پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۵۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه ششم در خصوص تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را ناپخته و غیر علمی دانست.

شعارسال: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه ششم در خصوص تعیین تراز علمی فرزندان ایثارگران را ناپخته و غیر علمی دانست.

محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث و بررسی های کارشناسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد:

من معتقدم این طرحی که الان در خصوص تعیین تراز علمی برای ورود فرزندان ایثارگران به دانشگاه ها به تصویب نمایندگان در مرحله اول رسیده است، طرحی پخته و کامل نیست.

وی گفت: ما باید دغدغه خانواده شهدا و جانبازان 70درصد را کم کنیم، به اعتقاد من اگر فرزند شهید و جانباز 70درصد از همان تراز قبلی (70درصد) برخوردار شود، کافی به نظر می رسد و همه راضی خواهند بود و تعداد آنها هم زیاد نیست.

نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس دهم ادامه داد: ما به عنوان نماینده مجلس در طرح خود، فرزندان رزمندگان با حداقل هر ماه جبهه را وارد کردیم و در اینجا مانده ایم که چکار کنیم! پس بایستی تراز علمی برای ایثارگران را بالا ببریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص توان علمی فرزندان ایثارگران تصریح کرد: اینکه باید بنیه علمی دانشگاه ها تقویت شود حرف درستی است و کسی با آن مخالفتی ندارد و هدف کمیسیون هم همین است اما نباید به حق خانواده شهدا و جانبازان 70درصد صدمه ای وارد شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: سعی و تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه این راه است و امیدوارم با تصویب مرحله دوم این طرح، خواسته های ایثارگران، وزارت علوم و جامعه دانشگاهی تامین شود و خدایی ناکرده ضربه ای به قشر تاثیرگذار کشور وارد نشود.

ابطحی با تاکید بر اینکه تراز 70درصد، منطقی و قابل قبول است، متذکر شد: بسیاری از نخبه های دانشگاه ها از میان همین فرزندان شهدا و جانبازان هستند و نمونه های فراوانی اعم از استاد دانشگاه، محقق، پزشک، پژوهشگر، مدال آور، کارآفرین و نخبه داریم، منتهی این موضوع در رسانه ها "بولد" نمی شود. من معتقدم یکی از رسالت های رسانه های ما به خصوص صدا و سیما باید بولد کردن این موضوع باشد. همانطور که یک بازیکن در رشته ای از ورزش را مطرح می کنند، باید نخبه های ایثارگر هم به جامعه معرفی شوند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا نخبه های ایثارگر ما که برخی از آن ها برای کشور در رشته های علمی مدال آور بودند اما به افکار عمومی جامعه معرفی نمی شوند.

متاسفانه تمام تبلیغات دشمن بر این پایه استوار شده است که گفته شود ایثارگران و فرزندان آنها بی سواد هستند، در حالی که اینگونه نیست و اساتید بسیاری از دانشگاه ها که فرزندان جانبازان و شهدا هستند، در سطح بالایی از سواد علمی قرار دارند و این کم لطفی به جامعه ایثارگران است.

وی با بیان اینکه ما هم با این موضوع مخالف هستیم که افراد بی سواد وارد دانشگاه ها و مراکز علمی شوند، گفت: آیا شرایطی که یک فرزند جانباز 70درصد درس و مطالعه دارد با یک فرد عادی یکسان است که مسلماً اینطور نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فاش نیوز، تاریخ انتشار: 4شهریور1397 ، کدخبر: 60399: www.fashnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین