پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۶۸۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه طراحی شده برای ادغام دو تا سه شرکت بیمه خبر داد و گفت: علاقه‌مندیم تا با اصلاح ساختارهای اقتصادی بتوانیم بخشی از بیمه ایران را واگذار کنیم

شعارسال:رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه طراحی شده برای ادغام دو تا سه شرکت بیمه خبر داد و گفت: علاقه‌مندیم تا با اصلاح ساختارهای اقتصادی بتوانیم بخشی از بیمه ایران را واگذار کنیم.

غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی صبح امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: حدود ٩ درصد مجامع شرکت های بیمه برگزار شده؛ مجمع بیمه ایران نیز به دلیل بزرگی این شرکت زمان بر است.

وی افزود: در ٤ ماهه نخست سال جاری مبلغ حق بیمه تولیدی حدود ١١ هزار میلیارد تومان و خسارت پرداختی بیش از ٦ هزار میلیارد تومان بوده بر همین اساس حق بیمه تولیدی حدود ٢٣.٤ درصد رشد داشته است.

رییس شورای عالی بیمه گفت: همچنین در همین مدت، بالغ بر ١٩.١ میلیون بیمه نامه صادر شده و تعداد بیمه نامه های صادره ٧.٧ درصد رشد داشته است و سهم بخش غیردولتی از حق بیمه ٦٦.٣ درصد بوده است.

به گفته سلیمانی امیری، سهم رشته بیمه شخص ثالث ٣٨.٨ درصد، درمان ١٩.٢ درصد و زندگی ١٣ درصد از کل بیمه نامه های صادره بوده است. رییس کل بیمه مرکزی درباره اینکه آیا برنامه ای برای ادغام شرکت های بیمه دارید یا خیر، گفت: باید ابتدا آمادگی بین سهامداران وجود داشته باشد؛ ما به عنوان ناظر نمی توانیم بگوییم که شرکت ها با هم ادغام شوند.

وی ادامه داد: برخی شرکت ها وضعیت خوبی دارند ولی روی چند شرکت در حال برنامه ریزی هستیم. رییس کل بیمه مرکزی درباره خروج شرکت های بیمه اتکایی از کشور، گفت: وقتی برجام به نتیجه رسید، شرکت های اتکایی خارجی علاقه مند به همکاری با ایران شدند.

رییس کل بیمه مرکزی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توان شرکت های ایرانی و بیمه مرکزی به اندازه ای هست که بتوان اتکایی را به داخل کشور انتقال داد. وی افزود: تمامی پوشش های اتکایی در بخش هوایی و دریایی را به خارج ارسال نکرده بودیم و زمانی که شرکت های اتکایی همکاری خود را قطع کردند، پوشش های اتکاییبه داخل کشور انتقال داده شد.

به دنبال اصلاح ساختار مالی بیمه ایران هستیم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره کاهش نسبت توانگری بیمه ایران و برنامه های نهاد ناظر برای رفع این موضوع گفت: بیمه ایران بیمه دولتی و بزرگی است و نزدیک ٤ درصد بازار را در دست داشته و مورد اعتماد مردم است.

وی افزود: بیمه ایران جلساتی با وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی داشته اند تا این موضوع را حل کنند. رییس کل بیمه مرکزی گفت: اصلاح ساختار بیمه ایران فقط افزایش سرمایه نیست و راهکارهای مختلفی دارد؛ ما با همکاری وزارت اقتصاد و بیمه ایران بدنبال راهکارهای خوبی در این زمینه هستیم.

صنعت بیمه از بازار پول و سرمایه عقب است
وی درباره رقم ٦ هزار میلیارد تومانی ذخایر شرکت های بیمه گفت: صنعت بیمه صنعت رو به رشدی است و نسبت به بازار پولی و مالی عقب افتادگی دارد. وی رقم ٢.٣ درصدی ضریب نفوذ بیمه را بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: بالا بردن این رقم بسیار سخت است؛ تلاش داریم این رقم را به ٣.٢ درصد برسانیم.

رییس شورای عالی بیمه اظهار داشت: بدنبال افزایش صد در صدی حق بیمه هستیم. سلیمانی اظهار داشت: بخش درمان، ثالث و زندگی بیشترین سهم را در بین بیمه نامه ها دارند ولی باید به تی برویم که هر ایرانی برای هر فعالیت اقتصادی، بیمه داشته باشد.

برنامه ریزی برای افزایش سهم بیمه زندگی به ٢ درصدوی ادامه داد: در بخش بیمه های زندگی بسیار عقب هستیم و برنامه داریم که سهم بیمه های زندگی را به ٢درصد برسانیم. رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد که قصد داریم سهم شرکت های بیمه غیردولتی را افزایش دهیم. بدنبال افزایش توانگری مالی شرکت های بیمه هستیم.

فرصت قانونی به شرکت های بیمه ای برای افزایش توانگری داده ایم و در صورتی که توانگری خود را ارتقا ندهند با آنها برخورد می کنیم. رییس شورای عالی بیمه تاکید کرد که سالانه بدنبال معرفی دو یا سه محصول جدید بیمه ای هستیم.

اوراق بیمه ای و ریسکی در بازار سرمایه منتشر می شود
وی افزود با همکاری پژوهشکده بیمه تلاش داریم تا ریسک های بیمه ای را با انتشار اوراق در بورس عرضه کنیم که در زمان تحریم می تواند ریسک را بین همه توزیع کند. رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در بخش فناوری اطلاعات، سنهاب به خوبی در صنعت بیمه فعالیت می کند اما هنوز تمامی اطلاعات در آن منتشر نمی شود.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از نگرانی های جدی من در صنعت بیمه آن است که وصولی حق بیمه ثالث با حق بیمه تولیدی تناسب منطقی داشته باشد. رییس کل بیمه مرکزی درباره کاهش ارزش ریال گفت: این موضوع یک چالش است؛ دو روش برای حل این موضوع است اول اینکه حق بیمه را بالا ببریم که به مردم فشار وارد می شود و روش دوم گسترده تر کردن بازار است.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که بازار را بزرگتر کنیم هرچند افزایش خواهیم داشت؛ بیمه نامه هم مانند هر کالای دیگری است. رییس شورای عالی بیمه درباره بسته دولت برای افزایش سهم بازار بورس و بیمه گفت: برنامه داریم در بازار بورس اوراق بیمه ای و ریسکی را منتشر کنیم؛ برنامه ما فعال تر شدن بیشتر شرکت های خصوصی است.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره اصلاح ساختار مالی بیمه ایران گفت: هدف ما بورسی کردن بیمه ایران نیست بلکه هدف ما آن است که ساختار مالی این شرکت اصلاح شود. سلیمانی امیری گفت: بیشتر شرکت ها به سرمایه ١٥میلیارد تومانی رسانده اند و شرکت هایی که خود را تطبیق دهند با آنها برخورد می شود؛ فرصت این شرکت ها تا پایان مردادماه است.

سلیمانی تاکید کرد که اطمینان دارد شرکت های بیمه در مهلت باقی مانده به رقم سرمایه ١٥ میلیارد تومانی خواهد رسید. وی ادعای وجود شرکت های مشابه شرکت بیمه توسعه در کشور را رد کرد و بر نظارت دائمی نهاد ناظر بر فعالیت های شرکت بیمه تاکید کرد.

رییس شورای عالی بیمه درباره سهم ١ درصدی وزارت بهداشت و نیروی انتظامی از بیمه شخص ثالث گفت: این موضوع منطقی است اما ما وظیفه داریم ببینیم پولی که در این بخش می دهیم بدرستی هزینه می شود یا نه؟ سلیمانی امیری تصریح کرد: از بخش نظارتی خواسته ایم بررسی کند تا ببینیم که آیا مبالغ پرداختی در جای خود پرداخت می شود یا نه؟ اگر در جای خود هزینه نمی شود، مبالغ کاهش یابد.

بازنشسته نیستم
رییس کل بیمه مرکزی همچنین تاکید کرد که بازنشسته نیست و به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ٢٤ سال سابقه فعالیت دارد و هنوز ٦ سال دیگر می تواند فعالیت داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جهان نیوز، تاریخ انتشار15مرداد97، کدخبر: 632194، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ادغام این بیمه ها واقعا هیچ عاقبت خوشی برای بیمه شدگان نداره...همشم بخاطر مشکلات مالیه
نباید زود تصمیم بگیرن
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
اتفاقا هرچی زودتر باید تکلیف اینارو روشن کنن تا مردم بیچاره بلا تکلیف نمونن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ماشالله همه ورشکسته شدن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین