پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
در مناظره نامزدهای دموکرات پیش از برگزاری انتخابات درون حزبی در ایالت نیویورک، هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها و وزیر امور خارجه سابق آمریکا و برنی ساندرز، سناتور ایالت ورمونت به شدت به یکدیگر حمله کردند.

شعارسال: در این مناظره دو طرف درباره وال استریت، قانون کنترل سلاح و دیگر مسائل با یکدیگر مناظره کردند.

حملات دو طرف در این مناظره در حدی بود که مجری شبکه سی‌ان‌ان ناچار شد به هر دو طرف هشدار بدهد که ادامه مناظره با این وضع باعث خواهد شد تا مخاطبان نتوانند برنامه‌های اصلی دو نامزد را متوجه شوند.

در این مناظره، ساندرز ضمن اشاره به سخنرانی هیلاری کلینتون در اجلاس آیپک گفت: «شما چند هفته پیش یک سخنرانی مهم در اجلاس آیپک داشتید، 45 دقیقه حرف زدید اما من نشنیدم یک جمله درباره فلسطینی‌ها گفته باشید.»

ساندرز افزود: «حق دفاع اسرائیل محفوظ است اما برای رسیدن به صلح باید همان‌طور به کرامت انسانی فلسطینی‌ها احترام بگذاریم و بر مبنای شرافت و انصاف با فلسطین برخورد کنیم.»

کلینتون نیز در پاسخ گفت که «من هر جا لازم بوده است درباره حقوق فلسطینی ها سخن گفته‌ام. این شمائید که مسائل را همیشه با هم اشتباه می‌گیرید. جایی که باید از اسرائیل دفاع کنید از فلسطینی‌ها دفاع می‌کنید و البته برعکس.»

در این مناظره همچنین ساندرز با اشاره به نزدیکی کلینتون به وال استریت گفت که «بیشتر سخنرانی‌های خانم کلینتون برای این محافل است. ما باید او را همراه نظام پولی معیوبی بدانیم که از سوی بانک‌های متعلق به وال استریت بر ما تحمیل شده است.»

کلینتون نیز در پاسخ گفت: «زمانی که من سناتور بودم، برای اصلاح این بانک‌ها کوشیده‌ام.»

در ادامه بحث درباره سیاست خارجی گذشته آمریکا، برنی ساندرز خطاب به هیلاری کلینتون گفت: «ما هنوز متوجه نشده‌ایم که کلینتون چطور به حمله آمریکا به عراق که باعث این همه بلا در منطقه خاورمیانه شد، رای مثبت داده است؟»

کلینتون نیز در پاسخ اعلام کرد: «من هرگز از آثار فاجعه‌آمیز در خاورمیانه دفاع نکرده‌ام. ما باید بین این دو موضوع فرق بگذاریم.»

پس از پایان این مناظره دو ساعته، برندواتج، تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی گفت که نام ساندرز بیش از 173 هزار بار در توئیتر تکرار شده است که 55 درصد آن مثبت بوده است در حالی که نام کلینتون 191 هزار بار تکرار شد که 54 درصد درباره آن جملات منفی به کار برده‌اند. اوضاع کلینتون از این نظر دقیقا شبیه به دو مناظره قبلی است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاريخ انتشار: 27 فروردین 1395، کد خبر: 96386، www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین