پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
نعمت الله ترکی با بیان اینکه اجرای برنامه توسعه‌ای باید در کنار ساختار موجود دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، گفت: بی‌نظمی ساختار و توسعه اجرایی از مهمترین مشکلات این دستگاه‌ها است.

شعارسال: نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به عنوان قانون به بررسی محور توسعه استان‌ها می‌پردازد، گفت: در این راستا قرار شد استان‌ها سند راهبردی تهیه کنند و این روابط از طریق سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

وی افزود: نداشتن برنامه عملیاتی و برش شهرستانی از جمله مشکلات عدیده بوده است. نشست‌هایی در سازمان برنامه و بودجه با دستگاه‌های اجرایی استان ، فرمانداران و معاونین به صورت تخصصی برگزار شده است که این مسائل را بررسی کند.

ترکی اظهار داشت: هدف ما این است تا اهداف کمی و کیفی به راهبرد برسند و ما نیز در راستای این برنامه‌ها، برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم. برنامه به ما کمک می‌کند تمام دستگاه‌های اجرایی به چشم‌انداز سند برنامه پنجم توسعه برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه بودجه و نظارت آن باید اولویت برنامه‌ها باشد، گفت: چالش‌ها و نارسایی‌هایی که در استان تهران وجود دارد به صورت محوری برنامه‌ریزی می‌شوند؛ مثلا چالش آب در استان تهران بررسی شده است و سدها مشخص کننده تکلیف استان‌ها هستند و بر مبنای میزان آن برنامه‌ریزی‌ها صورت خواهند گرفت.

ترکی گفت: ما تا به الان به چالش‌های اصلی در استان تهران پی بردیم که تا پایان سال 1400 همگی آنان برطرف خواهند شد. ما تا هفته آینده 16 منطقه را بررسی می‌کنیم و سند استان به شورای توسعه ارسال می‌شود که با تصویب استاندار برای اجرا در اختیار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه اجرای برنامه توسعه‌ای باید در کنار ساختار موجود دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: بی‌نظمی ساختار و توسعه اجرایی از مهمترین مشکلات این دستگاه‌ها است و ما با نگاه توسعه منابعی خود در حال رسیدگی به موضوعات هستیم.

وی افزود: برنامه‌های حاضر ما جزیی‌نگر است که ابتدا از ظرفیت‌ شهرستان‌ها استفاده می‌شود و سپس به صورت کلی برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران ادامه داد: قرار است استان تهران به عنوان پایلوت الگویی برای سایر استان‌ها باشد و دیگر شهرستان‌ها در اجرای برنامه‌های خود از آن مدل‌برداری کنند.

ترکی بیان داشت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور علاوه بر نظارت بودجه‌ای در پیشرفت‌ کارها دخالت دارند و ما نیز در برنامه جدید جدولی ترسیم کردیم که نحوه تقسیم منابع استانی در آن مشخص است. به طور مثال در شهرستان قرچک برای ساخت سینما فراخوان دادیم تا این کار را انجام دهند.همچنین در دیگر شهرستان‌های بالای 270 هزار نفر زمین از سوی ما با تسهیلات در اختیار توسعه‌گر قرار می‌گیرد تا سینما و مراکز فرهنگی اجتماعی بسازند.

وی گفت: ما از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته بودجه دریافت کردیم که باید روال آن ادامه پیدا کند. ساماندهی منابع مالی مهمترین برنامه‌ای است که در توسعه می‌تواند به ما کمک کند.

ترکی افزود: در طرح آمایش تاکنون 9 استان تعیین تکلیف نهایی شده است و برنامه‌ها تا هفته‌های آینده به اجرا در خواهند آمد. باید به گردشگری در قالب بوم‌گردی و تهیه سند روستایی در استان‌ها و شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در پایان گفت: در حال حاضر گزارش برای واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و همگی تعیین تکلیف شده‌اند و ما براساس تفاهم با سازمان صنعت و معدن اعتبارات لازم برای 17 هزار واحد تولیدی را انجام دادیم.


شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1397 ، کدخبر: 13970524000883، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین