پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
جاده شهید کلانتری یکی از مهم‌ترین جاده‌های آذربایجان غربی و اصلی ترین راه ورود به کلان‌شهر ارومیه است، این جاده و میانگذر آن در وسط دریاچه ارومیه سال‌هاست غرق در تاریکی مطلق است و چاره‌ای نیز برای آن اندیشیده نشده است.
شعار سال: جاده شهید کلانتری یکی از مهم‌ترین جاده‌های آذربایجان غربی و اصلی ترین راه ورود به کلان‌شهر ارومیه است، این جاده و میانگذر آن در وسط دریاچه ارومیه سال‌هاست غرق در تاریکی مطلق است و چاره‌ای نیز برای آن اندیشیده نشده است.
 میانگذر دریاچه ارومیه با گذشت 10 سال از افتتاح هنوز هم از روشنایی لازم و استاندارد برخوردار نیست در حالی که در مسیر مهمترین جاده مواصلاتی کلان شهر ارومیه قرار دارد.

تمام ساکنان شهر ارومیه و افرادی که به عنوان مهمان به این شهر سفر کرده‌اند، با جاده تاریک شهید کلانتری روبه رو شده اند اماعدم توجه مسئولین به این امر شاید نشان دهنده این موضوع است که اصلا مسئولین استانی و شهری سفر زمینی را از طریق این جاده تجربه نکرده اند و لذا به این مهم بی توجه هستند.

استان آذربایجان غربی سالهاست جذب گردشگر را در دستور کار خود قرار داده اما تا زمانی که از تامین اولیه ترین و اساسی ترین نیازهای استان ناتوان باشیم، رسیدن به این شعار در عمل غیر ممکن خواهد بود، مسافران زمانی که از مهم ترین جاده مرکز شهر وارد استان می‌شوند و در این تاریکی رعب آور فرو می‌روند.

بی تردید نگاه منفی و تصویری ناخوشایند از شهر ارومیه و آذربایجان غربی بر حافظه اش حک می‌شود، حال اگر این جاده به سبب عدم روشنایی منجر به تصادف شود تا سالیان متمالی خاطره ای توام از غم و اندوه را برای آن توریست و مسافر خواهد داشت.

* گلایه مسافران آذربایجان‌غربی از تاریکی جاده شهید کلانتری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 97 با اشاره به مشکلات جذب گردشگری گفت: فقدان روشنایی جاده کلانتری از جمله مشکلات استان و سبب نارضایتی و گلایه مندی مسافران شده و بایستی برای جذب گردشگر بیشتر این مشکل به زودی برطرف شود.

جلیل جباری گفت: خاموشی و تاریکی مطلق مسیر سبب می‌شود که نگرانی و دلهره بر وجود راننده و سرنشینان آن مستولی شود در این جاده تنها روشنایی موجود نور چراغ های خودروهای در حال تردد است.

* تاریکی جاده عامل تصادفات

یکی از مغازه داران شاغل در مسیر جاده شهید کلانتری، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص وضعیت تیرهای برق این جاده گفت: چراغ‌ها در ابتدای جاده اکثراً یک در میان و گاهی کلاً خاموش هستند و از طرفی با توجه به روشن بودن چراغ‌ها به صورت کرکره‌ای حوادث زیادی هم روی می‌دهد چون اگر راننده با جاده آشنایی نداشته باشد با تصور اینکه نور چراغ بر روی آسفالت ایجاد سایه می‌کند ناخودآگاه ترمز می‌کند و همین توقف ناگهانی سبب تصادف و برخورد ماشین عقبی شده است.

مسئول پمپ بنزین جاده شهید کلانتری گفت: اوایل یک مدت چراغ‌های ابتدای جاده تا حدودی روشن بودند، 4 ماه پیش افرادی برای تست آمدند ولی با این وجود باز روشنایی تیرها به صورت کرکره‌ای و آن هم تنها در ابتدای جاده هستند، عدم روشنایی جاده سبب شده  اگر خودرویی دچار مشکل فنی شود در جاده‌ای به این تاریکی دچار مشکل شود.

وی روشن بودن کرکره‌ای چراغها را نیز یک مشکل بزرگ دیگر عنوان کرد و افزود: پیش از این جاده کلاً در تاریکی مطلق بود و رانندگان نیز به این روال تا حدودی آشنایی داشتند ولی اکنون که روشنایی در بعضی قسمت‌ها وجود دارد خود سبب مشکل شده چون به ناخودآگاه در جاده بعد چند تیر با تاریکی روبرو می‌شود و برای افرادی که با جاده آشنا نیستند باعث هراس می‌شود.

* برق‌رسانی میان‌گذر دریاچه ارومیه شهریور ماه به پایان می‌رسد

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در‌باره دلایل تاریکی چراغ‌های میانگذر دریاچه ارومیه در جاده شهید‌ کلانتری اظهار داشت: پیگیری خاموشی جاده و برق‌رسانی به آن از مسولیت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

اکبر حسن بگلو افزود: اما با مشارکت مقامات استانی برای کمک به روشنایی جاده شهید کلانتری خط برقی ایجاد خواهد شد تا مشکل این جاده برطرف شود، سپس ادامه کار بر عهده راه و شهرسازی خواهد بود.

وی با اشاره به تیرگذاری در جاده تصریح کرد: تقریبا 90 درصد از تیر گذاری که برعهده شرکت برق بود انجام شده و سیم‌کشی آن نیز تا پایان شهریور ماه صورت می‌پذیرد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی درباره بودجه تخصیص یافته به این پروژه ابراز کرد: میزان بودجه تخصیص یافته برای برق رسانی فاز اول یک جاده شهید‌کلانتری 1میلیارد و600 میلیون تومان در سال 97 و بودجه فاز دوم یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

* روشنایی جاده تامین می شود اما قول روشن شدن چراغ ها در هاله ای ابهام

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: پیگیری خاموشی جاده و برق‌رسانی به آن از مسولیت‌های وزارت راه و شهرسازی و خارج از محدوده اداره برق است ،اما با مشارکت مقامات استانی برای کمک به روشنایی جاده شهید کلانتری خط برقی ایجاد خواهدشد تا مشکل این جاده برطرف شود، سپس ادامه کار بر عهده راه و شهرسازی خواهد بود.

حسن‌بگلو خاطر‌نشان کرد: اگرچه  فقط وظیفه برق رسانی به مسیر بر عهده ماست و تامین روشنایی جاده بر عهده اداره برق نیست اما بعد از پایان کار پیمانکار حاضریم با همکاری وی سیستم روشنایی جاده را راه‌اندازی کنیم و کابل کشی، تامین و تکمیل روشنایی معابر نیز بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1397، کدخبر: 1788734 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
همین که جاده زدن جای شکرش بقیه بقیه چیزها را چند سال دیگه طول میکشد م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین