پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
خطیب جمعه تهران گفت: یکی از روش‌های زشتی که نسبت به انبیا و اولیا اعمال می‌کردند، مسخره کردن بود. ای شیعه علی(ع) به مسخره کردن‌ها اعتنا نکنید. از کوزه همان تراود که در اوست.

شعارسال: آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: تا آنجا که می‌توانیم علی(ع) را در استقامت‌ها و در مقاومت‌ها الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: پیروزی‌هایی که در اسلام به دست آمد، روی حساب تعداد نبود. در اقلیت بودیم ولی خدا یاری کرد. این‌ها درس‌هایی است که علی به ما می‌دهد.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: نباید نگاه کرد که چقدر از ما طرفداری می‌کنند و چقدر با ما دشمنی می‌کنند از دشمنی‌ها هراس نکنید.

وی خطاب به نمازگزاران جمعه تهران گفت:‌ ان‌شاءالله شما علی را تنها نمی‌گذارید تا الان هم نگذاشتید. خدا ان‌شاءالله قدرت‌تان را زیاد کند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان امروز خود با اشاره به نامگذاری سال 1395 توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اقتصاد مقاومتی باید انقلابی باشد.

وی ادامه داد: رویه عادی و معمولی اداری نمی تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی اثر مطلوب داشته باشد بلکه باید اقتصاد مقاومتی انقلابی باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب سال 1395 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند و در خطبه یک ساعت و 25 دقیقه اول سال توضیح دادند، در جای دیگر فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد و در دیدار اعضای خبرگان نیز گفتند خبرگان باید انقلابی باشد.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی می‌خواهد در مقابل آمریکا و غرب بایستد، تحولی در وضع مملکت در بعد اقتصادی ایجاد کند، این با یک حرکت‌های اداری و تشکیلاتی طبق رویه‌هایی که تاکنون بوده است امکان پذیر نیست و باید اقدام و عمل در این زمینه صورت بگیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام و عمل به جز روحیه انقلابی به هیچ طریق دیگری امکان‌پذیر نیست، کسانی که این روحیه را ندارند به فکر خود، آینده خود و روزمرگی هستند.

آیت‌الله جنتی افزود: در کشور امکانات و ظرفیت‌های زیادی داریم به طوری که دنیا در حسرت آن است، نیروی انقلابی که جنگ را به پیروزی رساندند هنوز هستند و این‌ها در مساله علم پیشرفت‌های قابل توجهی پیدا کردند و در هرجا وارد شدند چشم دنیا را خیره کردند.

وی ادامه داد: از نظر ذخایر معدنی حدود 85 درصد از معادن استخراج نشده است، نمی‌دانم چرا استفاده نمی‌کنیم؟

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند 100 میلیارد دلار در انرژی اصراف می‌شود یعنی اگر در مصرف انرژی اصراف نکنیم 100 میلیارد دلار به دستمان می‌آید.

آیت‌الله جنتی افزود: این موضوع یک روحیه انقلابی می‌خواهد، انقلابی نه تسلیم و نه تحریم را باور دارد و راه سوم یعنی اقتصاد مقاومتی را می‌پذیرد، این‌ها می‌گویند یا تسلیم شوید یا تحریم می‌کنیم که ما باید در مقابل آن‌ها بایستیم. می توانیم در مقابل آن‌ها بایستیم به شرطی که حرکت‌های انقلابی داشته باشیم.

ثروت کشور را به خارج می‌برند

امام جمعه موقت تهران گفت: عده‌ای در سطح های بالای مملکت و برخی نیز در بخش خصوصی ثروت‌های کلان کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند، چرا این کار را می‌کنند؟ اگر روحیه انقلابی باشد باید با این‌ها برخورد کند، نباید بگذارند این‌ها پول ها را از این طرف و آن طرف جمع کنند که البته معلوم نیست پول‌ها را از کجا آورده‌اند.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه باید با عوامل نفوذی به‌صورت انقلابی برخورد کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب چند مرتبه فرمودند افرادی در فکر نفوذ هستند و نفوذ کرده و می‌کنند، باید این خط را تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: وقتی بنا شد نور چشمی‌های مقامات بالا، پسر و دخترها در اروپا، آمریکا و انگلستان تحصیل کنند، از طریق آن آمریکا در اینجا نفوذ می‌کند و می‌گوید به پدرت این را بگو و به آنان پول و امتیاز می‌دهد و آنان را می‌خرد.

امام جمعه موقت گفت: باید عوامل نفوذی خارجی و داخلی را بشناسیم، باید انقلابی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدر از سپاه و بسیج گفت: سپاه خار چشم یک عده‌ای است که در بعضی‌ سخنرانی‌های خود به آن نیش و کنایه می‌زنند.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاريخ انتشار: 27 فروردین 1395، کد خبر: 96415، www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین