پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت، امضاهای طلایی را از خاصیت می‌اندازد، گفت: باید یک نهضت شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور راه بیندازیم که خروجی آن مبارزه با فساد باشد.
شعار سال : محمدرضاپور ابراهیمی ، درباره امضاهای طلایی که برخی آن را عامل فسادهای اخیر در بازار ارز عنوان می‌کنند، اظهار کرد: در بحث مفاسد اقتصادی یکی از موضوعاتی که در همه دنیا مطرح می‌شود، افرادی هستند که با امضاهای خودشان امکان تصمیم را فراهم می‌کنند، بنابراین چنین موضوعی در مفهوم کلی آن درست و موثر است؛ اما در دنیا برای آن راهکار تعریف شده است.

وی راهکار مواجه با امضاهای طلایی را شفافیت اطلاعات عنوان کرد و گفت: فرآیند تصمیم‌ها و کارها باید شفاف باشد، یعنی اگر وزارت صنعت درخصوص معادن مجوزهای خاصی می‌دهد، باید مراحل این مجوزها، نحوه استفاده و افرادی که در طول یک سال از این مجوزها استفاده می‌کنند به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: شفافیت امضاهای طلایی را از خاصیت می‌اندازد و عدم شفافیت به آن بها می‌دهد و برای انجام تخلف‌ پستو ایجاد می‌کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت‌های زیادی در دنیا این مسیر را رفته و برایش راهکار تعریف کرده‌اند، اظهار کرد: سازمان‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی دنیا در این زمینه کارکرده‌اند و تجربه دارند؛ اینها هم بهترین زیرساخت مبارزه با فساد را شفافیت می‌دانند به‌گونه‌ای که افراد را در یک اتاق شیشه‌‌ای قرار دهیم و هر تصمیمی که می‌گیرند را همه مشاهده کنند و ببینند چه می‌کند.

وی اضافه کرد: وقتی همه چیز مشخص باشد، دیگر حرفی از امضاهای طلایی زده نمی‌شود تا لازم باشد کسی با آنها برخورد کند.

عضو شورای‌عالی هماهنگی قوا تصریح کرد: 90 درصد روند مبارزه با فساد در پیشگیری تعریف می‌شود و تنها راه آن شفافیت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه بستر ایجاد شفافیت برای امضاهای طلایی در کشور وجود دارد، گفت: فضای مجازی دسترسی به این موضوع را آسان کرده است و براساس مقررات، ضوابط و آدرس‌های سامانه‌ای می‌توان این مهم را تحقق بخشید و این در ایران امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باید یک نهضت شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور راه بیندازیم که خروجی آن مبارزه با فساد باشد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید در مبارز با مفاسد آخرین مرحله باشد؛ یعنی از همه مراحل پیشگیری عبور کند و به دستگاه قضا برسد و ما چون جلوگیری نکرده‌ایم از قوه‌قضائیه توقع داریم که امور را اصلاح کند.

عضو شورای‌عالی هماهنگی قوا با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، گفت: ما با خوراندن یک قطره فلج اطفال فرزندان را تا آخر عمر بیمه می‌کنیم در صورتی‌که کودک فلجی را فیزیوتراپی می‌کنید، ویلچیر برایش تهیه کرده و تا آخر عمر برایش هزینه می‌کنید، اما آخر هم آنگونه که باید نمی‌شود، مبارزه با فساد هم از همین جنس است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 5 شهریور 97، کدمطلب: 428660، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75
تو این مملکت هیچ وقت فکر نکنم به اون شفافیتی برسیم که بتونه بازدارنده باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ا.ف75
امضای طلایی یعنی رانت! یعنی اینکه مردم در زندگی خودشون نمیتونن هیچ گاه اعتمادی داشته باشن به مسئولین کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین