پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
فلوشیپ و عضو انجمن جهانی اختلالات حرکتی با بیان اینکه از نظر درمان های رایج آلزایمر، کشور ما همانند کشورهای پیشرو‌ در این عرصه است، گفت: لیکن از نظر امکانات نگهداری، حمایتی و نوتوانی این بیماران به تلاش بیشتری نیاز است.

شعار سال: دکتر صفا نجمی گفت: «دمانس» عنوان کلی است که به بیماری های مغزی اولیه با علایم پیشرونده شناختی - رفتاری اطلاق می شود.

وی با بیان اینکه آلزایمر یکی از انواع «دمانس» است، ادامه داد: آلزایمر شایع ترین بیماری تخریبی مغزی با علایم شناختی و رفتاری استدکتر نجمی با اشاره به اینکه آلزایمر بیشتر در سنین بالا دیده می شود، اظهار داشت: شیوع این بیماری در دهه هفتم زندگی افزایش می یابد و هرچه سن بالاتر باشد، احتمال ابتلا به آلزایمر نیز بیشتر است.

عضو انجمن های نورولوژی ایران و آمریکا و عضو انجمن جهانی اختلالات حرکتی افزود: علاوه بر سن بالا عوامل دیگری نیز در ایجاد آلزایمر همچون بیماری های عروقی، دیابت، آلودگی های محیطی، استرس به خصوص استرس مزمن، بی خوابی و شب بیداری های طولانی مدت موثر است.

وی گفت: مطالعه مستمر، ورزش، برخورداری از محیط پاک و تغذیه سالم و اجتناب از استرس های طولانی، از عوامل موثر در پیشگیری از آلزایمر است.

دکتر نجمی، مهم ترین و شایع ترین علامت بیماری آلزایمر را کاهش حافظه اخیر پیشرونده عنوان کرد و افزود: فرد بیمار در ضبط و به خاطر آوردن حوادث و اطلاعات اخیر و جدید دچار مشکل می شود ولی در مراحل اولیه، حافظه طولانی مدت دست نخورده می ماند.

وی ادامه داد: تغییرات رفتاری و خلقی، مشکلات رفتاری، اختلالات خواب از دیگر علایم بیماری آلزایمر است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی گفت: در درمان آلزایمر، شرح حال و معاینه توسط پزشک متخصص مهم ترین اصل تشخیص است و استفاده از انواع روش های تصویربرداری مغزی و آزمایش ها برای اطمینان از سایر بیماری ها و بویژه انواع درمان پذیر اختلالات حافظه لازم است.

وی اظهار داشت: امروزه استفاده از انواع روش های تصویربرداری پیشرفته و ‌برخی ازمایش های خاص بر روی مایع مغزی نخاعی برای تشخیص دقیق بیماری و افتراق آلزایمر از سایر دمانس ها و حتی تشخیص بیماری قبل از ظهور علایم بالینی در دسترس است.

دکتر نجمی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز درمان قطعی برای آلزایمر موجود نیست، اضافه کرد: هدف از درمان آلزایمر بیشتر کند کردن سیر پیشرفت بیماری و بهبود کیفیت زندگی بیمار می باشد و برای این منظور داروهای خاصی موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مراکز دنیا روی روش های خاص درمانی نظیر استفاده از سلول های بنیادی و یا ترکیبات خاص موثر روی سیستم ایمنی کار می کنند ولی هنوز نتایج قطعی به دست نیامده است.

عضو انجمن های نورولوژی ایران و آمریکا و عضو انجمن جهانی اختلالات حرکتی گفت: در زمان حاضر تلاش گسترده ای برای تشخیص آلزایمر قبل از بروز علایم بالینی و جلوگیری از گسترش آن انجام می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند کشور و تغییر الگوی زندگی اجتماعی و خانوادگی لازم است توجه ویژه ای به امر مراقبت و حمایت از سالمندان و مبتلایان به انواع دمانس انجام شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 19 شهریور 97، کد مطلب: 83028625، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
واقعا اینکه با این سطح از محرومیتی که این ها برای ما به وجود اوردن میتونیم این همه در زمینه های علمی پیشرو باشیم نشون دهنده اقتدار و عزت تموم ملت ایرانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
خوبه ایران به مرور در زمینه بیماری های بیشتری داره همسان با کشورهای پیشرفته میشه. مثل در زمینه چشم که شنیده بودم خیلی پیشرفته ست.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین