پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۷
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با مخالفت با لایحه دولت درباره تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این که حالا دیگران بخواهند بیایند و مهره‌های خودشان را بچینند، ظلم بزرگی است که در حق مردم می‌شود، وزیر باید بحث کارگران را پیگیری کند و وزارت بهداشت هم قبول کند طرحش طرح شکست خورده‌ای بوده است .

شعار سال: سمیه محمودی درباره تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارت خانه کار و تعاون،‌ رفاه و تامین اجتماعی گفت: سال گذشته لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت ورزش و جوانان به مجلس آمد و در خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم بحث در کمیسیون صورت گرفت.

وی ادامه داد: در آن‌جا بحث کردیم که اگر تغییرات در وزارت‌خانه اتفاق بیفتد، خوب است اما اولویت اول کشور به وجود آوردن وزارت‌خانه جدید نیست و همان موقع هم تصمیم گرفته شد اولویت اول مسائل اجتماعی و اقتصادی باشد.

نماینده مردم شهررضا در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با رأی مجلس قبل از تعطیلات این لایحه( تفکیک وزارت‌خانه‌ها) منتفی شد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت کشور این نیست که وزارت خانه جدید تشکیل شود. ما باید به مسائل اقتصادی رسیدگی کنیم؛ اینکه دوباره بخواهند طرح تفکیک وزارت‌خانه‌ها را مطرح کنند موضوعی عبث و بیهوده است. معتقدم با طرح این مطلب می‌خواهند مجلس را سرگرم کنند و مردم را سرگرم کنند، آن هم در زمانی که بحث اصلی کشور برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: بله باید در برخی از وزارت‌خانه‌ها تفکیک صورت گیرد اما نه در حال حاضر بلکه در زمان خود باید این کار انجام شود. در این زمان فقط و فقط دولت و فقط و فقط مجلس باید برای شرایط اقتصادی راهکاری پیدا کنند نه این که یک راه عبث را دوباره تکرار کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی‌ها به دنبال صندوق‌ها و بنگاه‌های زیر نظر وزارت کار بودند شاید با مطرح کردن بحث تفکیک این وزارت‌خانه به دنبال روی کارآمدن مهره خود هستند،‌ گفت: در بحث صندوق‌ها باید خاطرنشان کرد وزارت بهداشت به دنبال صندوق‌های بیمه‌ای بود،‌ این وزارت‌خانه برای اینکه طرح شکست خورده بیمه سلامت را بتواند نجات دهند، روی آن ایستادگی کردند و تلاش شد بگویند این طرح مشکلی ندارد اما در هرجایی دست‌درازی انجام می‌دهند.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان این که تامین اجتماعی هیچ چیزش دولتی نیست، بلکه حق کارگر است، گفت: این سارمان باید بحث کارگران را پیگیری کند و وزارت بهداشت هم قبول کند طرحش، طرح شکست خورده‌ای بوده است. اینکه حالا دیگران بخواهند بیایند و مهره‌هایی خودشان را بچینند ظلم بزرگی است که در حق مردم می‌شود.

وی یادآور شد: متاسفانه نه بیست و هفتم را وارد خزانه کردند در حالیکه این دست‌درازی به اموال مردم و کارگران است. این یک دست‌درازی به حق الناس است که صورت گرفته است. شیطنت‌هایی است که در حال انجام شدن است انشاالله وزیر رفاه خواب نماند و اقداماتش را انجام دهد.

محمودی خاطرنشان کرد: ما با تفکیک وزارت‌خانه‌ها مخالف نیستیم، اما شرایط را مساعد نمی‌دانیم که این کار صورت گیرد،؛ یک وزارت‌خانه عریض و طویل باعث می‌شود کارها به خوبی صورت پیش نرود. این که حالا دیگران بخواهند بیایند و مهره‌های خودشان را بچینند، ظلم بزرگی است که در حق مردم می‌شود، وزیر باید بحث کارگران را پیگیری کند و وزارت بهداشت هم قبول کند طرحش طرح شکست خورده‌ای بوده است .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیده بان ایران ، تاریخ انتشار 1 مرداد 97، کدمطلب:47539، www.didbaniran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
این مردم انقدر سرشان گرم بدبختی های خودشان هست که حواسشان به شماها نیست! خیالتان راحت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین