رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسات نتایجی بسیار خوبی داشته و در هر کدام از جلسات موضوعات مختلفی بررسی شده است،تصریح کرد: در جلسات گذشته این کمیته که تقریبا دو ماه به طول انجامید موضوعات مربوط به بیمه رانندگان مطرح شد و یک سری تصمیمات خوبی نیز گرفته شد. به تازگی بحث سختی کار رانندگان را در دستور کار خود قرارداده ایم و مقرر شد تا طرحی که در مجلس نهم در خصوص سختی کار رانندگان تهیه شده بود اما تصویب آن برای مجلس دهم مانده بود و در مجلس دهم نیز متاسفانه با اختلاف 4رای نتوانست رای بیاورد را دوباره آن را اعلام وصول کنیم و ایرادات آن را رفع کنیم تا در قالب طرح جدیدی آن را ارائه کنیم. امیدوارهستیم که بتوانیم کارهای خوبی برای رانندگان زحمت کش و سخت کوش انجام دهیم و آمادگی داریم که هر ایرادی که باشد را حل کنیم.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر: 1395682،www.dana.ir
انقدر که داره تو این طرح ها واقعا در حق رانندگان اجحاف میشه که حد نداره
واقعا دم مجلس برای تصمیمایی که برای رانندگان گرفته شد گرم
اما خیلیها نمیدونن که مهمانداری یکی از مشاغل سخت از نظر وزارت کار محصوب میشود. وظیفه اصلی یک مهماندار چیزی نیست جز رسیدگی به مسایل امنیتی پرواز و مسافران که سفری خوب و ایمن داشته باشند. این شغل که علاوه بر خطرات ناشی از سقوط هواپیما (اگر یک مسافر امکان بوجود آمدن تنها نقص فنی ساده در هواپیما را یک در بار عمر خود تجربه کنند، اما یک مهماندار آنهم در ایران جانش را هر روز سه یا چهار بار در کف دستش میگذارد و در آسمان پرواز می کند). خطرات فشار بر روی بدن و پیری زودرس و پوکی استخوان و سنگ کلیه و … . را هم کنار بگزاریم ، برخورد با انواع مسافر و انواع سلیقه ها. البته قصد اهانت به هبچ یک از دوستان مسافر را ندارم ، اما اگر منطقی برخورد کنیم خواهیم دید اگر شما بعنوان یک مسافر خدمات خوب و مطلوبی در فرودگاه دریافت نکنید یا از قبل عصبی باشید به راحتی تمام ناراحتی خود را سر مهماندار خالی میکنید ، کسی که شاید ۹-۱۱ ساعت پرواز را پشت سر گذاشته باشد . و با لبخند از شما پذیرایی نماید ، شما چون این لبخند را میبینید با خود فکر میکنید که این شخص سرخوش است و میتواند کسی باشد که شما را از شر تمام ناراحتیها رهایی بخشد . اما اینطور نیست بلکه او خود نیز ناراحتی هایی دارد . فشار خانواده برای برنامه پروازی فشرده تا حدی که شاید هفتهای هفت روز پرواز را بگذراند، فرسوده شدن بدنش در برابر فشار جوی(بطوری که محققین ادعا کردند که تعدادی از سلولهای مغزی افراد در برابر فشار جوی از بین میرود اما افرادی که بعنوان مسافر پرواز می نمایند بعد از فرود در فرودگاه مقصد مغز آنها به صورت خودکار بازیابی می شود، ولی مهماندارها فرآیند تخریبی بیشتری نسبت به فرآیند ترمیمی دارند) .
مهمانداران مجبور به تحمل رفتار بعضی از مسافران هستند زیرا اگر نسبت به ایشان بی احترامی صورت گیرد و مسافر از مهماندار شکایت نماید بعد از بازگشت به شهر اصلی وی به ساختمان مرکزی احضار و بلافاصله مواخذه میشود.و در پرونده وی ثبت خواهد شد . البته این به این معنا نیست که مسئولین شرکت های هواپیمایی در مورد مهمانداران خود کم کاری یا بی توجهی می نمایند . خیر اصلاً اینگونه نیست بلکه آنها اصل مشتری مداری را بخوبی میدانند ولی هرچیزی هزینه ای دارد . و هزینه را مهمانداران باید بپردازند