پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۸۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اینکه تعاونی ها نقش بالایی در اشتغالزایی بخش شهری و روستایی برعهده دارند اما برخی بی تفاوتی نسبت به آنها، سبب مهاجرت روستاییان شده است.
شعار سال: «انوشیروان محسنی بندپی» روز دوشنبه در نخستین همایش نقش تعاونی ها و دهیاری در توسعه اقتصادی افزود: ما سیاست گذاران، ظرفیت تعاونی ها را چندان نشناخته و از آن استفاده نکرده ایم.

وی اظهار داشت: در شرایطی که جمعیت روستاها کاهش قابل توجهی یافته است، می توان با برقراری پیوند بین دهیاری ها و تعاونی ها و نیز بهره گیری از ظرفیت اشتغالزایی بانوان در بخش تولید موادغذایی، در روستاها شغل ایجاد کرد.
محسنی بندپی اشتغال از اولویت های دولت دانست و افزود: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره ای خرد در بهزیستی، توانستیم برای 47 هزار نفر از بانوان شغل ایجاد کنیم.
وی گفت: اگر تا پایان سال از توان 19 هزار دهیاری و همین تعداد تعاونی استفاده کنیم، بخش عمده ای از مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش می یابد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همه بسترهای اشتغال در روستاها وجود دارد و می توان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

**
سرمایه کارگران در سازمان تامین اجتماعی حفظ می شود
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این همایش نیز درباره برنامه هایش برای مدیریت سازمان تامین اجتماعی و مراقبت از سرمایه کارگران اظهار داشت: ضمانت می دهیم که سرمایه کارگران در سازمان تامین اجتماعی تلف نشود.
محسنی بندپی افزود: نه تنها ضمانت می دهیم از سرمایه کارگران مراقبت کنیم، بلکه تلاش می کنیم، ارزش این سرمایه ها را افزایش دهیم زیرا مکلف هستیم از این سرمایه ها که متعلق به قشری زحمت است، صیانت کنیم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه برخط برای شناسایی تعاونی های روستایی خبر داد و گفت: برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی نیازمند تعامل بیشتر دهیاری ها و استفاده از ظرفیت بانوان هستیم.
بندپی با تاکید بر ضرورت حمایت از زنان در اشتغالزایی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری روستایی، سقف ضمانت از هر فرد در قالب تعاونی را به 50 میلیون تومان و سقف ضمانت برای زنان را به 300 میلیون تومان افزایش داده است.
وی درباره برنامه های وزارت تعاون برای بهبود وضع معیشت کارگران و اقشار آسیب پذیر نیز گفت: سیاست گذاری لازم برای در این زمینه انجام شده است.

**
تنها شش درصد از زنان در دهیاری ها نقش دارند
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز در این همایش گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که جلسه مرگ اخلاق دیگر در مجلس تکرار نشود.
«ابوالفضل رضوی» تفکر را نخستین عامل توسعه روستایی دانست که سبب می شود شناخت دقیقی از وضع موجود و وضع مطلوب داشته باشیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند اداره جمعی هستیم و کار به شکل فردی به نتیجه نمی رسیم.
رضوی اظهار داشت: شرایط امروز نشان می دهد که نتوانسته ایم مردم را وارد عرصه اقتصادی کنیم در حالی که تعاونی ها بازوان اقتصادی دولت هستند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: تنها شش درصد از زنان در دهیاری ها نقش دارند که استفاده از ظرفیت بانوان به افزایش اشتغالزایی در کشور کمک می کند.
رضوی گفت: به دنبال اشتغالزایی در روستاها با پرداخت وام با کارمزد بین چهار تا شش درصد هستیم که اینگونه مشاغل تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

**
روستاییان با 20 هزار تومان بیمه می شوند
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز گفت: روستاییان و عشایر ماهانه با پرداخت 20 هزار تومان بیمه می شوند.
«محمدرضا واعظ مهدوی» افزود: ما یک شریک راهبردی برای تعاونی‌ها و دهیاری‌ها به شمار می رویم تا بیمه پایه روستاییان گسترش یابد.
وی گفت: در شرایطی که دشمنان نظام مانند رییس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر کودک‌کش اسراییل قصد دارند کشور عزیز ما را از طریق جنگ اقتصادی زمینگیر کنند، دولت قصد دارد از روستاییان که از آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه به شمار می روند، با شیوه هایی مانند بیمه روستاییان و عشایر حمایت کند.
واعظ مهدوی ادامه داد: روستاییان فقط یک‌سوم حق بیمه را می‌دهند و دولت بقیه حق بیمه را به جای کارفرما پرداخت می‌کند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: روستاییان می‌توانند فقط با پرداخت 20هزار تومان در ماه بیمه شوند تا در صورت از کارافتادگی و فوت و بازنشستگی از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
‌هر زن و مرد روستایی، عشایری و کشاورز غیرساکن در روستا با سن حداقل 65 و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند از مزایای مستمری پیری استفاده کند و حداقل حقوق معادل دو سوم درآمدی را که در همان سال حق بیمه پیشین، پرداخت کرده است دریافت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 22 مرداد 97، کد مطلب: 82999802:www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
ا.ف75
روستایی ها اگر واقعا مجبور به مهاجرت از روستا ها بشن مدیریت در شهر ها واقعا به مشکل میخوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین