پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۰۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
طراح سؤال از رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس ضمن تأکید براینکه نمایندگان مجلس از طرح مباحث حاشیه‌ای و بداخلاقی در نشست بررسی سؤال از حسن روحانی اجتناب می‌کنند، خواستار دوری رئیس جمهور از بیان مسائل حاشیه‌ای در این نشست شد.

شعار سالحجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و طراح سؤال از رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی قوه مقننه تأکید کرد که نمایندگان از طرح مباحث حاشیه‌ای و همچنین اهانت و بداخلاقی در نشست سؤال از رئیس جمهور اجتناب خواهند کرد.

وی همچنین خواستار این شد که حسن روحانی رئیس جمهور هم به دور از مباحث حاشیه‌ای و بر طبق قانون مباحث خود را مطرح کند تا در نهایت نشست سؤال از رئیس جمهور گامی مثبت در راستای حل مشکلات مردم باشد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:‌

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با احترام و تبریک دهه پربرکت ولایت، همانگونه که دیروز یکشنبه مورخ ۱۳۹۷.۶.۴ در جلسه مشترک کمیته منتخب هفت نفره نمایندگان امضاکننده سؤالات پنج‌گانه از آقای رئیس جمهور، به استحضار رسید، ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی محتوای نطق نمایندگان و رئیس جمهور را به بیان و توضیح سؤالات، اظهار و ارائه پاسخ‌ها به بیان و تبیین ابهامات، محدود کرده است.

نمایندگان سؤال کننده به تبعیت از توصیه‌ها و سفارشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مقاطع مختلف، آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی و رعایت کرامت و شئون دولت و مجلس، از چارچوب سؤالات پنج‌گانه خارج نخواهند شد،‌از طرح مباحث سیاسی و امور حاشیه‌ای و هرگونه اهانت و بداخلاقی اجتناب خواهند ورزید.

چنانچه رئیس جمهور محترم نیز صرفاً در چارچوب قانون مورد اشاره، پاسخ‌های مرتبط و معطوف به سؤالات و ابهامات مطروحه نمایندگان ایراد نمایند، یقیناً جلسه فردا سه‌شنبه ۱۳۹۷.۶.۶ پیام روشنی از مردم‌سالاری دینی، کمال و بلوغ ساختاری و سیاسی، استقلال و اقتدار، پاسخگویی و تعامل مجلس و دولت را در حل مشکلات مردم، به جامعه، جهان و افکار عمومی منتقل خواهند نمود، و اگر احیاناً رئیس جمهور محترم به مسائل حاشیه‌ای، غیر مرتبط و فرافکنی بپردازند، علاوه بر ارسال پیام منفی به افکار عمومی، بی‌خاصیت کردن اقدام قانونی سؤال نمایندگان و ایجاد اثرات نامطلوب در جامعه ارسال و نیز خلاف و نقض آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

خواهشمند است در صورت بروز چنین وضعیتی براساس سوگندی که هیأت رئیسه محترم مجلس در عمل و اجرای آیین‌نامه داخلی یاد کرده‌اند، از چنین اتفاقی ممانعت فرمایید که در غیر این صورت ممکن است با توجه به استقلال و احساس مسئولیت نمایندگان، آرامش درونی جلسه مذکور مخدوش گردد، که این امر می‌تواند تبعات نامناسب و ناخوشایندی را در افکار عمومی به دنبال داشته باشد.

پیشاپیش از مدیریت و حسن تدبیر جنابعالی تقدیر و تشکر می‌شود.

طراح سؤالات پنج‌گانه اقتصادی

و نمایندگان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی

مجتبی ذوالنوری

رونوشت

جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم؛ جهت استحضار

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 6 شهریور 97، کدمطلب: 13970606000009، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
امیدوارم که این طرح سوال نتیجه داشته باشه من که امید نداشتم تا اینجاشم بخواد پیش بره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
امروز این جلسه رو هم دیدیم! هیچ کسی قانع نشد! هیچ کسی! امیدوارم تصمیم درست بالاخره گرفته بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین