پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
انارکی‌محمدی معتقد است اگر فردا آقای روحانی جواب‌های قانع کننده‌ای به مجلس ندهد و تعامل خود را با نمایندگان بیشتر از گذشته نکند، استیضاح‌های بعدی وزرا هم می‌تواند در دستور کار مجلس قرار گیرد.
شعارسال: با فاصله کوتاهی دومین وزیر دولت دوازدهم هم، توسط مجلس استیضاح و از کار برکنار شد. با این تصمیم مجلس، پیش‌بینی می‌شود برگزاری جلسه سوال از رییس جمهور رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد و همگان منتظرند تا ببینند روحانی چه واکنشی به این دو تصمیم اخیر مجلس نشان خواهد داد.

مردم از نمایندگان، انتظار برخورد قاطع دارند

احمد انارکی‌محمدی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص استیضاح و برکناری دو وزیر و اینکه آیا مجلس روش و منش جدیدی را در برخورد با دولت در پیش گرفته و امکان دارد در هفته‌های آتی وزرای دیگری هم استیضاح شوند، گفت: عمده دلیلی که باعث شد مجلس این بار و برخلاف دفعات قبلی به استیضاح وزرا رای دهد این بود که زندگی بر مردم بسیار سخت شده و آن‌ها از مجلس انتظار داشتند که صریح و قاطع‌تر برخورد کنند. در استیضاح‌های سال قبل هم این موضوع و انتظار بود اما نه به این شدت و حدت. خیلی از مردم به نمایندگان خود می‌گویند شما در مجلس چه کار می‌کنید و چرا هیچ واکنشی در برابر دولت و عملکرد آن ندارید؟ همین توقعات مردم باعث شد نمایندگان این بار جدی‌تر در موضوع استیضاح ورود پیدا کنند. امروز بسیاری از اقشار مردم مثل سرمایه‌گذاران، کارگران، دانشجویان و... بلاتکلیف هستند و نمی‌توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند. اکنون ارتباط مجلس با مردم بیشتر شده و نمایندگان در جریان امور و مطالبات آن‌ها هستند و می‌بینیم با اینکه هر سه فراکسیون مجلس با استیضاح وزیر اقتصاد مخالف بودند اما استیضاح رای آورد.

او افزود: یکی دیگر از دلایلی که مجلس را وادار به چنین تصمیمی کرد این بود که ارتباط شخص آقای رییس جمهور با مجلس بسیار کمرنگ است و حتی مجمع نمایندگان استان‌ها هم نمی‌توانند با آقای روحانی ارتباط برقرار کنند. یک ماه پیش 200 نماینده به آقای روحانی نامه نوشتند که تیم اقتصادی خود را عوض کنید و معنی این نامه این نبود که شخص وزیر اقتصاد جابجا شود بلکه نامه رویکردی کلی داشت. همین که آقای روحانی به نامه نمایندگان بها نداد و ترمیم در کابینه را بوجود نیاورد باعث مصم‌تر شدن نمایندگان در استیضاح دو وزیر کار و اقتصاد شد. به نظر من اگر فردا آقای روحانی جواب‌های قانع کننده‌ای به مجلس ندهد و تعامل خود را با نمایندگان بیشتر از گذشته نکند، استیضاح‌های بعدی وزرا هم می‌تواند در دستور کار مجلس قرار گیرد.

رییس جمهور نباید با نمایندگان عامیانه صحبت کند

نماینده رفسنجان و انار در پاسخ به اینکه جلسه فردای مجلس که با حضور آقای روحانی برگزار می‌شود را چطور پیش‌بینی می‌کند، گفت: سوال از رییس جمهور حق نمایندگان است ولی نوع پاسخگویی که فردا آقای روحانی خواهد داشت بسیار مهم است. اگر رییس جمهور حرف‌های عامیانه‌ای که اخیراً به مردم زدند را به نمایندگان هم بزنند، مجلس نخواهد نپذیرفت. نمایندگان باید جوابگوی مردم حوزه انتخابیه خود و حتی دیگر نقاط کشور باشند و خیلی مهم است که آقای روحانی اطلاعات لازم را به نمایندگان دهد تا آن‌ها هم به زبان خود این موضوعات را برای مردم شرح دهند. هرچند بنده استیضاح و سوال از رییس جمهور را به صلاح ندانستم و امضا نکردم اما تغییر رویکرد در دولت را لازم می‌دانم و امیدوارم که آقای روحانی هرچه زودتر تغییر و تحول را در کابینه خود عملیاتی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1397 ، کدخبر: 143385 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
ان خودش یه تهدید به شمار میاد که ثبات باقی مونده رو از هم دولت می گیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین