پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۶۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: اگر از نظر نظامی مقتدر و قوی نبودیم دشمن به این شدت جنگ روانی را شروع نمی‌کرد و شاهد این‌همه فشارهای اقتصادی و تحریمی که به‌صورت هوشمندانه اعمال می‌شود که فکر نمی‌کنم در دنیا سابقه داشته باشد، نبودیم
شعارسال:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: اگر از نظر نظامی مقتدر و قوی نبودیم دشمن به این شدت جنگ روانی را شروع نمی‌کرد و شاهد این‌همه فشارهای اقتصادی و تحریمی که به‌صورت هوشمندانه اعمال می‌شود که فکر نمی‌کنم در دنیا سابقه داشته باشد، نبودیم.

محمد جواد جمالی نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، با تاکید بر اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: من معتقدم که دیپلماسی و اقتدار نظامی مکمل هم هستند. اگر دیپلمات‌ها در مذاکره از پشتوانه نظامی، امنیتی و لجستیکی خوبی برخوردار نباشند، قطعاً نمی‌توانند حرف حقشان را به کرسی بنشانند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر دیپلمات‌ها باید در کنار اقتدار نظامی بتوانند برای استفاده بهینه و ایجاد ارتباط در تفاهم منطقه‌ای و اقناع عمومی جهانی تلاش کنند. خوشبختانه در حال حاضر ارتباط مناسبی میان دیپلماسی جمهوری اسلامی و سیستم دفاعی، امنیتی و تسلیحاتی می‌بینیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قطعاً ما اگر مقتدر و قوی نبودیم دشمن به این شدت جنگ روانی را شروع نمی‌کرد و شاهد این‌همه فشارهای اقتصادی و تحریمی که به‌صورت هوشمندانه اعمال می‌شود که فکر نمی‌کنم در دنیا سابقه داشته باشد، نبودیم. بنابراین چون ما اقتدار نظامی بالایی داریم دشمن نیروی زیادی صرف می‌کند علاوه بر این ما پشتوانه مردمی داریم.

جمالی گفت: قبول داریم برخی از نارضایتی‌ها وجود دارد و مشکلاتی در جامعه به وجود آمده است اما در هر جامعه‌ای اعم از اروپایی و آمریکایی مشکل هست، منتها برخی از این مشکلات استفاده سیاسی می‌کنند. در غیر این صورت مردم با اصل نظام مشکلی ندارند و همیشه نشان داده‌اند که پشت نظام ایستاده‌اند و برای آن خون می‌دهند.

وی تأکید کرد: ما باید از تحریم‌ها برای پیشرفت استفاده کنیم همان‌طور که در زمان جنگ و تحریم‌های قبل این کار را انجام دادیم. دشمن می‌خواهد که تفرقه صورت بگیرد اما ما می‌توانیم از همین موضوع برای انسجام و وحدت ملی استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: شک نکنید که ایران ازنظر اقتدار نظامی شرایط خوبی دارد. تمامی کشورهای منطقه و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پای صحنه بودند و ما تنها در سوریه کار مستشاری کردیم آن‌ها فکر می‌کردند در 7 ماه می‌توانند کار را تمام کنند اما الآن 7 سال است که در شرایطی قرار داریم که جمهوری اسلامی طرف مذاکره همه این کشورها است تا بتوانند مسائل خاورمیانه را حل کنند.

جمالی ادامه داد: عمق استراتژیک ما همان‌طور که گفتیم تا دوردست‌ها است و با توجه به نفوذ تمدنی و انقلابی هم که داریم خوشبختانه غیر از مسائل نظامی‌مان ملت‌ها و جنبش‌های آزادی‌بخش هم همراه ما هستند به همین خاطر است که آمریکایی‌ها بارها و بارها برای برون‌رفت از برخی مشکلات که در منطقه علیه آن‌ها به وجود آمده دست به دامن ما شده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار18مرداد97، کدخبر: 225071، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
شرایط دیپلماسی ما چطوره/
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
دیپلماسی ایران در این مقطع تاریخی هیچ وقت هماهنگ با اقتدار نظامیمون نبود! با این وادادگی ها نمیشه جهان رو تهدید کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
ولی از لحاظ دیپلماسی نه! دیپلماسی ما این سری از سر اقتدار نبود!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین