پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۲۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از کالاهای داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون در عرصه خودروسازی رقابت واقعی وجود ندارد و یک شبه‌انحصار بر این حوزه حاکم است، گفت: تا زمانی‌که رقابت کیفیتی میان خودروسازها وجود نداشته باشد، وضعیت قیمت‌ها به همین منوال خواهد بود.
شعارسال: حمیدرضا فولادگر در مورد نوسان قیمت خودروهای داخلی و موضع کمیسیون ویژه حمایت از تولیدات داخلی مجلس در قبال این نوسان‌ها اظهار کرد: کمیسیون ویژه مواضع خود را در قبال خودروسازی‌‌ها این گونه اعلام کرده بود که خودروسازها باید اصلاح ساختار و افزایش بهره‌وری داشته باشند.

وی اضافه کرد: وقتی بهره‌وری در خودروها افزایش پیدا کرد، آن گاه می‌توان وارد رقابت شد و قیمت واقعی را براساس عرضه و تقاضا اعلام کرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از کالاهای ایرانی مجلس با بیان اینکه اکنون در عرصه خودروسازی رقابت واقعی وجود ندارد و یک شبه‌انحصار بر این حوزه حاکم است، گفت: تا زمانی‌که رقابت کیفیتی میان خودروسازها وجود نداشته باشد، وضعیت قیمت‌ها به همین منوال خواهد بود.

فولادگر با تأکید بر اینکه دولت مجبور است وارد عرصه قیمت‌گذاری شود، اظهار کرد: تا پیش از این شورای رقابت، بخشی از قیمت‌گذاری‌ها را انجام می‌داد که با تصمیم‌های جدید قرار است سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موضوع نظارت‌ بر قیمت‌ها را برعهده داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروسازها معتقدند بخش قابل توجهی از مواد اولیه آنان ارز‌بری دارد و با افزایش قیمت ارز این بخش دچار آسیب شده است؛ بنابراین افزایش قیمت را عادلانه می‌دانند،‌ اما ما آن را مشروط به افزایش بهره‌وری می‌دانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در کنار همه این صحبت‌ها باید با عرضه منظم‌تر خودرو جلوی افزایش کاذب قیمت گرفته شود، بیان کرد: صاحبان خودروسازی‌ها می‌گویند خودروهای پیش‌فروش‌شده را با قیمت مصوب تحویل می‌دهند، اما آن بخش از فروش نقدی که دارند به دلیل شدت تقاضا بازار را به هم ریخته است.

فولادگر احتکار خودروی آماده عرضه را نپذیرفتنی و خلاف قانون عنوان کرد و گفت: خودروسازی سایپا از امروز عرضه خود را شروع کرده و ایران خودرو هم اعلام کرده که از هفته آینده این کار را خواهد کرد؛ اما اینکه برخی می‌گویند خودروها در انبار احتکار شده حرف درستی نیست؛ بسیاری از این خودروها منتظر قطعه است، برخی قطعه‌ها وارداتی بوده و برای بعضی قطعه‌های دیگر هم با قطعه‌سازان داخلی مشکلاتی از قبیل مسائل مالی داشتند که در حال حل شدن است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از کالای داخلی مجلس خاطرنشان کرد: مشکل اصلی موج نقدینگی موجود در بازار است که هر زمان حوزه‌ای را با مخاطره مواجه می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1397 ، کدخبر: 431191 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ا.ف75
واقعا با همدلی و همکاری و کنار گذاشتن منفعت های گروهی و شخصی میتونیم یه رنگ و جلای تازه ای به خودروسازی بدیم!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
بحث کیفیت واقغا الان مطرحه؟علاوه برابن پولی ک میدن به موقع ک تحویل نمیگیرن تازه کیفیتم ندارن خودروها..م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
همیشه زمین وزمان به هم میدوزین همه مقصر میکنین تا توجیح کنین وضعیت بد اقتصادی رو م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین