پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
«توماس دانوهیو» رئیس اتاق بازرگانی آمریکا می‌گوید روابط این کشور با عربستان سعودی استراتژک است و در آینده نزدیک تبادلات اقتصادی دو کشور هم بیش از پیش گسترش می‌یابد.

شعارسال: در آستانه سفر باراک اوباما به عربستان سعودی،‌ رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در مصاحبه با رسانه سعودی بر روابط استراتژیک و بلندمدت واشنگتن- ریاض تاکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است روز چهارشنبه هفته جاری برای شرکت در نشستی مشترک با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سعودی سفر کند.

کاخ سفید اعلام کرده که باراک اوباما در خصوص 3 محور «ثبات منطقه، مبارزه با داعش و مسائل مربوط به ایران» با رهبران کشورهای عربی رایزنی خواهد کرد و دیداری دوجانبه با شاه عربستان سعودی هم خواهد داشت(جزئیات بیشتر).

در آستانه سفر اوباما به عربستان سعودی،‌ رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در مصاحبه با یک رسانه سعودی گفته که روابط دو کشور، بلندمدت و استراتژیک است.

«توماس دانوهیو» در مصاحبه با «سعودی گزت» ضمن تاکید بر استراتژیک بودن روابط دو کشور گفت :‌«ائتلاف و اتحاد ما نمی‌تواند تنها بر پایه منافع استراتژیک‌مان باشد بلکه باید بر مبنای منافع مشترک اقتصادی و تجاری هم باشد».

وی ادامه داد:‌ «پتانسیل بسیار بالایی برای برای همکاری اقتصادی بیشتر کشورهای ما وجود دارد که بخش زیادی از این پتانسیل،‌دست نخورده باقی مانده است».

این مقام آمریکایی گفت: «بین آمریکا و عربستان سعودی،‌ روابط استراتژیک بلندمدت وجود دارد. یکی از ستونهای روابط استراتژیک دوجانبه ما،‌روابط اقتصادی مستحکم شرکتهای ما است که در بیش از ۵۰ سال گذشته ایجاد شده است».

رئیس اتاق بازرگانی ایالات متحده با بیان اینکه روابط اقتصادی دو کشور در آینده بیشتر از گذشته گسترش می‌یابد، افزود:‌ «توانمندی و بنیه اقتصادی می‌تواند به تقویت بنیه و توانمندی استراتژیک به منظور غلبه کردن بر چالش‌های استراتژیک کمک کند».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28فروردین1395، کدخبر: 13950128000376: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین