پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارائه بسته پیشنهادی سرمایه گذاری گردشگری به اروپاییان خبرداد و گفت: با وجود وضع محدودیت های آمریکا برای اتباع 38 کشور، مطمئن هستیم روند ورود گردشگران غربی از کشورهای مختلف دنیا افزایش خواهد داشت.

شعار سال: مسعود سلطانی فر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان، اظهار کرد: بسته پیشنهادی سرمایه گذاری با 1500 پروژه با اعتباری معادل 30 میلیارد دلار در بخش های مختلف مرتبط با گردشگری برای فضای پس از تحریم آماده شده است که این بسته در سفر رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه به سرمایه گذاران این دو کشور ارائه و معرفی خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه یادآور شد: عمده گردشگرانی که به ایران سفر می کنند را می توان به چهار بخش تقسیم کرد،50 درصد گردشگران مذهبی و زیارتی و 50 درصد در سه بخش فرهنگی-تاریخی، طبیعی و گردشگران سلامت هستند که به طور عمده از کشورهای همسایه و برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به کشور ما سفر می کنند.

وی ادامه داد: گردشگران فرهنگی و تاریخی نیز بیشتر از کشورهای غربی از جمله اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای جنوب شرق آسیا به ایران می آیند و به دلیل وجود جاذبه های فرهنگی، تاریخی در کشور ما، پیش بینی ما این است که تعداد گردشگران این گروه نسبت به سایر بخش ها افزایش بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به سابقه تاریخی و تمدنی 11 هزار ساله کشورمان اشاره کرد و گفت: با وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخی منحصر بفرد در کشور ما، مطمئن هستیم در سالهای آینده به رغم محدودیت هایی که کشور آمریکا برای اتباع 38 کشور ایجاد کرده است، روند ورود گردشگران غربی ، افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از مصوبه آمریکا هیچگونه نگرانی نداریم چراکه جاذبه های ایران برای گردشگران شناخته شده و بااهمیت است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: تاکنون 12 قطار گردشگری با گردشگرانی از کشورهای اروپایی که هزینه ای معادل حدود سه برابر هزینه تورهای معمولی را پرداخته اند به ایران آمده است، این گردشگران متمول با مشاهده امنیت کشور ما، از مرز شمال غرب وارد ایران می شوند و حدود 1500 کیلومتر از خاک ایران را با قطار می بینند، ورود این قطارها به کشور ما، نشان دهنده امنیت داخل ایران و ارزش و اهمیت آثار و بناهای فرهنگی و تاریخی کشورمان است.

* ملاقات با وزیران گردشگری

وی در ادامه به ملاقات های خود در یک سال گذشته با وزرای گردشگری کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: در چهار ماه گذشته با وزیر گردشگری ایتالیا، اسپانیا، مسئول گردشگری در دولت فرانسه، وزیر گردشگری صربستان و مسئولان این بخش در کشورهای دیگر غربی دیدار و گفت و گو داشته ام، بنا بر گفته این مقامات، ایران بازار مناسبی برای گردشگری است و این صنعت در کشور ما به سمت توسعه و رونق در حال حرکت است.

وی ادامه داد: وزرا و مسئولان کشورهای غربی با توجه به مطالعاتی که در زمینه بازار گردشگری ایران داشتند از آمادگی خود برای حضور در این بخش خبر می دادند اما وجود تحریم ها مانع عمده ای در این مسیر بود، هرچند سرمایه گذاران عرب و مسلمان، خود را مقید به تحریم ها ندانستند و ساخت هتل در اماکن مقدس و مذهبی ایران از جمله مشهد را آغاز کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با لغو کامل تحریم ها و برداشته شدن موانع، پیش بینی می شود در آینده نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاران غربی در بخش گردشگری کشور باشیم، این سرمایه گذاری می تواند در بخشهای احداث هتل، اماکن پذیرایی و بین راهی و ارتقاء کیفیت خدمات در بخش گردشگری صورت گیرد، همچنین ما می توانیم از توان و تجربه برخی کشورها در زمینه فعالیتهای آموزشی حوزه گردشگری استفاده کنیم.

سلطانی فر با اشاره به توسعه ارتباطات بین المللی در زمینه افزایش سطح خدمات در بخش گردشگری، اظهار کرد: اولین دوره آموزشی آمار گردشگری و حساب های اقماری، سه ماه قبل با همکاری سازمان جهانی جهانگردی(UNWTO) در ایران برگزار شد، با توجه به اینکه این کارگاه آموزشی تجربه موفقی در این زمینه بود و ما برنامه های جدی تری را در این حوزه دنبال می کنیم.

معاون رئیس جمهوری در ادامه، توسعه و نوسازی ناوگان هوایی، امکانات فرودگاهی و گسترش حمل و نقل ریلی و جاده ای را از مهمترین اقدامات برای رشد و رونق گردشگری دانست و یادآور شد: ناوگان هوایی کشور ما در اثر تحریم های ناعادلانه، در حال حاضر قدیمی و فرسوده است و حدود یک سوم هواپیماهای تمامی خطوط هوایی کشور به دلیل کمبود قطعات و نبود بازبینی های لازم، زمین گیر است، پس از رفع تحریم ها، خطوط هوایی ایرانی خودشان را برای نوسازی ناوگان از طریق اجاره و سپس خرید هواپیما آماده کرده اند.

وی اظهار کرد: ما امیدواریم در سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری ایران به کشور فرانسه، مذاکرات اولیه صورت گرفته با شرکت ایرباس به نتیجه برسد و ما بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن، تعداد هواپیماهای مسافربری ناوگان هوایی کشور را افزایش دهیم.

سلطانی فر در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در بخش گردشگری، گفت: کاهش و افزایش قیمت نفت در برنامه توسعه ای تمامی بخش های کشور ما تاثیر گذار است،اما خوشبختانه بیش از 95 درصد بخش گردشگری در کشور ما متکی به سرمایه های بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی است و دولت کمتر از 5 درصد تاسیسات گردشگری را در اختیار دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در دوران تحریم و با وجود رکود در سایر بخش ها، در 2 سال گذشته بخش گردشگری با رشد و رونق قابل توجهی همراه بود.

سلطانی فر ادامه داد:950 پروژه با برآورد مالی 12 میلیارد دلار در زمانی که تحریم ها برداشته نشده بود توسط بخش خصوصی در دست اجرا بود، این پروژه ها در بخش های مختلف از جمله هتلها و مراکز اقامتی و بین راهی، تاسیسات گردشگری و تفریحی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا وفرانسه لحظاتی پیش در صدر هیاتی بلندپایه عازم رم شد.

روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.

رییس جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت.

ملاقاتهای دوجانبه و چندجانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه است.

دکتر روحانی پنجشنبه 8 بهمن به کشور باز می گردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار 5 بهمن 1394، کد مطلب: 81935266 (5128008) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین