پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
عضو فراکسیون زنان و خانواده از احتمال بررسی جزییات طرح منع بکارگیری بازنشستگان در روز سه شنبه خبر داد و گفت: کلیات این طرح که تصویب شد و احتمالا جزییات آن هم سه شنبه در مجلس مطرح می‌شود. نظر ما این است چیزی که کمیسیون مصوب کرده است رأی بیاورد اما عده‌ای لابی می کنند و پیشنهاداتی می آورند که تبصره هایی به این طرح اضافه کنند.
شعارسال: سیده حمیده زرآبادی در رابطه با طرح منع بکارگیری بازنشسته ها گفت: این طرح حتما باید در مجلس رأی بیاورد. کلیات آن ۷۵ درصد رأی آورد و امیدوار هستیم جزییات آن هم رأی بیاورد؛ ولی متاسفانه افراد بازنشسته‌ای که همچنان بر سرکار باقی ماندند دنبال رایزنی هستند تا مانع از تصویب این طرح شوند حتی شنیدم که بعضی از وزارتخانه ها بیانیه دادند و حتی مطلبی در خصوص کلیات این طرح روی میز ما گذاشته بودند با این عنوان که این کار باعث بحران می شود. اما واقعیت این است که یک سری افراد بازنشسته در کشور هستند که هیچ انگیزه ای ندارند و به دلیل کهولت سن از نظر فیزیکی هم توان پیگیری خیلی از مسایل را ندارند و نهایتا توسط افراد دیگر مدیریت می شوند و ما به دنبال این هستیم همین افرادی که بازنشسته‌ها را مدیریت می‌کنند کار را به دست بگیرند و قطعا با این جابجایی بحرانی ایجاد نمی شود.

عضو فراکسیون زنان و خانواده ادامه داد: عده ای در مخالفت این طرح مطرح می کنند که ما افراد با تجربه را از دست می‌دهیم درحالی که این طرح نمی گوید جوانی که هیچ تجربه ای ندارد را به عنوان معاون وزیر یا استاندار انتخاب کن بلکه می گوید اگر بازنشسته هایی که دوباره دعوت به کار شدند که تعدادشان هم زیاد است بروند معاونی دارند که قاعدتا این معاون ارتقا پیدا می‌کند یعنی در بدنه دستگاه های دولتی خون تازه و انگیزه ایجاد می شود. برخی ۲۰ سال در دستگاهی کار کردند و از اول کارشناس بودند و الان هم بعد از ۲۰ سال خدمت همچنان کارشناس هستند زیرا در پست‌های مدیریتی همچنان بازنشسته ها را ابقا کردند و هیچ وقت صندلی خالی نبوده که این افراد ارتقا پیدا کنند و به نظر من کسی که ۲۰ سال کار کرده است قطعا تجربه هم دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان قطعا می‌توانند در اداره کشور اثرگذار باشند اظهار کرد: با این کار می توان از جوان‌های تحصیل کرده که می توانند برای کشور اثرگذار باشند استفاده کرد و این روال چیزی است که در دنیا رایج است. فکر می کنم از ابتدای سال ۹۷ با هر کسی که مصاحبه کردید گفته است که شرایط ما ویژه است درحالی که باید به این افراد گفت در شرایط ویژه باید افراد تازه نفس بیایند تا بجنگند و پیگیری کنند یا آدم هایی که توان حرکت ندارند؟! یک علتی که الان ما با این بحران روبرو هستیم همین مساله است چون در واکنش و تصمیم گیری هایمان کندی داریم و دلیلش این است که این افراد پیگیری لازم را انجام نمی دهند.

زرآبادی از احتمال مطرح شدن جزییات این طرح در روز سه شنبه خبر داد و گفت: کلیات این طرح که تصویب شد و احتمالا جزییات آن هم سه شنبه در مجلس مطرح می‌شود. نظر ما این است چیزی که کمیسیون مصوب کرده است رأی بیاورد اما عده‌ای لابی می کنند و پیشنهاداتی می آورند که تبصره هایی به این طرح اضافه کنند اما اگر تبصره اضافه کنند و گروهی را جدا کنند این طرح بی اثر می شود.این قانون درابتدا خوب بود ولی تبصره‌هایی به آن اضافه کردند و شرایط فعلی را بوجود آوردند بنابراین امیدوار هستیم نظر کمیسیون رأی بیاورد و وارد پیشنهادات نشویم.

او با بیان اینکه بدنه دولت با این طرح مخالف است خاطرنشان کرد: کلا بدنه دولت با این طرح مخالف است چون بخش زیادی از آنها بازنشسته هایی هستند که اکنون بر سر کار هستند و فکر می کنم ۱۲ یا ۱۷ استاندار مشمول این قانون می شوند و اغلب سازمان‌ها ۵۰۰ یا ۶۰۰ نفر را دارند که با تصویب این طرح باید بروند. در این قانون آمده است که ظرف مدت ۶۰ روز بعد از تصویب اجرایی شود و مجلس در کلیات آن خوب عمل کرد ولی در جزییات، دستگاه‌ها دخالت می‌کنند که غیر اخلاقی است چراکه این افراد با وجود اینکه۱۰ الی ۱۵ سال بیشتر از زمان قانونی خدمت کردند اما حاضر نیستند این قانون تصویب شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کدخبر: 601843 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
آخه کی برای این آبجی ما تره خرد می کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
وقتی اوضاع اشتغال داره رو به نابودی میره وجوون ها هیچ جوره نمیتونن ایندخ ودشون رو بسازن همین بازنشسته ها باید رحم داشته باشن و برای گرفتن مناصبی که میتونه به دست جوون ها فتح بشه نجنگن! وقتی این رحم وجود نداره پس باید قانون بشه!
البته بازم بعید میدونم با این دخالت ها اتفاق مثبتی بیفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
بازنشسته ها کار خودشون رو کردن این همه جوون بی کار داریم که باید یه خانواده ی نوپا رو بچرخونن اونا مقدم ترن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
به نظر من این طرح بسیار خوب است و نیروی های کار جوان و جدید میتواند بهره وری را بسیار افزایش یدهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین