورتی باشد که هم ما و هم وزارت بهداشت در آن دخیل باشیم و بتوانیم روی آنها نظارت کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 26تیر 97، کدخبر: 645004، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
کلاهبرداری در زمینه پزشکی رایج شده چون ول های کلان بی دلیل جا به جا می شود در حوزه درمان و سلامت
م.ص76
ناشناس
United States
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
تو هر زمینه ای این ها اومدن دلال ها و کلاه بردار هارو ازاد گذاشتن! واقعا حدی داره دیگه بی فکری و بی تدبیری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین