پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
دادگاه حقوق بشر اروپا در حکمی جدیدی از کشورهای اروپایی خواسته از دیپورت ایرانی‌هایی که مسیحی شده خودداری کنند و به آنها پناهندگی بدهند.

شعارسال: دادگاه حقوق بشر اروپا در پرونده اف. جی. علیه دولت سوئیس اعلام کرد در صورتی که این کشور فرد شاکی را دیپورت کند، مواد 2 و 3 کنوانسیون حقوق بشر اروپا را نقض خواهد کرد.

در سال 2009، یک شهروند ایرانی در سوئد درخواست پناهندگی کرده بود. دو سال بعد اداره مهاجرت سوئد درخواست وی را رد و فرد متقاضی متعاقب رد درخواستش در دادگاه حقوق بشر اقامه دعوی کرد.

هیأت بدوی دادگاه در ژانویه 2014 اعلام کرده بود که عدم اعطای پناهندگی از جانب سوئد «موجه»‌ است، زیرا مقامات ایرانی درباره تغییر دین فرد شاکی آگاه نبوده‌اند و وی می‌تواند دین جدیدش را به صورت خصوصی نگه دارد.

اما هیأت عالی دادگاه حقوق بشر اروپا در حکمی جدید از کشورهای اروپایی خواسته از دیپورت این فرد جلوگیری و به وی پناهندگی اعطا کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24فروردین1395، کدخبر: 1046700: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین