پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست حسن روحانی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

شعار سال: رئیس‌جمهور به برخی از واقعیت‌های اقتصادی کشور، ازجمله افزایش صادرات و کاهش واردات کشور در شش ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: ملت و دولت کنار یکدیگرند و دستگاه اجرایی با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهد بود.

رئیس‌جمهوری در این جلسه با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در محرم 42 و فراخوان ایشان به وعاظ و هیأت‌های مذهبی برای بیان حقایق، افزود: پیام امام راحل روح تازه‌ای به سخنرانان و مجالس عزاداری سالار شهیدان بخشید که تا محرم 1357 ادامه یافت و به پیروزی نهضت اسلامی منجر شد.

وی افزود: همه آزادیخواهان و مسلمانان تحت تأثیر حادثه کم‌نظیر کربلا هستند و جهانیان در برابر عظمت و آرمان شهدای کربلا سر تعظیم فرود می‌آورند. حادثه عاشورا نشان داد که جوهر دین‌دارانِ واقعی هنگام آزمایش‌های سخت و تاریخی عیان می‌شود.

روحانی سپس به تحلیل شرایط موجود و توطئه دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مشکل در زندگی مردم پرداخت و افزود: با وجود رهبری شجاع و مدبر و مردم فداکار و مصمم از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد اما همه مسئولان، تریبون‌داران، احزاب و رسانه‌ها در معرض امتحان قرار دارند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به برخی از واقعیت‌های اقتصادی کشور، ازجمله افزایش صادرات و کاهش واردات کشور در شش ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: ملت و دولت کنار یکدیگرند و دستگاه اجرایی با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهد بود.

رئیس‌جمهور ضمن اشاره به آمار رشد 20 درصدی نقدینگی کشور در یک سال گذشته، نقدینگی را به‌ویژه وقتی با منشأ پایه پولی باشد، مشکل‌آفرین برای اقتصاد کشور دانست و با تأکید بر برنامه‌های دولت برای مدیریت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال افزود: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از افزایش نقدینگی در سال‌های اخیر مربوط به فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بود، در حالی که علی‌رغم روال گذشته، این دولت هرگز برای اداره کشور در پی استقراض از بانک مرکزی نرفت.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش مهم دانشگاهیان در روحیه‌آفرینی، امید و آگاهی‌بخشی به جامعه نیز تأکید کرد.

روحانی همچنین به حجت‌الاسلام رستمی رئیس جدید نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها خیرمقدم گفت و از خدمات حجت‌الاسلام محمدیان در سال‌های تصدی مسئولیت این نهاد قدردانی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 20 شهریور 97، کد مطلب: 442874:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین