پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
پس از ۱۷ سال از افتتاح سد باروز در شهرستان شیروان از توابع خراسان شمالی٬ برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز و کاهش نزولات آسمانی٬ سطح آب این سد را به پایین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر رسانده است.

شعار سال: سد بارزو در آذرماه سال 1380 به منظور تأمین آب شرب شهر شیروان و بسیاری از روستاهای اطراف بر روی رودخانه قلچق در 40کیلومتری شیروان ساخته شد.

به علت برداشت‌های بی‌رویه آب از مخازن این سد و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، این سد در اوایل بهار سال جاری کمتر از پنج درصد ذخیره آب در مخازن داشت. با وجود در اختیار نگذاشتن آب این سد برای کشاورزی و اخذ مجوز برای ماهگیران، اکنون در نیمه تابستان سطح آب ذخایر سد بارزو در پایین‌ترین حالت در طول این سال‌ها قرار گرفته است.

فرماندار شیروان با اشاره به این موضوع که این شهرستان در بحرانی‌ترین حالت آب در بین شهرهای استان قرار دارد٬ اظهار داشت: با مدیریت مصرف و حفر چاه از مرحله بحران عبور کرده‌ایم اما باید همه بدانند که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف٬ بازگشت به بحران سخت و غیرقابل جبران است.

وی افزود: هم اکنون 12 روستای بالای 20 خانوار شهرستان با تانکر آبرسانی می شوند و شرایط عشایر نیز در بحث تامین آب بسیار بغرنج است.

امین‌رضا مرآتی گفت: تامین آب در شهر شیروان با مدیریت دستگاه‌های مرتبط با موضوع به خوبی در حال انجام است اما مردم و دستگاه‌های اجرایی باید در مدیریت مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.










شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 22 مرداد 97، کد مطلب: 1801070:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین