پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران از تبدیل ایستگاه شهرآفتاب به فضای نمایشگاهی كتاب خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، تبلیغات كتاب و كتابخوانی در ایستگاه شهرآفتاب آغاز شده و تا پایان نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

شعارسال: محمد صائبی درباره فعالیت های فرهنگی مترو در راستای برگزاری نمایشگاه كتاب تهران افزود: این فعالیت های فرهنگی در قالب نقالی كتاب، آموزش كتاب و كتابخوانی و همچنین اهدای محصولات فرهنگی به شكل كتاب به مسافران و بازدیدكنندگان نمایشگاه در ایستگاه شهر آفتاب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این فعالیت ها از زمان افتتاح نمایشگاه در ایستگاه شهرآفتاب آغاز و در سایر ایستگاه های مترو نیز فعالیت های فرهنگی با موضوع كتاب انجام می شود.

* ارائه خدمات قضایی در شهر آفتاب

رئیس حوزه قضایی بخش آفتاب از ارائه خدمات قضایی و تعیین قاضی كشیك به صورت مستمر در نمایشگاه بین‌المللی كتاب خبر داد و گفت: این اقدام برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های ناشی از وقوع جرایم احتمالی در حوزه نمایشگاه كتاب انجام می شود و شعبه101كیفری به عنوان شعبه ویژه مشخص شده است.

* شعبه بانك شهر در ورودی موسسه نمایشگاه های فرهنگی افتتاح و آماده خدمت رسانی به ناشران همزمان با برگزاری نمایشگاه كتاب است.

* فعالیت 100 شاتل برقی در نمایشگاه كتاب تهران

تعداد 100 شاتل برقی در ایام برگزاری نمایشگاه كتاب تهران، انتقال بازدیدكنندگان در مجموعه شهر آفتاب را بر عهده خواهند داشت.

این شاتل ها جابجایی بازدید كنندگان از مترو، پایانه اتوبوسرانی، پاركینگ ها و... را عهده دار هستند.

هریك از شاتل های برقی ظرفیت 10 مسافر را خواهد داشت و در مسیرهای خاص در مجموعه شهر آفتاب به بازدیدكنندگان از نمایشگاه كتاب تهران خدمات ارایه خواهند كرد.

با هماهنگی های انجام شده، مترو شهر آفتاب در ایام نمایشگاه فاصله حركت میان قطارها را از ایستگاه شهر آفتاب كاهش خواهد داد.

همچنین به منظور رفاه حال بازدیدكنندگان و جلوگیری از ازحادم جمعیت در ایستگاه شهر آفتاب، در ایام برگزاری نمایشگاه خودروهایی به منظور انتقال مسافران از ایستگاه شاهد به نمایشگاه شهر آفتاب و بالعكس فعالیت خواهند كرد.

* حضور 45 نفر از نویسندگان و ناشران روسیه در نمایشگاه كتاب تهران

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از حضور 45 نفر از نویسندگان، ناشران و مسئولان مربوط به حوزه نشر روسیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران خبر داد.

امیر مسعود شهرام نیا، با اشاره به میهمانانی كه از كشور روسیه در نمایشگاه كتاب تهران حضور دارند، گفت: 15 نویسنده روس در این فهرست قرار دارند و اكنون كار صدور روادید و محل اقامت آن ها در جریان است.

به گفته وی، همچنین در این هیات رئیس كتابفروشی بیبلو گلوبوس رئیس بنیاد كتاب و تعدادی از مسئولان فرهنگی روسیه حضور خواهند داشت. البته احتمال حضور وزیر فرهنگ روسیه نیز وجود دارد كه هنوز قطعی نشده است.

شهرام نیا، درباره فضای اختصاص یافته به میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه گفت: فضای نمایشگاهی مناسب و برگزاری نشست ها در حاشیه و بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران برای روسیه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با مكاتبات و هماهنگی های انجام شده، برنامه های میهمان ویژه مشخص شده و در حدود 300 مترمربع به غرفه كشور روسیه در این دوره از نمایشگاه كتاب اختصاص داده شده، هرچند روسیه در همان ایام تعدادی برنامه در بیرون از نمایشگاه نیز خواهد داشت و این برنامه‌ها صرفا محدود به نمایشگاه كتاب نیست و شامل همكاری با نهادها و مراكز فرهنگی و نمایش فیلم می شود.

* تمدید مجدد ثبت نام دانشجویان متقاضی دریافت بن كارت

مشاور منابع و امور انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تمدید ثبت نام دانشجویان برای دریافت بن كارت های خرید كتاب خرید داد و گفت:باتوجه به استقبال و ظرفیت باقی مانده در برخی استان ها، ثبت نام دانشجویان تا ششم اردیبهشت ماه تمدید شد.

نیكنام حسین پور افزود: در این مرحله همه استان ها می توانند نسبت به سهیمه باقی مانده برای ثبت نام اقدام كنند اما دانشجویانی كه بعد از تاریخ سوم اردیبهشت ماه ثبت نام كرده اند، درصورت انتخاب دریافت كارت فیزیكی، صرفا می توانند از شعب اعلام شده بانك شهر در استان های البرز، تهران و قم بن كارت های خود را دریافت كنند.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت ها و فرصت اندك باقی مانده برای ثبت نام كنندگان بعد از سوم اردیبهشت، تحویل بن كارت خرید كتاب در تمام استان ها امكان پذیر نیست و از این رو سه استان البرز، تهران و قم به عنوان مكان دریافت كارت های خرید كتاب اعلام شده است.

حسین پور تاكید كرد: دانشجویانی كه در مرحله ثبت نام گزینه كارت مجازی را انتخاب می كنند، به راحتی می توانند با پرداخت سهمیه 60 درصدی خود از كارت یك میلیون ریالی خرید كتاب برخوردار شوند.

وی همچنین به آغاز زمان ثبت نام اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها و طلاب از تاریخ 4 اردیبهشت ماه اشاره كرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه بن كارت های دو میلیون و 500 هزار ریالی برای اساتید حوزه و دانشگاه صادر خواهد شد.

به گفته حسین پور، با توجه به اینكه این گروه وظیفه تولید علم را دارند، 30 درصد از مبلغ این بن كارت ها از سوی معاونت امور فرهنگی تامین می شود و 70 درصد دیگر آن از سوی اساتید و طلاب پرداخت خواهد شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود.

مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1395، کدخبر: 82045630: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین