پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۵۵۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
رئیس دانشگاه صنعتی شریف، گفت: در زمینه فرستادن دانشجویان مقطع دکتری برای فرصت مطالعاتی 9 ماهه تا یک ساله، اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

شعارسال: دکتر محمود فتوحی فیروزآباد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فعالیت های بین‌المللی دانشگاه شریف با سایر دانشگاه‌های جهان، گفت: همان طور که می دانید دانشگاه صنعتی شریف، از دیرباز تاکنون در زمینه فعالیت بین المللی، اقدامات مناسبی را انجام داده است و همواره تلاش کرده ایم که با دانشگاه های تراز اول دنیا همکاری لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: رشد و فعالیت علمی یک دانشگاه، به شرطی می تواند تداوم پیدا کند که بتواند با سایر دانشگاه های دنیا همکاری های لازم را داشته باشد. خوشبختانه دانشگاه شریف در این زمینه، همکاری لازم را داشته و اقدامات مناسبی نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: پس از اینکه فعالیت های بین المللی دانشگاه صنعتی شریف گسترده تر شد، فعالیت با دانشگاه های خارجی نیز افزایش پیدا کرد، در همین راستا با تعداد قابل توجهی از دانشگاه های تراز اول دنیا تفاهم‌نامه هایی امضا کرده ایم.

وی با اشاره به گذراندن دوره های کارآموزی دانشجویان در خارج از کشور اضافه کرد: سعی کرده ایم برنامه های کارآموزی مناسبی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی خود ترتیب دهیم. برای مثال برخی از دانشجویان ما برای گذراندن این دوره‌ها به روسیه اعزام شده اند، برخی به دانشگاه های هنگ کنگ رفته اند.

فتوحی بیان کرد: ما با دانشگاه های اروپایی ارتباط داریم و تفاهم نامه هایی نیز امضا کرده ایم، همچنین در زمینه فرستادن دانشجویان مقطع دکتری برای فرصت مطالعاتی 9 ماهه تا یک ساله، اقدامات خوبی را انجام داده ایم. تفاهم نامه هایی نیز با دانشگاه های مختلف در راستای dual degree (مدرک دوگانه) داشته‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا حد ممکن بتوانیم ارتباط خود را با دانشگاه های خوب دنیا حفظ کنیم؛ اگر چه شرایط اخیر کشور بر تداوم فعالیت های این چنینی سایه انداخته است. همچنین مشکلات ارزی که در کشور شاهد آن هستیم، بر فرصت های مطالعاتی و کنفرانس های بین المللی که اساتید و دانشجویان می‌خواهند در آن شرکت کند، تاثیر گذار خواهد بود. امیدواریم کشور از شرایط کنونی بیرون بیاید و حرکت خوبی که در راستای فعالیت های بین المللی دانشگاه ها شروع شده بود، بتواند تداوم پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کد خبر: 968795 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
بازم برگشتیم به همون دوران شاه که دانشجو هارو برای پیشرفت میفرستادن خارج
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین