پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
نماینده مردم شاهین‌شهر در این خصوص اظهار داشت: طبق بررسی که من داشتم هر 4 سوالی که نمایندگان از آن قانع نشدند نقض قانون اساسی است باید به فوریت به قوه قضاییه ارسال شود.
شعارسال: جلسه سوال نمایندگان مجلس از حسن روحانی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و روحانی در این جلسه به پرسش‌های نمایندگان که در پنج محور: 1- چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق که یکی از مهم‌ترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟ ۲- علت استمرار تحریم‌های بانکی باگذشت بیش از دو سال و علی‌رغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟ ۳- چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟ ۴- علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله، در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟ ۵- علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟ مطرح شده بود پاسخ داد.

پس از پایان جلسه، نمایندگان باید با آرا خود مشخص می‌کردند که آیا از پاسخ‌های رئیس جمهوری قانع شده‌اند یا خیر، رای‌گیری در خصوص هر کدام از 5 محور اشاره شده انجام شد و در نهایت نمایندگان، تنها از پاسخ‌های رئیس جمهوری در خصوص علت استمرار تحریم‌های بانکی قانع شدند و این بدین معنی است که پاسخ‌های روحانی در 4 مورد دیگر نمایندگان را قانع نکرد.

اگر نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رئیس جمهوری قانع نشوند چه می‌شود؟

بر اساس ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سؤالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سؤال، نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سؤال به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در این خصوص اظهار داشت: طبق بررسی که من داشتم هر 4 سوالی که نمایندگان از آن قانع نشدند نقض قانون اساسی است باید به فوریت به قوه قضاییه ارسال شود.

وی افزود: این پرونده‌ها پس از ارسال از سوی مجلس در قوه قضاییه بررسی می‌شوند و اگر نقض قانون تشخیص داده شود طبق قانون با رئیس جمهوری برخورد می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: وظیفه ارسال پرونده برعهده هیئت رئیسه مجلس است و امیدواریم که هر چه سریعتر این کار انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1397 ، کدخبر: 1402874 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
الان واقعا با این کار ها میخواین ریاست جکهوری رو عزل کنین؟ واقعا فکر میکنید با این همه دسیسه ای که دشمن داره کار درستیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین