پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
تعدادی از کاربران فضای مجازی پس از اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان، از خروج 1700 مدیر ارشد دولتی خبر دادند اما تعداد مدیران مشمولان این قانون مگر چند نفر هستند که شایعه شده این تعداد از آن ها قرار است از دولت بروند؟
شعارسال: شایعه تا واقعیت: پس از اصلاح طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی شایعات گسترده‌ای در فضای مجازی به راه افتاد.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

همین موضوع باعث شد تا برخی ار روزنامه ها و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی آمارهایی از خداحافظی مدیران دولتی از پست‌هایشان بدهند. در یکی از موارد، مطرح شد که 1700 تن از مدیران دولتی باید صندلی های خود را ترک کنند.


اما در همین رابطه جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت‌وگویی تصریح کرد: اینکه برخی اعلام کردند 1700 نفر مدیر بازنشسته داریم از اساس اشتباه است چرا که ما در کشور حدود 1000 نفر مقامات داریم.

وی افزود: درباره بازنشسته‌های دولتی الآن 15 استاندار و 14 معاون استاندار بازنشسته داریم که با این حساب در مجموع تعداد بازنشسته‌های دولتی 110 نفر هستند که حدود 12 درصد از میزان مقامات را شامل می‌شود.

به نظر می‌رسد دولت با اصلاح این قانون، می‌تواند گام مهمی در راستای جوانگرایی در بدنه مدیران ارشد بردارد و کمی از میانگین سنی مدیران دولتی بکاهد. در روزهای آینده باید دید کابینه دولت دوزادهم چه تصمیماتی در این باره خواهد گرفت.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کدمطلب: 13970504000045،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
کاش واقعیت داشت و این تعداد مدیر بی کفایت از مدیریت کنار گذاشته میشدن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین