پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:به تازگی بحث سختی کار رانندگان را در دستور کار خود قرارداده ایم و مقرر شد تا طرحی که در مجلس نهم در خصوص سختی کار رانندگان تهیه شده، تصویب آن در مجلس دهم دنباله گیری شود.

شعارسال: عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در خصوص تازه ترین اقدامات انجام شده توسط مجلس جهت رفع مشکلات کامیون داران، اظهار داشت: در کمیسیون اجتماعی مجلس کمیته ای داریم تحت عنوان کمیته رسیدگی به مطالبات رانندگان که هر هفته ساعت11الی 13 جلساتی را با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه کشور، نمایندگان رانندگان برون شهری، نماینده دولت، نماینده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نماینده سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسات نتایجی بسیار خوبی داشته و در هر کدام از جلسات موضوعات مختلفی بررسی شده است،تصریح کرد: در جلسات گذشته این کمیته که تقریبا دو ماه به طول انجامید موضوعات مربوط به بیمه رانندگان مطرح شد و یک سری تصمیمات خوبی نیز گرفته شد. به تازگی بحث سختی کار رانندگان را در دستور کار خود قرارداده ایم و مقرر شد تا طرحی که در مجلس نهم در خصوص سختی کار رانندگان تهیه شده بود اما تصویب آن برای مجلس دهم مانده بود و در مجلس دهم نیز متاسفانه با اختلاف 4رای نتوانست رای بیاورد را دوباره آن را اعلام وصول کنیم و ایرادات آن را رفع کنیم تا در قالب طرح جدیدی آن را ارائه کنیم. امیدوارهستیم که بتوانیم کارهای خوبی برای رانندگان زحمت کش و سخت کوش انجام دهیم و آمادگی داریم که هر ایرادی که باشد را حل کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر: 1395682،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
انقدر که داره تو این طرح ها واقعا در حق رانندگان اجحاف میشه که حد نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا دم مجلس برای تصمیمایی که برای رانندگان گرفته شد گرم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
0
. ایا شغل مهماندار هواپیما سخت تره یا مثلا شغل کارگر معدن یا کارگرغسالخانه یا کارگر بارانداز یا رانندگان سنگین زحمتکش.......به دلایل زیر شغل مهماندار هواپیما نه تنها سخت نیست بلکه بسیار اسان و لاکچری و هیجان انگیز و مفرح میباشد: رانندگان زحمتکش این متن را تا میتوانید پخش کنید و به ان استناد کنید .برسد به رییس محترم سازمان تامین اجتماعی. در شعبه ۱۷ تامین اجتماعی.در مدیریت قبلی شعبه ۱۷ تامین اجتماعی. ۲ شرکت هواپیمایی برای مهماندارانشان سختی کار گرفته اند در صورتی‌که مهمانداری جزو مشاغل لوکس میباشد دلیل واضح وقدرتمند اینکه دست وپا زدن دخترها وپسرهای جوان برای این شغل است چون اگر این شغل سخت بود ایا دخترها وپسرهای سوسول و نازنازی و در پر قو بزرگ شده ی این دوره زمونه اینجوری سرودست نمیشکستند در صورتیکه شغلهای دیگری میباشند که واقعا سخت میباشند ولی جزو مشاغل سخت قرار نمیگیرند وایا این عدالت است . واکثر مهماندارهای خانم فقط برای پز دادن وفخرفروشی در اینستا وشبکه های مجازی به سمت این شغل میروند همچنین مهماندارهای پسر هم برای جذابیت این شغل در ارتباط با جنس مخالف وهمچنین راحتی این شغل و پز دادن به اطرافیان که مثلا من در فلان شرکت هواپیمایی کار میکنم ومجانی با هزینه شرکت به شهرهای مختلف در هتلهای ۴ستاره و۵ستاره میروم همچنین ماشین شرکت مرا از در خانه تا دم در ترمینال میبرد ومی اورد وهیچ دغدغه ایاب وذهاب ندارم و حتی یک مدیر هم همچنین مزایایی ندارد وهزارتا مزایای دیگر. در نتیجه باید جلو ی سختی کار این دو شرکت گرفته شود که اگر گرفته نشود تمام شرکتهای هواپیمایی به تبعیت از این دو شرکت سختی کار برای مهماندارانشان میگیرند واین بیعدالتی نسبت به مشاغل دیگر است که حق سختی کار دارند ولی به جای انها این مهمانداران مغرور و پر دک وپز وفخر فروش باید سختی کار بگیرند وهم فشار مالی روی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بیاید.ودلیل دیگر که این شغل جزو مشاغل سخت نیست وحتی جزو مشاغل لوکس وخیلی راحته این است که خلبانان تا ۶۵ سالگی میتوانند پرواز کنند طبق قوانین بین المللی و سازمان هواپیمایی کشوری ایران. یعنی اگر شخصی دو سال خدمت برود و در سن ۲۰ سالگی خدمتش تمام شود ودر سن ۲۱ سالگی وارد دانشکده خلبانی بشود ودو سال بعد فارغ التحصیل بشود چون دوره میانگین اموزش خلبانی ۲ سال است میشود ۲۳ ساله و این شخص ۴۲ سال دیگرمیتواند تا ۶۵ سالگی خلبان باشد طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و بین المللی. در صورتیکه همان شرایط محیطی و کاری که برای مهمانداران هست برای خلبانان حتی بیشتر هست مثل استرس و اشعه خورشید که در کابین خلبانان، شرکت سازنده هواپیما به خاطر مسایل ایمنی اصلا کاور پنجره تعبیه نمیکنه ولی در کابین مسافر که محل کار مهمانداران است تمام پنجره ها کاور پنجره دارند همچنین مهمانداران هواپیما اصلا بار سنگین جابجا نمیکنند چون برای بالا بردن وپایین اوردن هر چیزی از بالابر ونفرات خدمات پای پرواز استفاده میشود منظور این است که چطور خلبان با همان شرایط محیطی مهمانداران حتی پر استرس تر و با مسوولیت بسیار بیشتر باید تا ۶۵ سالگی کار کند با سابقه ۴۲ سال ولی مهمانداران باید سختی کار بگیرند و با سابقه ۲۰ سال بازنشسته شوند که این بیعدالتی میباشد در حق مشاغل دیگر که واقعا سخت هستند وجزو مشاغل سخت باید باشند ولی نمیتوانند سختی کار بگیرندهمچنین یکی از دلایلی که این شغل نباید جزو مشاغل سخت قرار بگیرد به خاطر بودن بیش از نیمی از شاغلان زن در این شغل میباشد چون طبق قانون خانومها نمیتوانند در مشاغل سخت و زیان اور استخدام شوند در صورتیکه بیش از نیم وحتی بیشتر، از شاغلان این شغل خانومها هستند. ولی برای رانندگان ماشینهای سنگین زحمت کش که به تعداد انگشتان دست راننده خانم در انها وجود دارد سازمان تامین اجتماعی استناد میکند به دلیل اینکه خانوم در این شغل مشغول به کار میباشد پس جزو مشاغل سخت قرار نمیگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
خیلی از آدمها توی اولین برخورد با یک مهماندار خارج از محیط کاری ، فکر می کنند، مهمانداری خیلی هم سخت نیست . یه جورایی مثل گارسونیه دیگه . البته این فکر که مهمانداری گارسون هواییه واقعاً فکر اشتباهیه .
اما خیلی‌ها نمیدونن که مهمانداری یکی از مشاغل سخت از نظر وزارت کار محصوب می‌شود. وظیفه اصلی یک مهماندار چیزی نیست جز رسیدگی به مسایل امنیتی پرواز و مسافران که سفری خوب و ایمن داشته باشند. این شغل که علاوه بر خطرات ناشی از سقوط هواپیما (‌اگر یک مسافر امکان بوجود آمدن تنها نقص فنی ساده در هواپیما را یک در بار عمر خود تجربه کنند، اما یک مهماندار آنهم در ایران جانش را هر روز سه یا چهار بار در کف دستش میگذارد و در آسمان پرواز می کند). خطرات فشار بر روی بدن و پیری زودرس و پوکی استخوان و سنگ کلیه و … . را هم کنار بگزاریم ، برخورد با انواع مسافر و انواع سلیقه ها. البته قصد اهانت به هبچ یک از دوستان مسافر را ندارم ، اما اگر منطقی برخورد کنیم خواهیم دید اگر شما بعنوان یک مسافر خدمات خوب و مطلوبی در فرودگاه دریافت نکنید یا از قبل عصبی باشید به راحتی تمام ناراحتی‌ خود را سر مهماندار خالی می‌کنید ، کسی که شاید ۹-۱۱ ساعت پرواز را پشت سر گذاشته باشد . و با لبخند از شما پذیرایی نماید ، شما چون این لبخند را می‌بینید با خود فکر می‌کنید که این شخص سرخوش است و می‌تواند کسی باشد که شما را از شر تمام ناراحتی‌ها رهایی بخشد . اما اینطور نیست بلکه او خود نیز ناراحتی‌ هایی دارد . فشار خانواده برای برنامه پروازی فشرده تا حدی که شاید هفته‌ای هفت روز پرواز را بگذراند، فرسوده شدن بدنش در برابر فشار جوی(‌بطوری که محققین ادعا کردند که تعدادی از سلول‌های مغزی افراد در برابر فشار جوی از بین می‌رود اما افرادی که بعنوان مسافر پرواز می نمایند بعد از فرود در فرودگاه مقصد مغز آنها به صورت خودکار بازیابی می شود، ولی مهماندارها فرآیند تخریبی بیشتری نسبت به فرآیند ترمیمی دارند) .

مهمانداران مجبور به تحمل رفتار بعضی از مسافران هستند زیرا اگر نسبت به ایشان بی احترامی صورت گیرد و مسافر از مهماندار شکایت نماید بعد از بازگشت به شهر اصلی وی به ساختمان مرکزی احضار و بلافاصله مواخذه میشود.و در پرونده وی ثبت خواهد شد . البته این به این معنا نیست که مسئولین شرکت های هواپیمایی در مورد مهمانداران خود کم کاری یا بی توجهی می نمایند . خیر اصلاً این‌گونه نیست بلکه آنها اصل مشتری مداری را بخوبی میدانند ولی هرچیزی هزینه ای دارد . و هزینه را مهمانداران باید بپردازند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین