پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸
هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (ج) تبصره (۲۰) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و جزء (۲) آن، آیین نامه اجرایی بند و جزء یادشده را تصویب کرد.

شعارسال: براساس بند (ج) تبصره (20) قانون بودجه سال 1397 کشور و در اجرای حکم بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده است:

۱ - اعتبارات واحد مجری (عملیاتی) بر اساس توافقنامه مربوط در سامانه (سیستم) حسابداری دستگاه اجرایی به‌ صورت جداگانه نگهداری شده و تشخیص انجام خرج در این موارد با مدیر واحد مجری خواهد بود. رویداد‌های مالی واحد مجری به نحوی در حساب ها نگهداری خواهد شد که امکان گزارش‌ گیری رویدادهای مالی واحد مجری به‌ طور مجزا وجود داشته باشد.

۲ - به دستگاه ها و واحدهای مجری که بر اساس تفاهم نامه عملکردی اداره می ‌شوند اجازه داده می‌ شود با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به جابجایی اعتبارات فصول هر یک از ردیف‌های هزینه ‌ای در سقف اعتبارات همان ردیف اقدام نمایند. آیین ‌نامه اجرایی این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می ‌رسد.

۳ - دستگاه های اجرایی مکلفند تمام اطلاعات مربوط به حقوق کارکنان رسمی و پیمانی خود را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌ های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور قرار دهند. اعتبارات فصل اول و ششم این دستگاهها در سقف تخصیص با اولویت توسط خزانه ‌داری کل کشور پرداخت می ‌گردد.

۴ - از صرفه‌ جویی‌ های حاصل از تفاضل بین بهای تمام‌ شده مورد توافق در تفاهم‌نامه عملکردی و هزینه ‌های قطعی فعالیت یا محصول در همان دوره تفاهم‌نامه، پنجاه‌ درصد (۵۰ %) به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان واحد مجری به‌ عنوان پرداخت‌های غیرمستمر و ارتقای کیفی محصولات بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان‌ های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و پنجاه درصد (۵۰ %) دیگر برای افزایش اعتبارات طرحهای تملک دارایی ‌های سرمایه ‌ای دستگاههای ذی‌ ربط، مازاد بر سقف تخصیص اعتبارات مصوب کمیته تخصیص اعتبارات موضوع ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه، هزینه می‌ گردد.

۵دستگاه‌های اجرایی مندرج در بخش دوم پیوست شماره (۴) که در طول سال ۱۳۹۷ متقاضی اجرای کامل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد می ‌باشند با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور مشمول مفاد این تبصره می‌‌ شوند.

آیین ‌نامه اجرایی این حکم شامل نحوه نظارت عملیاتی، شاخص‌های عملکرد و سایر موارد حداکثر یک ‌ماه پس از ابلاغ این قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید

سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای اجرای بند مذکور، متن پیشنهادی آیین نامه یادشده را که به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز رسیده است جهت تصویب در هیئت وزیران ارایه نمود که در جلسه 4 /6 /1397 هیئت وزیران و به استناد بند (ج) تبصره (20) ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور و جزء (2) آن، آیین‌نامه اجرایی بند و جزء یادشده به تصویب رسید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دفتر هیئت دولت، تاریخ انتشار: 12شهریور1397 ، کدخبر: - : www.cabinetoffice.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا ما که هیج خیری از بودجه 97 ندیدیم! در بدترین شرایط ممکن بدترین تقسیم بندی رو داشتن دوستان! امیدوارم توی بودجه 98 جبران بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین